Podium pentru Hyundai Motorsport in WRC Rally Chile

• Ott Tanak si Martin Jarveoja au terminat pe locul 3 in Rally Chile, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)

• Thierry Neuville si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul general al pilotilor, iar Tanak are acum un avans de 12 puncte fata de pilotul aflat pe locul trei

• Esapekka Lappi si Janne Ferm, copilotul sau, au abandonat pe PS15, iar la finalul raliului Ferm si-a anuntat retragerea din WRC

 

Echipa Hyundai Motorsport a terminat Rally Chile, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu doua echipaje in top patru si se mentine prima pozitie in clasamentul constructorilor, cu doua raliuri ramase de disputat in sezonul 2024. Ott Tanak s-a clasat pe 3, Thierry Neuville a fost al patrulea, iar Esapekka Lappi a fost nevoit sa abandoneze, cu o proba inainte de final, dupa ce a avariat partea din fata a masinii.  

 

Ott Tanak si Martin Jarveoja, copilotul sau, au fost implicati in lupta pentru victorie inca de la inceputul raliului, iar dupa prima zi se aflau la doar trei secunde in spatele liderului Elfyn Evans. Echipajul estonian a facut o greseala sambata si a retrogradat pe trei, loc pe care a si incheiat ziua de sambata.  

Tanak a incercat sa termine pe o pozitie cat mai buna si in clasamentul zilei de duminica, iar cu locul 3 din Power Stage si locul patru in clasamentul zilei a adunat in total 20 de puncte in aceasta etapa. Avansul sau fata de Sebastien Ogier, locul trei la general, este acum de 12 puncte. 

 

Pentru Tanak acesta a fost al cincilea podium din 2024 si cel de-al 21-lea din cariera cu Hyundai Motorsport. “Nu sunt foarte multe lucuri pozitive pe care sa le scot in evidenta dupa acest weekend. Nu am putut face nimic in duelul cu cei de la Toyota, asa ca am incercat sa ne asiguram pozitia a treia, ceea ce am si reusit in final. Urmeaza doua raliuri pe asfalt unde vom avea o pozitie mai buna la start si sper ca raportul de forte sa se schimbe in favoarea noastra. Lupta pentru titlul constructorilor nu s-a incheiat si vom face tot posibilul pentru ca echipa noastra sa-l obtina in final”, a spus Ott Tanak.

 

Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au pierdut foarte mult timp pe probele de vineri cand au fost primii la start. Echipajul belgian a facut un raliu inteligent si nu si-a asumat riscuri inutile, obiectivul principal fiind acela de a-si consolida prima pozitie in clasamentul geneal al pilotilor. 

Cu cele 15 puncte obtinute in aceasta etapa, cu locul patru sambata si cu punctele din Power Stage si clasamentul zilei de duminica, Neuville este lider la general cu un avans de 29 de puncte fata de Ott Tanak, colegul sau de echipa.  

 

“A fost un raliu dificil pentru noi in care totul s-a complicat din cauza conditiilor meteo. Dupa ce vineri am pierdut timp, fiind primi la start, sambata am reusit sa recuperam putin si am avut mult mai multa incredere in masina. Am preferat totusi sa nu-mi asum riscuri inutile asa ca duminica nu am atacat decat in Power Stage. Din pacate vizibilitatea a fost foarte scazuta, din cauza cetii, asa ca nu am reusit sa terminam cu timpul pe care ni l-am propus. Dar daca e sa tragem linie, sunt foarte multumit de finalul acestui raliu si de faptul ca am reusit sa-mi consolidez pozitia in clasamentul pilotilor”, a spus Thierry Neuville.

 

In schimb, Esapekka Lappi si Janne Ferm, copilotul sau, nu si-au intrat deloc in ritm si au pierdut foarte mult timp pe probele de vineri si sambata. Echipajul finlandez a incercat sa adune cat mai multe puncte duminica, dar a fost nevoit sa abandoneze, dupa ce a avariat partea din fata a masinii, inaintea ultimei speciale a raliului. 

 

Dupa etapa din Chile, copilotul sau Janne Ferm si-a anuntat si retragerea din WRC. “Este clar ca nu a fost cel mai bun weekend al nostru. Obiectivul era sa adunam cat mai multe puncte pentru echipa, dar din pacate nu am reusit. Nu am avut deloc incredere in masina, din cauza lipsei de aderenta pe aceasta suprafata, dar am incercat sa cresc ritmul de la o proba la alta. Am pierdut timp inca prima zi din cauza unei pene si nu am mai avut cum sa recuperam. In ultima zi am incercat sa terminam pe o pozitie cat mai buna in clasamentul zilei, dar din pacate nu am reusit asta, pentru ca am fost nevoiti sa abandonam. Acum as vrea sa-i multumesc lui Janne pentru cele 15 sezoane petrecute impreuna. Am fost debutanti amandoi cand am intrat in raliuri si impreuna am ajuns pana la cel mai inalt nivel. Sunt sigur ca vom mai sta impreuna in aceeasi masina, nu la acest nivel, si clar imi va lipsi rasul sau. Cred ca intregii echipei ii vor lipsi glumele sale”, a spus Esapekka Lappi. 

 

Echipa Hyundai Shell Mobis World Rally Team si-a pastrat prima pozitie si in clasamentul constructorilor, dar avansul s-a redus la 17 puncte, inaintea ultimelor doua etape pe asfalt din calendarul WRC. 

 

“A fost un raliu dificil pentru noi, la polul opus fata de cum a decurs Raliul Acropolelor. Nu am avut un pachet care sa ne permita sa ne luptam pentru victorie, asa ca ne-am concentrat pe minimizarea pagubelor. Din acest punct de vedere misiunea a fost indeplinita, dar plecam din Chile cu mai putine puncte decat rivalii nostri, iar avansul in clasamentul constructorilor s-a injumatatit. Este foarte important sa avem o masina competitiva in ultimele doua raliuri pe asfalt pentru ca echipajele noastre exploateze la maximum potentialul modelului Hyundai i20 N Rally1 Hybrid si sa ne refacem avantajul. In final, as vrea sa-l felicit pe Janne pentru o cariera fantastica in raliuri si sa-i urez mult succes in tot cee ce si-a propus de acum incolo”, a spus si Cyril Abiteboul, presedintele Hyundai Motorsport President si directorul echipei.

 

Dupa aceasta etapa urmeaza Raliul Europei Centrale, care se va desfasura in perioada 17 – 20 otombrie, pe probele speciale din Austria, Cehia si Germania, iar Andreas Mikkelsen si Torstein Eriksen, copilotul sau, vor reveni in cadrul echipei la volanul celui de-al treilea model Hyundai i20 N Rally1 Hybrid.

 

Clasament Rally Chile 2024

 

1 K. Rovanpera J. Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:58:59.8

2 E. Evans S. Martin Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +23.4

3 O. Tanak M. Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +43.9

4 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:01.1

5 A. Fourmaux A. Coria Ford Puma Rally1 Hybrid +2:02.7

6 S. Pajari E. Malkonen Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2:39.7

7 G. Munster L. Louka Ford Puma Rally1 Hybrid +2:47.7

8 Y. Rossel F. Barral Citroen C3 +8:31.4

9 N. Gryazin K. Aleksandrov Citroen C3 +8:48.7

10 G. Greensmith J. Andersson Skoda Fabia RS +8:52.1

 

Clasament Rally Chile 2024 – Super Sunday

 

1 S. Ogier 33:37.3

2 K. Rovanpera +8.2

3 E. Evans +16.5

4 O. Tanak +18.5

5 T. Neuville +25.6

6 A. Fourmaux +47.9

7 S. Pajari +58.4

 

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa Rally Chile)

 

1 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 482 puncte

2 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 465 p

3 M-Sport Ford World Rally Team 245 p

 

Clasament general piloti 2024 – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – (dupa Rally Chile)

 

1 T. Neuville 207 puncte

2 O. Tanak 178 p

3 S. Ogier 166 p

4 E. Evans 161 p

5 A. Fourmaux 140 p

6 K. Rovanpera 114 p

7 T. Katsuta 80 p

8 D. Sordo 44 p

9 S. Pajari 41 p

10 E. Lappi 33 p

11 A. Mikkelsen 29 p

 

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 10 modele Hyundai. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company este prezenta in peste 200 de tari si are 120.000 de angajati la nivel global. Obiectivul producatorului este de a oferi clientilor experiente centrate pe solutii adaptate unui stil de viata conectat, in linie cu viziunea „Hyundai – Progress for Humanity”.

Recomandari pentru tine!