Raul Badiu castiga Raliul Moldovei de la Bacau si intra in posesia celui de-al treilea titlu de campion al Cupei Dacia

Ultimul raliu al sezonului a fost programat in week-endul 23-25 octombrie pe dealurile Moldovei din apropiere Bacaului. Cu 11 probe de macadam si o proba speciala de viteza pe circuit, Raliul Bacaului a fost finalul de sezon la care s-au aliniat 58 de echipaje, dar numai 44 au terminat , restul fiind abandonuri tehnice sau incidente de curse. Disputele pe macadam au fost programate in doua zile –sambata si duminica , ziua a doua fiind mai cu suspans din cauza probelor in padure pe drumuri mai inguste si alunecoase.

In competitia monomarca “Cupa Dacia”, Raul Badiu, pilotul DTO Rally Team s-a impus fara drept de apel castigand toate cele 12 probele speciale disputate . De mentionat ca Raul , in toate raliurile la care a participat in acest sezon – 5 , nu a pierdut nici o proba speciala , acesta fiind un adevarat record , iar suprematia i-a fost recunoscuta cu sportivitate de toti adversarii .

Dublu campion la Cupa Dacia (2013 , 2016) , Raul Badiu s-a adaptat cel mai bine la conditiile meteo de la Bacau si dupa fiecare proba a adaugat secunde importante ca si ecart intre el si urmaritori .
Dupa abandonul tehnic al principalilor urmaritori Cristi Sugar /Vlad Colceriu , pentru echipajul cu numarul de concurs 26 singurul adversar ramanea timpul si Raul Badiu insusi. Nici macar un eventual incident de curse sau o problema tehnica nu i-ar mai fi putut rapi titlul la Cupa Dacia 2020.
In momentul in care campionii Cupei Dacia in 2019 Cristi Sugar /Vlad Colceriu au abandonat la CO 6 cu probleme tehnice , inaintea ultimelor doua speciale ale primei zile , era un ecart de 1 minut si 4 zecimi de secunda si diferenta de numai 4 puncte in Clasamentul General.

Pe pozitia a doua a Clasamentului General al etapei a venit, ca o veritabila surpriza, echipajul Lucian Sauciuc/Gabriel Lionte , cei doi fiind adepti ai formulei “One Event” .
Au venit , au concurat si au “impuscat “ un loc pe podium . Componentii echipajului “de argint” au avut evolutii remarcabile pe parcursul intregului raliu, fiind mereu in pozitia secunda dupa abandonul lui Sugar .
Locul al treilea a revenit , la final , pe merit debutantilor Mihai Supuran si Victor Supuran , echipajul care isi merita titlul de “rookie of the year” . Cu numarul de concurs 407 fratii Supuran au mers corect , “conservat” pentru a obtine puncte pentru Clasamentul General si pentru a puncta si la categoriile debutanti si juniori.

Clasament General Cupa Dacia – Raliul Moldovei

1. Raul Badiu/Rares Fetean 1:25:23,0
2. Lucian Sauciuc/Gabriel Lionte 1:32:21,5
3. Mihai Supuran/Victor Supuran 1:34:52,4
4. Dan Albut/Claudiu Bala 1:36:51,8
5. Florenti

Clasamentul general final in Cupa Dacia 2020 se prezinta astfel :

1. Raul Badiu 202 puncte
2. Cristian Sugar 162 puncte
3. Dan Albut 119 puncte
4. Victor Supuran 114 puncte
5. Dragos Popa 113 puncte
6. F. Popescu 96 puncte
7. M. Dumitrescu 94 puncte
8. Horia Balea 61 puncte
9. Radu Luca 58 puncte
10. Teodor Danila 50 puncte
11. Artur Luca 42 puncte
12. Cristiana Oprea 21 puncte
13. S.Procopiu 16 puncte
14. D. Rusciuta 15 puncte
15. Dan Mandrut 4 puncte
16. Lucian Sauciuc 0 puncte

*Se acorda 12p bonus pentru participarea la ultima etapa

Din 7 echipaje inscrise la Cupa Dacia , 5 au terminat etapa de la Bacau , a fost un abandon tehnic si un incident de curse.

Promotorul Cupei Dacia, George Grigorescu , la volanul unei masini de teste Dacia Sandero 0,9 Tce, a fost din nou echipaj de deschidere “0” . In dreapta a avut co-pilot pe fiica sa Patricia Grigorescu ,revenita in motor sport , in calitate co-pilot .
La finalul Raliului George Grigorescu a facut anuntul pentru viitorul sezon al Cupei Dacia 2021 care vine cu cateva modificari extrem de importante : vor fi doua sectiuni – Cupa Dacia Start (destinata debutantilor cu bugete entry level, ce vor concura pe Dacia Logan ) si Cupa Dacia Sport ( destinata modelelor Dacia Sandero 0,9 Tce cu toate evolutiile la zi ).
“Speram astfel sa potentam atuul Cupei Dacia <<start in motor sport>> dar si calea de lansare pentru pilotii ambitiosi “ , a concluzionat George Grigorescu, promotorul Cupei Dacia
Presedintele FRAS Norris Mageanu in vizita la standul Cupei Dacia s-a aratat increzator in legatura cu aceasta evolutie :
“Cupa Dacia este o parte foarte importanta a motor-sportului romanesc . Cresterea ei , dezvoltarea ei, aducerea de noi valente conduce la pasi inainte pentru intreg motor-sportul romanesc . Noile schimbari anuntate –Cupa Dacia Start si Cupa Dacia Sport nu pot fi decat de bun augur “ a conchis oficialul FRAS .

Cupa DACIA 2020 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – constructii drumuri, Mival Class si Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marca de produse echipamente protectie sport auto. Pentru al treilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competitie pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio Romania Actualitati, care dupa fiecare raliu le ofera ocazia pilotilor si copilotilor care alearga romaneste sa isi impartaseasca direct din studio experientele din masina de curse, in cadrul emisiunii “Intre Prieteni”.
Mai multe informatii despre evolutia echipajelor si noutatile competitiei monomarca puteti gasi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia si pe contul de instagram @cupadacia.

Foto de Simcat

Recomandari pentru tine!