72 de echipaje inscrise pentru startul TESS Rally Brasov 51 – ultima etapa a sezonului in CNRB

72 de echipaje inscrise pentru startul TESS Rally Brasov 51 – ultima etapa a sezonului in CNRB

Campionatul National de Raliuri Betano se apropie de sfarsit, urmand sa-si desfasoare ultima etapa in perioada 27-29 octombrie pe macadamul brasovean, TESS Rally Brasov ajungand astfel la editia cu numarul 51 – fiind cel mai longeviv raliu dintre toate celelalte organizate in Romania
Lista de inscrieri pentru etapa brasoveana numara 56 de echipaje in Campionatul National de Raliuri, respectiv alte 16 in Campionatul National de Rally2

Organizatorul brasovean a pregatit doua zile pline de concurs pe drumurile forestiere din Brasov, insa etapa va debuta in seara zilei de joi, 27 octombrie, atunci cand, incepand cu orele 20:00, echipajele vor lua startul festiv in Piata Sfatului din centrul istoric al municipiului gazda – Brasov. Pentru ziua de vineri, 28 octombrie, Auto Blic Brasov a pregatit sesiunea de teste oficiale care se vor desfasura la Crizbav, asemenea editiei din 2019. Shakedown-ul va avea loc in prima parte a zilei, adica de la 07:30 pana la 11:00. Pe urma, echipajele vor parcurge de cate doua ori probele „Sacele” – cea mai lunga proba a raliului si „Azuga” – proba nou introdusa, in timp ce dupa-amiaza zilei de vineri readuce brasovenii si fanii motorsportului in centrul istoric al Brasovului, intrucat de la ora 18:25 se da startul probei spectacol „Brasov Rally Show”, pe Bd. Eroilor (Hotel Aro Palace). Raliul si implicit editia 2022 a Campionatului National de Raliuri Betano se sfarseste sambata, 29 octombrie, atunci cand sunt programate cate 3 treceri – inclusiv Power Stage pe proba speciala „Bran” – cea mai consacrata proba de macadam a raliului brasovean, dar si „mezina” raliului – „Paraul Rece”, cea mai scurta dar tehnica proba speciala a editiei 51. Castigatorii vor fi premiati in Piata Sfatului, incepand cu orele 20:00 ale aceleiasi zile.

Duelul se anunta unul incins la TESS Rally Brasov 51, in ciuda temperaturilor tomnatice, asta deoarece la start se vor afla cei doi rivali angrenati in lupta pentru titlul national absolut din acest an – Simone Tempestini, in echipajul cu Sergiu Itu pe Skoda Fabia Rally2, respectiv Sebastian Barbu, alaturi de Bogdan Iancu pe un alt Skoda Fabia Rally2. Deja cu un titlu de campion absolut – la asfalt – in buzunar, localnicul Andrei Girtofan tinteste podiumul alaturi de Doru Vraja, la bordul unui alt model produs la Mlada Boleslav, cei doi urmand sa se dubleze pentru pozitia a treia la general cu Bogdan Cuzma in echipajul cu Florin Dorca (Skoda Fabia Rally2 Evo 120) cat si cu harghitenii Adi Teslovan si Vajk-Imre Cseh, cei ce au aratat un ritm foarte bun pe macadam in acest sezon, la comenzile batranului Ford Fiesta R5. Cu alte modele de TOP vor concura si dublul campion national absolut Dan Girtofan impreuna cu Andrei Toderas, Mihai Manole cu Marc Banca, Jean Tatu sen cu Eugen Rotaru, Cristi Dolofan cu Traian Pavel precum si invitatii din Bulgaria – Miroslav Angelov si Sivov Nedialko.

In lipsa lui Vali Porcisteanu si a lui Dan Dobre, deja campioni ai grupei N, batalia pare ca si castigata de sibienii Raul Badiu cu Rares Fetean (Mitsubishi Lancer Evo IX). Cu toate acestea, lista aceleiasi categorii contine atat numele lui Bogdan Talasman cu Laurentiu Mandu (Mitsubishi Lancer Evo X) precum si invitatii din Ucraina – Oleksandr Melnychuk cu Liubomyr Shumakov pe un alt model Evo X. Lista echipajelor la grupa N este completata de Adrian Grigore cu Andrei Papa, de Razvan Nechifor cu Dorin Pulpea si nu in ultimul rand, de Emil Vincze cu Sorin Colceriu.

Nu doar categoria precedenta duce lipsa de nume importante ci si cea a masinilor cu tractiune pe puntea fata, absentii etapei fiind Norbert Maior – campion matematic la 2FWD si RC4, Vlad Cosma – campion matematic la aceleasi categorii pe asfalt si Csongor Szabo – castigatorul ultimei etape de asfalt la 208 R2 Cup. Totusi, aceste absente nu fac decat sa reaprinda o alta lupta in clasamentele mai sus amintite, printre favoriti numarandu-se atat Cristi Sugar si Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2) cei doi luptand inclusiv pentru titlul cupei monomarca, cat si Marius Sincraianu cu Alina Bianca Pop, principalii lor urmaritori de la cupa, cu un alt model 208 R2. Doar ca, prezenta la start a bulgarilor Georgi Geradzhiev si Georgi Gadzhev pe Fordul Fiesta Rally4 le complica calculele atat celor de dinainte cat si celor ce urmeaza a intra in aceeasi lupta – Mihnea Hanea cu Levente Csegzy, Jean Tatu Jr cu Gabriel Lazar precum si Bogdan Gheorghiu cu Adrian Temes.
TESS Rally Brasov 51 marcheaza si trei surprize la aceeasi categorie Rally4, fratii Victor si Mihai Supuran, respectiv Andrei Gheorghiu cu Andrei Brezoszki dar si Mircea Onofrei cu Raluca Magdas facandu-si debutul la volanul modelelor Peugeot 208 R2. Iar dupa cum ii stim deja pe cei doi, acestia nu se vor da inlaturi din a intra in competitie cu ceilalti participanti la categorie – Gheorghe Alexandru cu Cosmin Diacu, Danut si Lucian Budai si nu in ultimul rand, Vasile Ile cu Sebastian Itu.

Desigur, din lupta la doua roti motrice fata nu-l putem uita nici pe Costi Tudose, care impreuna cu Teodor Gabriel Gaina au reprezentat una dintre revelatiile sezonului, reusind clasari de TOP cu modelul Renault Clio Rally5. Cei doi insa mai au de dat o lupta pe trei fronturi pentru a deveni campioni – Juniori, Clio Rally5 Challenge si clasa Rally5. O simpla greseala din partea lor le poate oferi titlul rivalilor Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nitescu, in cursa pentru victoria clasei intrand si fratii Istvan cu Janos Soos, in timp ce Artur Luca va incerca sa se claseze pe podium, intr-un preambul pentru ceea ce se anunta un sezon viitor complet cu Renault-ul Clio Rally5. De asemenea, singura prezenta feminina de la volan la TESS Rally Brasov 51 – Catherine Radulescu este pregatita pentru a incheia un sezon complet la debutul in CNRB.

Deja campion matematic la RC5N si Swift Cup, David Tarta a spus „pass” etapei brasovene, astfel ca victoria este cu pas mai aproape de Paul Popa si Tudor Marza, aceasta fiind ultima etapa a lor ca echipaj in Campionatul National de Raliuri Betano, intrucat sibianul va reveni alaturi de Teodor Gabriel Gaina incepand cu sezonul urmator. Cu toate acestea, cei doi vor fi atacati din urma de Radu Lambrino cu Andrei Aitculesei, Lucian Tugulea cu Radu Guramulta si desigur, Vlad Pieptu cu Alexandru Simon. Iar daca situatia in Swift Cup a fost „transata” matematic, cea a Cupei Dacia ramane sa se decida la Brasov. Sebastian Scirlet cu Eduard Zamfirache si Razvan Ungureanu cu Andrei Mitrasca intra in lupta directa la titlul, cei doi piloti avand sanse egale, in timp ce Florian Popescu cu Dragos Badea, Mircea Crisan cu Florin Valenas si Radu cu Dorina Luca se afla la randul lor pe lista modelelor autohtone. Totusi, aceasta lista este completata si de cateva echipaje debutante, Lucian Pop cu Florin Durche – ambii piloti in Campionatul National de Viteza in Coasta, Alexandru Susnoschi cu Eduard Popa, Alexandru Puchianu cu Tanita Mosoiu, Hunor Pentek cu Andrei Padure, respectiv de Eduard Nica cu Florin Tincescu.

Chiar daca la inceput parea o batalie solist, lista finala de inscrieri dezvaluie un numar total de 4 echipaje in lupta clasei NAT11, favoriti la victorie fiind sotii Bogdan cu Delia Nastase (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Dupa ce la etapa bacauana s-au aliniat la start cu modelul Skoda Fabia R5, Dragos Dinu si Sorin Vlascu isi incheie sezonul la etapa brasoveana cu aceeasi masina, in timp ce pentru o pozitie pe podium se vor lupta atat Marcel Cioltan cu Alexia Parteni (Subaru Impreza), cat si Bogdan Moldovan cu Sergiu Rogozan (Ford Fiesta Proto). De cealalta parte, in clasamentul aceleiasi grupe dar dedicat automobilelor cu tractiune pe o singura punte, adica NAT12, lista contine numele a trei echipaje: Samuil Mircea cu Calin Maier (Audi A3 TDI) – principalii favoriti la titlul clasei si in acest an, sotii Emanuel cu Denisa Resiga (Ford Fiesta ST150) si Ciprian Lupu cu Andrei Pintilii (Citroen C2 VTS).

Dat fiind faptul ca TESS Rally Brasov 51 se va desfasura pe macadam, acest lucru inseamna ca la start revin si modelele Side by Side, la bordul unui Can-Am Maverick X3 XRS urmand sa se afle Adrian Baciu cu Ciprian Solomon, respectiv la bordul unui alt Can-Am Maverick X3, brasoveanul Antal Biro cu harghiteanul Tamas Sprencz Jr.

Aproape campioni, Catalin Ienasel si Adrian Diaconescu nu au nevoit decat de un singur punct pentru a cuceri acest sezon in clasamentul general al Campionatului National de Rally2. Totusi, pentru victoria etapei de casa vor avea de dat o lupta dificila impotriva castigatorului ultimelor doua etape de macadam – Eduard Georgescu cu Calin Paraschiv, dar si impotriva harghitenilor Attila Jakab cu Levente Mag, cei doi luptand si pentru titlul clasei A1.

Lista completa de inscrieri poate fi consultata pe www.raliulbrasovului.ro la sectiunea „Concurenti” sau in aplicatia Sportity disponibila pe AppStore si GooglePlay, introducand codul CNRBV22, precum si pe www.autorally.ro la sectiunea LIVE la raliului.

TESS Rally Brasov 51 este un eveniment cofinantat de Primaria Municipiului Brasov, fiind organizat de Clubul Sportiv Auto Blic Brasov cu sustinerea Consiliului Judetean Brasov, Primariei si Consiliul Local Bran, Primariei si Consiliul Local Sacele, Primariei si Consiliului Local Predeal, Primariei si Consiliului Local Crizbav si Parcului National Bucegi.

Parteneri oficiali: TESS – importator oficial in Romania al brandurilor Audi si Volkswagen, Porsche Finance Group Romania, Mobil1 prin importatorul local Lubexpert, NetBet, Dinamic 92, Pro-X – Cosmetica si Intretinere Auto
Gazduit de: Ambient Hotels Brasov si Coresi Business Campus
Parteneri principali: Service Auto Chelu Brasov, TELL Security Systems Romania, Comprest, TurboCar Serv, Zizin, Cyclon Motorsport, Medecon, Centrul Medical Maria, Cricova, Konvekta, TehnoSting, PrintINK, Media Construct – agent de publicitate, IceTeam – Service si Motorsport, Sunete, Tiriac Auto Brasov
Parteneri media: RockFM, Zile si Nopti, Autorally, BizBrasov, brasovstiri.ro, newsbv.ro, Radio Romania Brasov FM

Evenimentul este organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv si Ministerul Tineretului si Sportului, prin sprijinul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta „Tara Barsei” Brasov, Inspectoratul Judetean de Politie Brasov si Inspectoratul Judetean de Jandarmi Brasov.

Recomandari pentru tine!