Rezumatul Cupei Dacia la Raliul Bucovinei 2022
Victor Supuran castiga in Bucovina, dar Sebastian Scirlet isi consolideaza pozitia de lider in clasamentul general al Cupei Dacia 2022
Etapa a 4-a a Cupei Dacia, Raliul Bucovinei a fost totodata si cea de-a patra etapa derulata pe asfalt, inaintea unei serii de trei etape de macadam. In cele doua zile de concurs, cele sase echipaje inscrise in Cupa Dacia au avut de parcurs de 10 probe de clasament insumand 122,7km, dintr-un total de 345km. Dintre cei sase concurenti inscrisi, din pacate doar cinci au luat efectiv startul dupa ce Mircea Crisan (Dacia Logan) – supriza placuta a primelor trei etape si pretendent la podium in fiecare raliu pana acum – a abandonat la shakedown ca urmare a unei iesiri in decor.
Prima zi de concurs, care a insumat patru probe speciale, dintre care trei pe PS „Pojorata” si o Super Speciala desfasurata in centrul Municipiului Campulung Moldovenesc a venit si cu primele surprize. Proba Pojorata, probabil una dintre cele mai spectaculoase din intreg campionatul, desfasurata pe o portiune de 9,3km, in urcare, a celebrului drum Transrarau, a fost parcursa de concurentii Cupei Dacia pe asfalt ud. In conditii dificile, cu ploaie si ceata pe alocuri, a stralucit insa Teodor Danila care a castigat toate cele trei treceri, in timp ce favoritul Victor Supuran, deranjat de o problema tehnica de natura electrica, se afla dupa trei PS-uri pe pozitia a cincea la mai mult de 50s de lider. Cu o evolutie constanta si fara excese, Sebastian Scirlet se plasa in urma liderului, urmat de Razvan Ungureanu pe pozitia a treia. De altfel, atat Ungureanu cat si Cimpoesu au dovedit un pilotaj de calitate si competitivitate in aceste conditii dificile.
Ziua se incheia cu o tresarire de orgoliu a lui Supuran care castiga proba super speciala din oras. Rezultatul nu schimba insa ierarhia, Danila, Scirlet si Ungureanu ocupand primele trei locuri la finalul primei zile. „Surpizele primei zile au fost ritmul bun al lui Danila si in oglinda, ritmul slab al lui Supuran.” Comenta la finalul primei zile George Grigorescu, organizatorul Cupei Dacia.
In ziua a doua, Supuran si-a reintrat in ritmul de castigator al Cupei Dacia 2021 – si cunoscand foarte bine si raliul – ca si Danila si Scirlet – si-a condus ostilitatile. De partea cealalta, liderul primei zile Danila, a cazut foarte mult datorita utilizarii unor anvelope uzate, rezultat al unui buget mai modest. Practic acestea s-au degradat extrem de mult dupa ce a parcurs cu ele trei probe speciale, pierderea de timp scotandu-l din lupta pentru podium. Ca si in 2021, se concureaza pe anvelope marca Hankook de competitie, cu doua compozitii soft si medium. In prima zi, majorotatea a optat pentru varianta soft (de ploaie – un flanc mai moale) in timp ce pentru ziua a doua „vedete” au fost pneurile slick de compozitie medium
Scirlet a avut si el probleme generate de pierderea presiunii turbo – conducta de aer fisurata – problema pe care a remediat-o abia dupa ultimul service – inaintea ultimelor doua probe speciale pe care le-a si castigat destul de clar. Finalul raliului a subliniat inca odata tehnica si viteza lui Scirlet, atribute care nu au fost suficiente sa-l bata pe Supuran. A fost insa un duel demn de Cupa Dacia intre cei doi, pe ultimele doua probe speciale, practic doua treceri pe aceeasi proba „Paltinu 2 si 3” (proba ce a fost pracursa in total de trei ori), a treia trecere fiind Power Stage. Practic, Scirlet i-a administrat lui Supuran 11,7s pe Paltinu 2, respectiv 7,3 in Power Stage, dar insuficient pentru a detrona din fruntea clasamentului etapei un pilot care are acum maturitatea de a sti cum sa gestioneze un avantaj.
„Se confirma potentialul pilotului de doar 17 ani Sebastian Scirlet originar din Moinesti – Bacau. Danila isi afrima din ce in ce mai puternic pretentiile la podium fiind intr-o vizibila crestere de forma, in ciuda bugetului foarte restans, iar Supuran a invatat sa-si valorifice experienta”. George Grigorescu
Pana in luna septembrie, cand se va desfasura Raliul Clujului duelurile din Cupa Dacia se vor derula pe macdam incepand cu Raliul Sibiului etapa pentru care organizatorul acorda un bonus de start de 8 puncte.
Cupa Dacia Etapa a 4-a Raliul Bucovinei – Clasament General
LOC | ECHIPAJ | MAȘINA | TIMP | DIF |
1 | V. Supuran/ M. Supuran | Dacia Sandero | 01:22:33,4 | 00:00,0 |
2 | S. Scîrlet/ E. Zamfirache | Dacia Sandero | 01:22:39,6 | + 06,2 |
3 | S. Cimpoeșu/ O.Bostan | Dacia Sandero | 01:23:35,8 | +1:02,4 |
4 | I.Dănilă/ P. Fus | Dacia Sandero | 01:23:47,8 | +1:14,4 |
5 | R. Ungureanu/ E. Olteanu | Dacia Sandero | 01:24:20,1 | +1:46,7
|
Clasament Cupa Dacia – Etapa 4 – Raliul Bucovinei
Loc | Echipaj | Masina | Puncte | Power Stage | Bonus | Total Etapa |
1 | V. Supuran/ M. Supuran | Dacia Sandero | 30 | 4 | 4 | 38 |
2 | S.Scîrleț/ E. Zamfirache | Dacia Sandero | 24 | 5 | 4 | 33 |
3 | S. Cimpoeșu/ O. Bostan | Dacia Sandero | 21 | 1 | 4 | 26 |
4 | I.Dănilă/ P.Fus | Dacia Sandero | 19 | 2 | 4 | 25 |
5 | R. Ungureanu/ E. Olteanu | Dacia Sandero | 17 | 3 | 4 | 24 |
6 | M. Crișan/ V. Valenaș | Dacia Logan | 0 | 0 | 4 | 4 |
CUPA Dacia – Casament General dupa 4 etape
Loc | Sportiv | Puncte |
1. | S. Scîrlet | 123 |
2. | I. Dănilă | 94 |
3. | V. Supuran | 89 |
4. | M. Crișan | 67 |
5. | R. Ungureanu | 50 |
6. | S. Cimpoeșu | 49 |
7. | D. Ghigolea | 47 |
8. | D. Gugu | 27 |
9. | F. Popescu | 19 |