Din sezonul 2022, campionatul mondial de raliuri va fi supus mai multor reforme, schimbarea majora care va avea loc la materialul de concurs, va aduce hibridizarea masinilor. De altfel, Consiliul Mondial FIA, a votat si modificarea regulilor pentru categoriile inferioare din campionatul modial de raliuri, dar si pentru cel european.
Campionatul WRC-2 va fi rezervat exclusiv pentru Rally2 ( fostele modele R5) si impartit in doua competitii. Pe de o parte, campionatul WRC-2 Open va fi rezervat pilotilor cu varsta de peste 30 de ani, pe cand WRC-2 Junior va fi disponibila pentru piloti cu varsta sub 30 de ani.
Pe acelasi principiu se va concura si in cadrul WRC-3, aceasta categorie va fi compusa doar din masini Rally3, insa pilotii inscrisi in WRC-3 Open trebuie sa aiba peste 29 de ani, iar pilotii inscrisi in WRC-3 Junior sa aiba varsta de sub 29 de ani.
Doua campionate WRC-2 pentru categoria Rally2 si doua WRC-3 pentru Rally3 pe baza criteriului varstei pilotului va fi noul sistem de alergare in WRC. Pe scurt, trebuie sa uitam vechiul sistem WRC-2 PRO (producatori) si sistemul WRC-2 (privat) pe care se alerga in 2020 si care in 2021 s-a modificat ca si WRC-2 (producatori) si WRC-3 pentru persoane fizice.
De asemenea, campionul WRC-2 junior sau WRC-3 junior din sezonul 2022 nu va avea dreptul de a concura in aceeasi clasa pentru apararea titlului, fiind obligat sa concureze in categoria Open in 2023.
In mod similar, noua clasificare va fi valabila si pentru Europeanul de Raliuri. Echipajele care vor alerga pe modelele Rally2 vor putea concura pentru ERC, pe cand pilotii care vor concura pe modele Rally3 vor avea doua clase la dispozitie, ERC 3 Open sau ERC 3 Junior, in functie de varsta pilotului. Acelasi lucru este valabil si pentru modelele Rally4 sau Rally5, care vor putea lua startul in ERC 4 Open sau Junior confirm tabelului din poza de mai sus.