Blog Comunicate

Potential neimplinit pentru Endurance Team Romania la Barcelona

Pentru al doilea an consecutiv, cea mai importanta intrecere a sezonului a fost pentru Endurance Team Romania etapa din 24hSeries de pe traseul spaniol de Grand Prix de langa Barcelona. Modelul Ginetta de clasa GT4 s-a luptat cu alte trei echipaje – alte doua Ginetta si un Mercedes-AMG. Pentru echipa romaneasca au concurat titularii obisnuiti, Fabrizio Broggi si Sergiu Nicolae, carora li s-a alaturat britanicul Mike Simpson, pilot al uzinei britanice angrenat in competitiile de anduranta de cel mai inalt nivel (FIA WEC, clasa LMP1).

Parcursul celor trei a inceput cu testele private de joi, la finele primei sesiuni de patru ore Endurance Team Romania aflandu-se pe prima pozitie cu un reper de 1:56. Localnicii de la NM Racing au raspuns in sesiunea a doua, coborand sub acest barem, insa ETR a lucrat la setarea de cursa de-a lungul a 64 de tururi. Vineri dimineata in secventa a treia toate cele trei modele Ginetta G55 GT4 au fost in aceeasi secunda, iar in calificari Simpson a plasat masina pe locul secund cu un 1:55.631, la sase zecimi de pole.

Antrenamentul de noapte s-a desfasurat in urma unei averse puternice, insa chiar daca ETR a fost reperul absolut in asemenea conditii, acestea nu s-au mai repetat ulterior de-a lungul cursei. Pe o vreme insorita, sambata la ora locala 12:00 s-a dat startul in editia aniversara cu numarul 20 a celor 24 de ore de la Barcelona. 48 de masini s-au lansat in cursa, 27 dintre acestea fiind in GT Series si alte 21 in seria de turisme.

Lupta la categoria GT4 a fost acerba printre adversarii de la TCR si SP3, cu numeroase rocade in prima ora pentru Sergiu Nicolae. Fabrizio Broggi si Mike Simpson s-au succedat la comenzi intr-o faza fragmentata de neutralizari, apoi s-a lasat intunericul si, in buna traditie, mii de fani au inceput sa vina la circuit pentru a-si petrece seara de sambata in tribunele circuitului.

In ora a noua de concurs a survenit insa prima problema de ordin mecanic si pentru Ginetta gruparii romanesti, Fabrizio Broggi aducand masina la standuri blocata intr-o treapta a cutiei de viteze. Situatia a fost remediata, iar ETR s-a angrenat intr-un duel pentru pozitia secunda cu QSR Racing School, in timp ce italienii de la Nova Race au fost constransi la reparatii de durata. Au urmat cedari ale planetarelor rand pe rand pentru toate echipajele de la GT4, dar si o lupta fascinanta spre dimineata pentru podium.

Spre final, dupa incidente sub Code 60 cauzate de adversari, cu parbrizul crapat din pricina pietrelor si pe fondul unor probleme la diferential, masina ETR a fost retrasa in ora a 23-a. Faptul ca s-a indeplinit conditia de clasare care a adus 12 puncte si i-a urcat astfel pe romani pe 3 la general a fost o palida consolare. Al doilea sezon in 24h Series n-a adus nicio cursa fara probleme, iar prima victorie romaneasca mai trebuie sa astepte.