Marca coreeana si-a dezvaluit designul masinilor pentru noua era hibrida a WRC, prezentand o versiune modificata a culorilor pe care le-am vazut pana acum, albastru si portocaliu.
Hyundai I20 N Rally1 va fi pilotat de Thierry Neuville si de campionul WRC 2019, Ott Tanak , pe parcursul intregului campionat de 13 etape, in timp ce noul coleg, Oliver Solberg, va pilota cea de-a treia masina, acesta impartind modelul cu experimentatul Dani Sordo in timpul sezonului.
Se asteapta ca Solberg sa participe la majoritatea etapelor, incepand cu primele trei, Monte Carlo (20-23 ianuarie), Suedia (24-27 februarie) si Croatia (21-24 aprilie).
Noile reglementari Rally1 au pus echipele de la Hyundai, Toyota si M-Sport Ford sa proiecteze si sa construiasca masini complet noi de la zero, Hyundai fiind ultima dintre marci care s-a angajat si a inceput sa lucreze la modelul sau pentru 2022.
Cea mai mare schimbare a masinilor se refera la introducerea unei unitati hibride de 100 kW cuplate la motorul cu combustie interna turbo de 1,6 litri, singura componenta preluata de la generatia anterioara de modele WRC.
Echipajele vor fi obligate sa foloseasca putere hibrida in fiecare proba, cu cresteri de putere activate de pedala de acceleratie si regenerarea energiei la franare.
Masinile Rally 1 sunt construite in jurul unui nou sasiu mai sigur, din otel, construit de la zero. In comparatie cu predecesoarele lor, acestea sunt cu aproximativ 70 kg mai grele, vor avea o aerodinamica redusa cu 15%, vor avea o cursa mai mica a suspensiei..
Presedintele interimar a Hyundai, Scott Noh, dupa plecarea lui Andrea Adamo de luna trecuta din motive personale, considera ca noul i20 va fi capabil pentru o lupta la titlul in sezonul 2022.
„Suntem increzatori ca avem pachetul intreg pentru a lupta pentru cel de-al treilea titlu de producator si pentru a ne sprijini echipajele sa fie si ele in lupta pentru titlurilor de piloti/copiloti”, a spus Noh.
In ciuda faptului ca s-a indreptat catre ape neexplorate pana acum odata cu introducerea puterii hibride, managerul grupului de propulsie si directorul adjunct al echipei, Julien Moncet, spune ca echipa a acceptat provocarea tehnologica, dar este constienta ca performanta lui i20 va fi cunoscuta abia cand va incepe sezonul la Monte Carlo.
Desi testele au fost in mare parte finalizate fara probleme majore, in noiembrie testul echipei care s-a desfasurat in Franta a fost oprit de un accident grav pentru Neuville si copilotul Martijn Wydaeghe.
„Am salutat provocarea tehnica a noii ere hibride a WRC. Promite sa fie un pas in necunoscut pentru fiecare echipa, dar suntem increzatori ca am facut cea mai buna treaba posibila cu Hyundai i20 N Rally1. Obiectivul principal a fost acela de a combina motorul cu ardere interna si unitatea hibrid, astfel incat toate componentele sa lucreze impreuna armonios in cadrul sasiului”, a spus Moncet.