In perioada urmatoare, Campionatul mondial de raliuri ( WRC ) va suferii o schimbare importanta prin trecerea sa la modele cu tehnologie hibrida. Aceasta schimbare a fost confirmata si validata chiar de forul mondial, FIA.
Primele teste au fost programate la finalul acestui an, insa au fost amanate pentru inceputul anului 2021 din cauza crizei care s-a instalat la inceputul acestui an in toata lumea, din cauza Coronavirusului.
Prima etapa care se va desfasura cu modele hibride va fi in 2022, atunci cand in WRC la categoria Rally 1 se va alerga pe modele hibride cu motoare 100% electrice, iar motorul termic va primi un plus de putere datorita modul-ului electric dezvoltat de Compact Dynamics.
Pe langa aceste noutati, in cadrul campiontului mondial de raliuri, incepand cu sezonul 2021, se va trece la o noua structura referitoare la clasele automobilelor.
- Rally 1 = WRC ( tractiune integrala ).
- Rally 2 = R5 ( tractiune integrala ).
- Rally 3 = nou din sezonul 2021 ( tractiune integrala ).
- Rally 4 = R2 ( Doua roti motrice ).
- Rally 5 = R1 ( Doua roti motrice ).
In ceea ce priveste acum campionatele WRC-2 si WRC-3, care se bazeaza pe tehnologia R5, acestea vor evolua in aceeasi directie spre hibrid un an mai tarziu, adica 2023.
credit foto: wrc.com