Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan fac un nou pas in lupta pentru titlu la Transilvania Rally
A doua jumatate a sezonului 2020 din Campionatul National de Raliuri Betano a continuat la finalul lunii septembrie cu Transilvania Rally, competitie desfasurata pe asfaltul din judetul Cluj. Parte a doua campionate internationale, Tour European Rally si European Rally Trophy, cursa a programat peste 130 de kilometri cronometrati in apropiere de Cluj-Napoca, dar si in jurul localitatilor Dangau, Floresti, Marisel, sau pe malul lacului Tarnita.
Cu probe speciale parcurse doar in coborare, cursa din Ardeal a reprezentat o provocare pentru majoritatea echipajelor. Dupa problemele tehnice de la Raliul Iasului, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan s-au aliniat la raliul de casa cu masina revizuita, dar si cu un sistem de franare imbunatatit al Mitsubishi-ului Lancer EVO VII. Aflat la conducerea clasei 11 dupa patru etape, echipajul Danny Ungur Racing a pornit in competitie cu dorinta unui rezultat care sa-i mentina in lupta pentru titlul categoriei la finalul sezonului.
Transilvania Rally a avut parte de o prima zi insorita, cu conditii perfecte pentru o evolutie spectaculoasa. Cu trei probe programate vineri (doua treceri pe „Tarnita” si o parcurgere a probei „Faget” pe noapte), competitia a inceput cu unele mici ezitari pentru Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan. Cei doi au debutat cu timpi in mijlocul clasamentului categoriei, ca mai apoi sa obtina al patrulea timp pe speciala de noapte, una cu care echipajul este familiar.
Pentru noi, raliul de casa a fost unul care ne place foarte mult si pe care l-am asteptat cu nerabdare. A fost un raliu foarte dificil, care a pus la grea incercare atat pilotii, cat si masinile. In prima zi, pe prima trecere a probei „Tarnita”, pe care nu am parcurs-o niciodata in coborare, nu ne-am gasit ritmul si am pierdut secunde pretioase. Pe a doua trecere a fost mai bine, iar ultima proba a zilei, „Faget” pe noapte, ne-a placut enorm, a descris Bogdan Moldovan prima zi de concurs.
Porniti in ziua secunda pe locul cinci in cadrul clasei 11, echipajul Danny Ungur Racing a avut parte de trei probe aparte: dupa ce prima speciala a zilei a fost anulata din cauza unei iesiri in decor, Bogdan si Sergiu au fost nevoiti sa opreasca la un alt incident pe PS5. Ritmul bun le-a dat incredere celor doi ca pot lupta in a doua jumatate a zilei, insa a doua parcurgere a probei „Floresti” a fost anulata de catre conducerea cursei.
In a doua zi de raliu, cand s-au anulat 3 probe din cauza unor accidente, am ramas cu doar doua speciale de parcurs, ambele fiind marcate de ploi torentiale si un traseu foarte ud si periculos. Se pare ca acest tip de suprafata ne-a facut sa ne concentram mai bine, iar comportamentul foarte bun al masinii si al anvelopelor ne-au permis rezultate foarte bune pe aceste probe, a completat Bogdan, pilotul Danny Ungur Racing.
Astfel, Moldovan si Rogozan s-au luptat cu cronometrul pe ultimele doua probe ale Transilvania Rally: pe „Dangau” au reusit al treilea timp in conditii schimbatoare si de ploaie, in timp ce PowerStage-ul, care a pus probleme majoritatii echipajelor, desfasurat pe ceata si cu precipitatii semnificative, le-a adus acelasi loc in cadrul clasei 11.
Pot spune ca proba „Dangau”, poate cea mai frumoasa si complexa proba pe care am parcurs-o vreodata, mi-a iesit aproape perfect. Am fi avut un timp de top 10 la general, dar faptul ca am ajuns din spate un alt concurent care nu ne-a vazut si am stat in spatele lui 6,5 kilometri ne-a facut sa pierdem cam 25 secunde si sa avem doar al 13-lea timp pe proba. In final, am terminat pe locul 4 al clasei NAT11, dar, pentru noi, marea performanta din acest raliu a fost ritmul foarte bun pe care l-am demonstrat, in special pe ploaie, a incheiat Moldovan.
La finalul cursei de casa, Bogdan si Sergiu au incheiat pe locul patru in cadrul clasei 11, din 9 echipaje aflate la startul competitiei, si se mentin in fruntea clasamentului general provizoriu (fara a scadea cel mai slab rezultat, asa cum prevede regulamentul la finalul sezonului). Astfel, echipajul va participa la Raliul Moldovei la finalul lunii octombrie, unde se va lupta pentru titlul categoriei pe macadamul de langa Bacau si Moinesti.
In 2020, Bogdan Moldovan si Sergiu Rogozan sunt sustinuti de catre partenerii Ferro Romania si Gebo Tools.