Kalle Rovanpera lider dupa ziua de sambata, drama pentru Thierry Neuville
In inima salbaticiei kenyene, Raliul Safari WRC a dezvaluit inca o data de ce este considerata una dintre cele mai provocatoare etape ale Campionatului Mondial de Raliuri.
Kalle Rovanpera, campionul mondial en-titre, a reusit sa piloteze cu maiestrie pe parcursul unei zile de sambata incarcate de peripetii, distantandu-se considerabil de urmaritorii sai si consolidandu-si pozitia de lider in clasamentul general al raliului.
Thierry Neuville a fost lovit de ghinion cand o defectiune a sistemului de alimentare cu combustibil l-a fortat sa incetineasca si sa cedeze teren in fata rivalilor. Acest incident i-a permis lui Rovanpera sa extinda avantajul la un impresionant 2 minute si 8.9 secunde fata de colegul sau de echipa de la Toyota, Takamoto Katsuta, care ocupa pozitia secunda. Pe treapta a treia a podiumului provizoriu se afla Adrien Fourmaux de la M-Sport Ford, cu un deficit de 3 minute si 13.3 secunde.
Conform noului sistem de punctaj ce a fost introdus in 2024, primii trei clasati – Rovanpera, Katsuta si Fourmaux – sunt in curs de a acumula, respectiv, 18, 15 si 13 puncte, daca vor mentine aceste pozitii pana la finalul competitiei.
Elfyn Evans de la Toyota a inceput ziua ca principal adversar al lui Rovanpera, dar doua pene de cauciuc in primele probe ale zilei i-au zadarnicit sansele de a se mentine in frunte. Cu toate acestea, Evans a reusit sa recupereze partial, incheind ziua pe locul al patrulea..
Thierry Neuville a finalizat probele de sambata pe locul al cincilea, obtinand provizoriu opt puncte, in timp ce Gus Greensmith, liderul categoriei WRC2, s-a clasat pe locul sase la general.
Conditiile meteorologice variabile au determinat echipa Hyundai sa monteze pentru prima data in acest weekend snorkel-ul – o decizie preventiva si strategica, aliniindu-se astfel la Toyota si M-Sport Ford, care au folosit configuratii special concepute pentru conditiile de raliu Safari de-a lungul evenimentului.
Desi prima etapa a buclei, Soysambu, cu o lungime de 29.32 km, nu a prezentat dificultati semnificative din punct de vedere al precipitatiilor, praful fin a creat probleme pentru participanti. Ott Tanak de la Hyundai, care a revenit in competitie sambata dupa un abandon in proba a sasea de vineri, a avut parte de conditii dificile in habitaclu, din cauza unui geam lateral spart care a permis patrunderea prafului, complicand si mai mult pilotajul.
In concluzie, Raliul Safari WRC din Kenya continua sa ofere un spectacol de neuitat, in care numai cei mai adaptati si rezilienti piloti reusesc sa se afirme in fata tuturor provocarilor.
Ziua de Duminica, ultima zi din concurs, are programate 6 probe speciale, care vor determina podiumul final.