Nume importante si noutati majore odata cu Trofeul Rasnov

Prima etapa a Trofeului National Masters de viteza in coasta – Trofeul Rasnov powered by Pro-X – se apropie cu pasi repezi si siguri, lista de inscrieri provizorie numarand atat nume noi dar si unele familiare care revin pe traseele de viteza in coasta romanesti.

Desi lista de inscrieri provizorie este „subtire” pentru moment, stim prea bine ca „grosul” vine in ultimele ore a perioadei acordate inscrierilor. De ce ?! Nu stim, dar nici nu este locul sau momentul sa dezbatem acest subiect, caci la startul primei etape a noului Trofeu National Masters se anunta masini noi si puternice, precum si nume noi sau cum am mai spus, cunoscute pentru viteza in coasta romaneasca, insa absente in ultima perioada.

Va fi Octavian Ciovica numarul #1 si la Trofeul National Masters ?!

Dupa un lung sir de sezoane in care a visat, brasoveanul Ciovica si-a vazut in cele din urma visul implinit – devenind campion absolut al vitezei in coasta romanesti. De ce spunem absolut ?! Din punct de vedere regulamentar, pilotul de sub Tampa a bifat titlul national al categoriei II, insa in ierarhia OPEN – adica cea informativa din perspectiva victoriilor de etapa absolute – Octavian este campionul absolut al sezonului 2022 la viteza in coasta. Cu o masina complet revizuita si adusa la standardele uneia de ultima generatie – Radical SR8 Evo, acesta va avea o baza sanatoasa de unde sa porneasca – insa in acelasi timp, va avea de infruntat adversari la fel de pregatiti din perspectiva materialului de concurs.

Pasul catre categoria II a lui Costel Casuneanu – o decizie grabita sau necesara ?!

Putem afirma – fara doar si poate – ca accidentarea de la mijlocul anului l-a privat pe Casuneanu de la titlul absolut al categoriei I, un obiectiv indraznet direct proportional cu nivelul competitional al onesteanului. Acesta a tras tare, insa absenta de la Straja (de Hunedoara) precum si evolutia de la Baia Mare, unde campionul de la Super Rally din 2020 inca se afla in perioada de recuperare, a facut ca Pitigoi sa-si ia avans. Cu toate acestea, perseverenta lui Costel nu-i permite sa se resemneze, iar in acest sezon vine cu un obiectiv si mai mare – titlul national al categoriei II, pe care spera sa-l realizeze la finalul anului si cu ajutorul noii sale masini – un prototip Wolf GB08 de tip mono-post.

Jerome France – se prevede un nou campion ?!

Dupa ce a dominat ultimii doi de Super Rally, castigand aproape toate etapele, Jerome France pare sa aiba un nou obiectiv in sezonul de viteza in coasta ce tocmai sta sa inceapa. A fost doar o chestiune de timp pana sa-l vedem pe Jerome la startul primei etape de viteza in coasta, mai ales ca in anul anterior am fost martorii unei evolutii impecabile a acestuia, cu victoria incontestabila a etapei de la Baia Mare si ritmul impresionant de la Darmanesti – soldat din nefericire cu un accident in a doua mansa de concurs. Un lucru este cert, odata cu trecerea pilotului francez la viteza in coasta – cu modelul Norma M20-FC nivelul competitional va creste substantial.

Va bifa Alexandru Pitigoi titlul categoriei I si in Trofeul National Masters ?!

Despre „Dodo” stiam de multa vreme ca este un pilot rapid, si cand spunem „multa vreme” ne referim la perioada in care inca alerga in Campionatul National de Raliuri. De-a lungul anilor a facut mai multe schimbari a materialului de concurs, ajungand sa se indragosteasca de propulsia oferita de modelele 911 ale producatorului german Porsche. Faptul ca Mihai Leu a lipsit de la startul etapelor din 2022 nu ii poate lua meritele lui Pitigoi pentru titlul absolut al categoriei I, caci pe intreg parcursul anului a avut in „coaste” un alt pilot deosebit de rapid – Casuneanu. Care ii vor fi adversarii in acest an de Masters (n.r. noul trofeu) precum si unde va ajunge nivelul competitional, ramane sa aflam odata cu prima etapa de la Rasnov – unde Pitigoi va continua la volanul modelului 911 GT3 Cup.

Horatiu Ionescu Cristea – o revenire neasteptata dar bine-venita

Lupta modelelor cu propulsie ale categoriei I va fi una spectaculoasa si cel putin interesanta, odata cu revenirea la start a unuia dintre cei mai buni si rapizi piloti pe care automobilismul sportiv romanesc i-a avut si ii are. Horatiu Cristea a absentat o scurta perioada de la etapele de viteza in coasta – acolo unde ne incanta si impresiona cu evolutiile sale la volanul modelului italian Ferrari 458 Challenge. Trofeul National Masters insa a facut ca pilotul bucurestean sa ia in serios reintoarcerea pe traseele de viteza in coasta din tara noastra, unde ii va fi sau il va avea adversar pe nimeni altul decat Dodo Pitigoi. Noi estimam deja cam unde va ajunge nivelul competitiei, insa suntem poate chiar mai curiosi decat dumneavoastra sa vedem cine va iesi invingator, caci avem nenumarate exemple in care materialul de concurs mai vechi nu este neaparat un dezavantaj, iar Porschele 996 GT3 Cup al lui Horatiu inca poate livra rezultate deloc neglijabile.

Lupta modelelor TCR prinde proportii
Au fost proiectate initial pentru competitiile de circuit, dar la fel de rapid au fost adaptate si la viteza in coasta de peste hotare. Primul care a adus o asemenea masina a fost banateanul George Schiopulescu, acesta concurand cu mai multe generatii ale modelului Seat Leon Cupra TCR.

A urmat Cosmin Ion, care desi s-a dovedit a fi rapid la volanul Daciei Logan RS produsa in garajele Cyclon Motorsport, a vrut o schimbare – si una majora – aducand la start un Peugeot 308 TCR odata cu etapa de coeficient 1 de la Harghita Bai (in 2022). Desi sezonul se incheiase in octombrie, spre sfarsitul aceluiasi an aveam sa fim martorii unui anunt surpriza – Marc Banca la volanul unui Kia Cee’d TCR. Dupa rezultatele remarcabile cu micul Renault Clio RS, Peugeot-ul 208 R2 precum si Subaru Impreza, suntem convinsi ca alegerea clujeanului este una exceptionala si bine-venita. Lista modelelor TCR insa nu se opreste aici, caci resiteanul Claudiu Ciuca va alinia la start – la randul sau – un model Seat Leon Cupra TCR, dar de o generatie mai veche celei care se va afla sub comenzile lui Schiopulescu.

De asemenea, dupa o pauza de un sezon – timp in care s-a aflat preponderent la startul etapelor de Super Rally – competitie pe care a infiintat-o in urma cu aproape 5 ani, campionul hunedorean Mihai Leu revine la startul etapelor de viteza in coasta odata cu Trofeul Rasnov. Sursele noastre ne-au confirmat ca acesta va pilota o masina de categoria I – adica din aceeasi categorie din care a facut parte si masina pe care a pilotat-o spre 3 titluri de campion national in perioada 2019-2021. Lista provizorie mai include, printre altele, si numele unor piloti din Campionatul National de Raliuri, care vor folosi fiecare kilometru al fiecarei manse rasnovene pentru pregatirea primei etape de raliu de la Odorheiu Secuiesc. Printre ei ii amintim pe Mihai Manole sau Sebastian Scirlet.

Trofeul Rasnov powered by Pro-X este organizat de Asociatia Club Sportiv Auto Blic Brasov si se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, contand ca prima etapa din calendarul competitional de 5 etape al Trofeului National Masters de viteza in coasta.

Parteneri principali: Pro-X – Cosmetica si Intretinere Auto, Dinamic 92

Parteneri: Omniasig, DeLaNoi Fruct Service, Tell Security Systems Romania, TurboCar, Zizin, Silnef Security, Cricova

Parteneri tehnici: Cyclon Motorsport, Saw Motorsport, Medecon, PrintINK, Centrul Medical Maria, Infinity Trophy, TehnoSting, Voluntariat Brasov

Parteneri media: Zile si Nopti, RockFM, Autorally.ro, BizBrasov, NewsBv.ro, Brasovstiri.ro, Radio Romania Brasov FM, Media Construct, Sunete

Trofeul Rasnov powered by Pro-X este organizat cu sprijinul Consiliului Local si Primariei orasului Rasnov, al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Tara Barsei” Brasov, Inspectoratului de Jandarmi Judetean Brasov, Gruparii de Jandarmi Mobila Brasov, Inspectoratului Judetean de Politie Brasov – Serviciul de Politie Rutiera, Birou de Politie al statiunii Rasnov.

Credit foto – Attila Szabo; Radu Chindris; Fabian Robert

Biroul de presa

Trofeul Rasnov powered by Pro-X 2023

Recomandari pentru tine!