Prima etapa din sezonul 2023 a Radical Romanian Cup s-a desfasurat in weekendul 20-21 mai, pe circuitul Motorpark Romania din Adancata, avand la start 10 concurenti in cele 3 categorii: SR1 Cup, PRO 1500 si Masters.
Anul acesta competitia are un format usor diferit fata de anii precedenti, ziua de sambata ingloband, pe langa cele doua sesiuni de antrenamente libere si calificari, si prima cursa, cu o durata de 30 de minute, pentru ca mai apoi, duminica, dupa sesiunea de „warm-
up” din prima parte a zilei, sa pornim motoarele in cea de-a doua cursa a weekendului, de aceasta data fiind vorba de o intrecere de 40 de minute.
Dupa o pauza competitionala lunga, de aproape 7 luni, pilotii au revenit la volanul prototipurilor mai dornici ca niciodata sa demonstreze de ce sunt in stare.
”Linistea dinaintea furtunii” sau simplu – plutonul de Radical-uri inaintea Cursei 2
Pe langa pilotii traditionali din campionatul nostru, am avut alaturi si fete noi.
George Catan, pilotul Romlab Racing Team, a fost pentru prima data, la bordul modelului Radical SR3 XX intr-o competitie auto, acesta activand pana in acest an in competitiile autohtone de motociclism viteza pe circuit, acesta reusind sa faca o figura frumoasa inca de la prima sa participare.
Andrei Duna si Victor Ionescu sunt si ei doi juniori ce in acest an participa pentru prima data in Radical Romanian Cup, amandoi la bordul unor prototipuri Radical SR1.
Atat Andrei cat si Victor, sunt familiari cu competitiile pe circuit, Andrei participand, alaturi de Luca Savu si in Campionatul Francez de Formula 4, iar Victor Ionescu fiind in al doilea sau an de competitii pe circuit, atat cu modele istorice, cat si in cursele de anduranta din Romania.
Categoria Masters a avut parte de un echipaj international format din Moulay El Alaoui, din Maroc, si de experimentatul pilot italian, Davide Amaduzzi, multiplu campion in campionatele din Italia si internationale pe circuit, pilot de teste Ferrari si fost pilot de teste pentru echipe din Formula 1 precum AGS Ford in 1995, Larrousse Ford in 1997 si Benetton Renault in 1999. Cei doi piloti au concurat impreuna pe Radicalul RXC GT3.
Dupa primele doua sesiuni de antrenamente libere, pilotii erau deja sincronizati cu materialul de concurs, si pregatiti de mansele de calificari.
Prima sesiune de calificari a fost intrerupta cu steag rosu dupa ce Victor Ionescu a avut parte de o iesire in decor, acesta ramanand blocat la marginea circuitului. Sesiunea s-a reluat dupa ce acesta a fost adus la boxe, iar la final, am avut si numele primilor piloti ce au obtinut pole position-ul la categoriile lor.Catalin Iuhasz, pe modelul Radical SR10 a fost cel mai rapid la categoria Masters, cu un timp de 1:38.802; la Pro 1500, cu un 1:41.148, Alin Fulga reuseste sa obtina prima pozitie din grila, ca la SR1 Cup, in ciuda problemelor avute, sa il avem pe Victor Ionescu in pole.
A doua sesiune de calificari a fost insa intrerupta de o furtuna violenta, astfel ca directia cursei a luat decizia ca in locul sesiunii de warm-up de duminica dimineata, sa se desfasoare Q2.
Cursa de sambata a fost una plina de momente la limita, mai ales in ceea ce priveste categoria SR1 Cup. Problemele tehnice aparute datorita iesirii in decor din timpul calificarilor l-au fortat pe Victor Ionescu sa plece de pe linia boxelor, fiind nevoit ca pe tot parcursul cursei de 30 de minute sa incerce sa ii prinda din urma pe Duna si Savu, adversarii sai.
In ultimul tur Andrei pierde pozitia de lider in fata lui Luca, ca mai apoi, in ultimul viraj, Ionescu sa faca si el trecerea fata de numarul 10, si sa incheie pe locul secund cursa de recuperare.
La finalul cursei, Luca a declarat: „A fost o cursa buna, am avut un ritm bun, ceea ce m-a ajutat pe tot parcursul cursei, am avut o batalie frumoasa cu Andrei, mai ales in ultimele 3 tururi, cand ne-am tot depasit, si incerc si maine sa ma descurc la fel si sa incerc sa castig”.
La Pro 1500, George Catan, castiga prima sa cursa pe 4 roti dupa ce a plecat de pe penultima pozitie a categoriei sale, in urma calificarilor, reusind sa-i devanseze pe Alin Fulga si Bogdan Bondor, acesta din urma fiind de asemenea la prima sa cursa pe modelul Radical SR3, dupa doua sezoane la volanul prototipului SR1.
„A fost o cursa extraordinara, am avut de facut depasiri, plecand de pe locul al treilea la SR3, sper sa mai progresez, adica timpii de astazi au fost destul de buni avand in vedere vantul puternic si asfaltul rece, dar imi doresc sa fiu cel putin la nivelul primilor concurenti de anul trecut. Ma inteleg foarte bine cu masina, imi vine manusa.” – Ne-a spus imediat dupa cursa invingatorul categoriei PRO 1500
Categoria Masters l-a avut invingator pe Catalin Iuhasz, care, plecat din pole position, a facut o cursa mai degraba solitara. Moulay El Alaoui, aflat pentru prima data la bordul unui RXC GT3 a avut parte de o cursa de invatare, mai mult, terminand pe locul secund, cu un tur in urma liderului, datorita unor iesiri in decor.
„O senzatie incredibila, nici nu am cuvintele necesare sa descriu ceea ce simt” – A declarat Catalin Iuhasz la finalul cursei.
Cursa de duminica i-a avut victoriosi pe aceiasi oameni care au plecat din pole position in urma sesiunii a doua de calificari ce s-a tinut in dimineata cursei, insa, rezultatele finale pot fi inselatoare, cel putin pentru categoriile SR1 Cup si PRO 1500.
Luca Savu, pleaca din pole in cea de-a doua cursa, insa pierde doua pozitii la start astfel ca, in primul viraj este in spatele celor doi combatanti ai sai pentru titlul categoriei SR1 Cup. Pe tot parcursul celor 40 de minute Luca a incercat sa isi recapete pozitia, trecand, pe rand, de Andrei Duna si mai apoi, de Victor Ionescu, care a cedat sub presiunea creata de Savu si s-a rasucit in virajul 10.
„Au fost doua curse cu foarte multe peripetii, cu niste batalii foarte frumoase pana in ultimele tururi, si sunt bucuros ca am putut sa le castig pe ambele. (…) Cred ca, catre final, cu totii am inceput sa pierdem din aderenta pentru ca s-a incalzit foarte tare circuitul si nu mai statea la fel de bine masina, dar am tras pana la final si am reusit sa ajung pe prima pozitie” – A declarat Luca Savu
La PRO 1500, George Catan, dupa ce si-a trecut in cont prima victorie, in cursa de sambata, a reusit sa obtina si primul sau pole, pentru cea de-a doua cursa. In timpul primului tur, insa, Alin Fulga face trecerea in fata pilotului Romlab Racing Team, in virajul 10. Cei doi s-au duelat pentru cea mai mare parte a cursei, Catan reusind sa isi recapete pozitia printr-un „switchback” clasic in virajul 4 de pe Motorpark Romania. Pe locul trei, termina Bogdan Bondor.
George Catan a pus de la inceputul weekend-ului accentul pe progres si evolutia sa ca pilot, si acesta si-a pastrat declaratiile in aceasta maniera pana la finalul weekend-ului: „Sunt bucuros pentru ca am putut sa fiu constant, imi doresc ca la urmatoarea etapa sa pot cobori si mai mult timpii, si sa imbunatatesc si ritmul de cursa, nu doar cel mai rapid tur.”
La categoria Masters, Davide Amaduzzi, termina pe locul secund, dupa o cursa in care a acuzat constant probleme la electronica modelului GT3. Astfel, Catalin Iuhasz isi trece in cont cea de-a doua victorie din acest sezon.
„Un carusel de sentimente, cu trairi intr-adevar foarte placute. (…) Se termina un weekend pe care cu siguranta il voi tine minte pentru foarte mult timp de acum inainte, si foarte probabil sa fie unul dintre cele mai frumoase weekend-uri pe care le-am avut eu in motorsport” – A declarat castigatorul la categoria Masters, Catalin Iuhasz, la finalul celei de-a doua curse.
Totodata, pentru ambele curse, titlul de cel mai bun junior i-a revenit lui Luca Savu, cel care a reusit sa adjudece victoria in ambele curse.
Rezultate Cursa 1:
SR1 Cup
1. Luca Savu
2. Victor Ionescu
3. Andrei Duna
PRO 1500
1. George Catan
2. Bogdan Bondor
3. Alin Fulga
Masters
1. Catalin Iuhasz
2. Moulay El Alaoui
Rezultate Cursa 2:
SR1 Cup
1. Luca Savu
2. Victor Ionescu
3. Andrei Duna
PRO 1500
1. George Catan
2. Alin Fulga
3. Bogdan Bondor
Masters
1. Catalin Iuhasz
2. Moulay El Alaoui
Urmatoarea etapa din Radical Romanian Cup se va desfasura pe 24-25 iunie, tot pe Motorpark Romania, insa de aceasta data in sensul antiorar.
Foto – Mihnea Tatu