Juniorul Norbert Maior preia conducerea clasamentului Cupei DACIA 2017 la mijlocul sezonului
După o evoluție fără cusur pe macadamul de la Raliul Moldovei, cea de-a patra etapă a Cupei DACIA 2017, tânărul pilot brașovean Norbert Maior, secondat de copilotul Dorin Pulpea, devine liderul clasamentului general al competiției monomarcă. I-a devansat astfel în clasamentul provizoriu general cu 3 puncte pe clujenii Mihnea Mureșan/Andrei Hicea, care au ocupat locul II la finalul celor 2 zile de concurs. Podiumul de la Bacău a fost completat de echipajul ieșean Dan Zaharia/Dan Plugaru, iar faptul că toate cele 3 echipaje au evoluat pe modelul Sandero 0.9 TCe a dovedit încă o dată performanțele superioare ale mașinii concepute de Mach 1 Sport Management.
“Plecăm cu puncte importante și foarte fericiți din Moldova. Am avut două zile intense de cursă la Bacău în care am încercat să dăm totul pentru o clasare cât mai bună. În ciuda unor probleme în prima zi, când am rămas fără un amortizor pe a doua specială, am reușit să avem un ritm susținut pe toate probele în a doua jumătate. Cred că ritmul nostru crește de la o etapa la alta, iar acest lucru este cel mai important pentru noi. Sunt bucuros că, după Raliul Moldovei, urcăm pe prima poziție în clasamentul anual provizoriu, atât la Cupa DACIA cât și la clasa 9 și îmi doresc să reușim să menținem această poziție până la final. Nu va fi ușor, dar vom face tot ce putem pentru a ne îndeplini acest obiectiv.” a declarat Norbert, care este cu atât mai fericit de rezultatul obținut cu cât în această perioadă este nevoit să își împartă timpul și concentrarea cu examenul de BAC.
Raliul Moldovei nu a fost un raliu ușor, probele speciale fiind foarte solicitante atât pentru materialul de concurs, cât și pentru echipaje, care au fost nevoite să își adapteze rapid modul de abordare a probelor speciale: suprafața de rulare a fost foarte dură în prima zi, implicând astfel o atentă gestionare a anvelopelor, limitate la un total de 6 bucăți pentru întreg raliul, urmând ca în a doua zi de concurs să se schimbe radical, cu un macadam fin, devenit alunecos în urma ploii.
Revenind anul acesta cu forțe proaspete în competiția monomarcă, Bogdan Năstase, campionul Cupei DACIA 2011, având-o copilot pe soția sa, Delia Năstase, și-a consolidat până aproape de finalul raliului locul 4 în clasamentul etapei. Suprafața alunecoasă de pe PS 16 – Trebeș 3 a fost una dintre cauzele ieșirii în decor care a dus la abandon: echipajul s-a răsturnat pe probă, au reușit să repună mașina pe roți și au continuat în ciuda avariilor, reușind să termine și power stage-ul și apoi etapa până în service și parcul închis, însă depășirea timpului regulamentar pentru asemenea situații au determinat abandonul acestora, la finalul concursului.
Juniorul Mihnea Mureșan a avut o evoluție excelentă și, deși este încă debutant, a fost o prezență nelipsită de pe podiumul etapelor Cupei DACIA 2017 de până acum. Cu un total de 99 de puncte în clasamentul general provizoriu după această etapă, a reușit să se detașeze semnificativ față de restul participanților. De asemenea, el conduce și clasamentul provizoriu al debutanților Cupei DACIA 2017.
“Raliul Moldovei Bacau a fost o experienta de macadam completa. De la probele tehnice, uscate si extrem de abrazive pentru pneuri din prima zi, la cele rapide si schimbatoare datorita conditiilor meteo din cea de-a doua, a fost o adevarata provocare sa imi adaptez stilul de pilotaj pentru fiecare situatie. Din fericire, am reusit sa crestem ritmul de la o proba la alta iar la final sa obtinem cel mai bun rezultat de pana acum. Nu ma asteptam sa reusim sa urcam pe podiumul clasei 9 si sa punctam in clasamentul general atat de repede cu Sandero. Vom ramane insa in continuare concentrati, incercand sa ne autodepasim cu fiecare kilometru de proba speciala parcurs.” ne-a spus Mihnea Mureșan.
După evoluția bună de la Arad, rezultatul ieșeanului Dan Zaharia în competiția moldavă a definit o nouă luptă pentru completarea podiumului general provizoriu al competiției. După ce la finalul primei zile de concurs părea că își va asigura locul II la această etapă, cu un ritm susținut pe probele de macadam, pe parcursul celei de-a doua zile diferența de câteva zeci de secunde dintre el și Mihnea Mureșan a scăzut progresiv, iar la finalul PS 14 Trebeș 2 clujeanul a trecut pe poziția secundă, păstrând această ierarhie până la finalul concursului.
Locul III astfel obținut la Raliul Moldovei, coordonat cu absența celorlalți predendenți din fruntea campionatului, Talașman și Ivan (amândoi cu 57 de puncte), i-a adus tânărului ieșean puncte importante în economia generală a clasamentului Cupei DACIA, fiind la doar 1 punct în spatele celorlalți doi piloți.
În clasamentul debutanților, lupta s-a dat pentru locurile II și III, 3 echipaje fiind clasate într-un interval de 30 de secunde după prima buclă a probelor din zona Moinești. Deși au început cu un ritm încrezător, echipajul Alexandru Gheorghe/Cipanu Solomon au fost nevoiți să abandoneze după PS 7 Moinești 2, în urma unei probleme tehnice datorate în parte și unor greșeli de pilotaj. Astfel, au rămas în lupta debutanților pentru podiumul etapei 2 echipaje care au evoluat pe Dacia Logan, Cristi Timisică/Mihai Căpeț și Dragoș Popa/Sorin Colceriu. În urma unei competiții frumoase pe probele speciale în care cei doi piloți au tot făcut schimb de locuri, fiind despărțiți de doar câteva secunde, decisivă s-a dovedit a fi PS 6 Bolătău 2, cea mai lungă și probabil cea mai dură probă a raliului. Avansul de 46 de secunde câștigat pe acea probă de Dragoș Popa în urma ieșirii în decor a argeșeanului Timisică nu a mai putut fi combătut, aceasta fiind și ordinea în care cei doi au urcat pe podiumul debutanților la final.
“Pentru noi, Raliul Bacaului 2017 a însemnat cel mai bun rezultat în clasamentul Cupei Dacia de până acum, o confirmare a faptului că pe macadam ne simțim foarte bine! Raliul a fost în prima zi unul foarte dur, practic am fost nevoiți să găsim un echilibru între viteză și menajarea mașinii și a anvelopelor! Ziua a doua, una cu probe foarte bune calitativ, de viteza mare, ne-a adus și botezul noroiului, eu pilotând pentru prima oară pe o astfel de suprafață! Cu toate acestea am fost bucuroși de rezultat și de faptul că am avut un raliu fără mari greșeli după memorabilul Arad, unde am avut viteză, dar am și greșit foarte mult! Speram să păstrăm aceeași viteză și pe asfaltul de la Harghita!
Mulțumim echipei lui Iulian Niță pentru o mașină fără nici cea mai mica problemă tehnica, și mulțumim susținătorilor noștri Pro-X Cosmetică și Întreținere Auto, Fratelli Social Events, VRK Expedition și Media Tour!” a declarat Dragoș Popa.
“Raliul Bacăului a început pentru noi foarte bine, reușind să ne acomodăm rapid cu probele din prima buclă, având un ritm susținut fără a forța inutil. Pe a doua trecere am vrut să „mă joc” cu mașina, pentru a îi învața comportamentul, lucru ce ne-a adus și o ieșire in decor, pe lângă un timp mai slab față de prima trecere. A doua zi am abordat-o mult mai serios, în încercarea de a recupera diferența de un minut fata de Dragoș. După primele două bucle, am reușit sa tăiem la jumătate diferența, însă după ce colegul nostru de echipă Bogdan Nastase a abandonat, am hotărât că nu merita riscul de a mai forța în continuare. Per total, un raliu foarte frumos, dificil pe alocuri, însă plin de satisfacții. De asemenea, am câștigat un prieten, Dragoș dând dovada de mult fair-play.” a declarat Cristi Timisică.
Cele două prezențe feminine, echipajul Cristiana Oprea/Ioana Stan (Dacia Sandero), au o evoluție din ce în ce mai bună, terminând Raliul Moldovei pe locul 4 în clasamentul debutanților Cupei DACIA, un rezultat foarte bun ținând cont că a fost doar a doua lor competiție pe macadam. Absența de un an de la competițiile de macadam și-a spus cuvântul în cazul echipajului Radu Luca/Mihai Stanciu, care au avut o abordare mai precaută la Raliul Moldovei. Același lucru se poate spune și în cazul debutanților Ovidiu Costea/Robert Maior, care au bifat un progres constant de la o etapă la alta, dorindu-și să acumuleze cât mai multă experiență.
În 2017 Cupa DACIA are ca partener principal Unior Tepid, leader pe piața sculelor industriale de mână, și este susținută și de RCI Leasing, Viarom și Mival Class. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Michelin – cea mai performantă alegere de anvelope, Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteți vizita site-ul www.cupadacia.ro și pagina facebook Cupa Dacia.
Următoare etapă a Cupei DACIA 2017 este Raliul Perla Harghitei, care va readuce echipajele pe asfalt, la Odorheiu Secuiesc în data de 14-15 iulie.