Dublă victorie pentru Carbogaz Racing în prima etapă din 2019 a Romanian Endurance Series

Dublă victorie pentru Carbogaz Racing în prima etapă din 2019 a Romanian Endurance Series

Sezonul cu numărul 4 al Romanian Endurance Series by ACR a început weekend-ul trecut cu prima etapă ce s-a disputat pe circuitul Motor Park Romania. Ambele curse au fost câștigate de Carbogaz Racing, dar lupta pentru poziții a fost antrenantă de-a lungul celor două întreceri de 60 de minute.

Așteptările organizatorilor, clubul Willi Motorsport și West Competition Racing, au fost confirmate de o prezență-record, atât pe lista de înscriși, cât și în tribune. Paddock-ul a fost neîncăpător în primul Speed Weekend din 2019 în care spectatorii au urmărit atât etapa Romanian Endurance Series, cât și întrecerile de regularitate și de viteză din cadrul Romanian Retro Racing. În paddock, atracțiile au fost reprezentate de display-ul dual Porsche cu noul 911 de stradă (992) și un model GT3 Cup, de expoziția de picturi a lui Adrian Mitu cu modele învingătoare la Le Mans, precum și de popularul concurs de îndemânare organizat de APAN Motors, dealerul autorizat BMW ce a furnizat și mașina de siguranță.

Ziua de sâmbătă a fost dedicată antrenamentelor, mai multe echipaje intrând pe pistă pentru a testa diverse setări și configurații. Apoi, programul de duminică a fost foarte încărcat, totul începând cu unica sesiune de antrenamente libere, după care au urmat calificările dominate de Ginetta G55 GT4 #21 înscrisă de Willi Motorsport. Mașina ce în urmă cu șase luni concura în întrecerea de 24 de ore de la Barcelona din cadrul 24H Series, a parcurs turul de 4.129km în 1:44.169, cu o viteză medie de 142,695 km/h. Pilotul din spatele acestei performanțe a fost Sergiu Nicolae care a făcut un efort eroic de a concura în ciuda unei accidentări petrecute chiar în săptămâna de dinaintea etapei. Sergiu a fost însoțit pe prima linie de David Șerban cu Audi-ul R8 LMS GT4 al Carbogaz Racing. Campionul sezonului 2018 a reușit un 1:44.565, cu care l-a devansat pe Eduard Anton, al treilea pe modelul Cupra TCR al echipei BADI.

Astfel, cele mai rapide trei mașini de pe circuit au pornit, cum era și firesc, din față. Surpriza a venit de pe poziția a patra unde nu s-a calificat vreun concurent de la A2 sau A3, ci unul dintre Peugeot-urile Blitzwolf înscrise la clasa A1 unde concurează mașini cu o capacitate cilindrică de până la 1,600 cmc. 1:58,869 a fost turul reușit de modelul 106 #79, în timp ce BMW-ul M3 E36 al DV8 Racing (înscris la A3) a fost al cincilea, linia a treia a grilei fiind împărțită cu Honda Civic a WCR-Condor Racing, prima la A2.

Prima cursă s-a dovedit a fi o afacere în doi, la vârf, unde modelele GT4 au dictat ritmul în fața Cuprei TCR. Sergiu Nicolae a derapat pe o pată de ulei în turul secund, apoi a recuperat deficitul ce-l separa de David Șerban și l-a depășit pe acesta până la jumătatea întrecerii. Ulterior, Șerban a revenit în frunte după trecerea obligatorie pe la boxe, unde Ginetta a fost lăsată în mâinile lui Fabrizio Broggi. Italianul, care nu a mai pilotat din septembrie când a fost parte din echipajul Endurance Team Romania de la Barcelona, a fost depășit de Șerban care și-a trecut în cont primul succes din acest an.

Theodoros Perimenis a terminat pe poziția a patra în prima cursă, Peugeot-ul 106 cu numărul 69 al Exelixis Motorsport fiind primul la A1. Pe cinci a terminat BMW-ul DV8 Racing pilotat de Augustin Drăghiceanu și George Vintilă, iar pe șase Honda WCR-Condor a perechii Alex Cascatău – Ciprian Petrăreanu ce rulase în prima jumătate a manșei pe locul al patrulea. Podiumul la A1 a fost completat de Peugeot-ul Exelixis pilotat de Philip Andriescu și de un alt Peugeot al Blitzwolf, debuntatul Bogdan Duma cu un Citroen Saxo terminând la limita podiumului.

Grila a fost inversată pentru cursa a doua, primii 10 pornind din ordinea inversă clasării din prima manșă. Blitzwolf a fost în pole cu Bogdan Duma pe doi, în timp ce mașinile de clasă TCR și GT4 au pornit din inima plutonului. Duelurile roată la roată au animat atmosfera în debutul manșei, iar primul care a scăpat de concurenții de la A1, A2 și A3 a fost Eduard Anton, acesta fiind urmat de David Șerban și de Fabrizio Broggi. Cei trei au mers în această formulă pe perioada întregului schimb, ecartul fiind mai mic de 10 secunde între ei. Anton a avut un ritm inteligent și a intrat din postura de lider la boxe, dar nu a reușit să se mențină în frunte până la final pe fondul uzurii accentuate a pneurilor față. El a fost depășit, cu mai puțin de 20 de minute rămase, de Sergiu Nicolae care a fost urmat, în același viraj, de David Șerban.

Nicolae părea să aibă o mână pe victoria din a doua cursă, dar o problemă tehnică cauzată de o piesă pe care altfel ai trece-o foarte ușor cu vederea l-a obligat pe acesta să intre la boxe de urgență cu câteva minute înainte de final. Șerban a profitat și a câștigat din nou, plecând către inima Transilvaniei cu 50 de puncte în bagaj în clasamentul Open. Ocupantul locului al doilea, Eduard Anton, acuză o întârziere de 17 puncte. Ginetta echipei Willi Motorsport nu a punctat la Open în cursa a doua, așa că are doar cele 18 puncte adunate în prima manșă.

 

Ca urmare a abandonului lui Sergiu Nicolae, DV8 Racing au completat podiumul, învingând din nou la clasa A3. Echipa este pe locul trei în clasamentul Open după primul weekend competițional la bordul BMW-ului M3 E36. Blitzwolf și-a luat revanșa în fața rivalilor direcți de la Exelixis, Peugeot-ul cu numărul 79 câștigând în fața lui Philip Andriescu și a celuilalt Peugeot Blitzwolf. Honda WCR-Condor a câștigat din nou la A2 în fața Golf-ului GP Motorsport pilotat de Paul Augustin.

Următoarea etapă din cadrul Romanian Endurance Series by ACR va avea loc pe circuitul Transilvania Motor Ring din apropierea municipiului Târgu Mureș în data de 5 mai. După 11 etape RES pe Motorpark, este momentul unei noi provocări pentru piloți, toată lumea fiind lipsită de repere și de informații cu privire la noul circuit din România.

Rezultate finale

Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul partenerilor BMW, Repsol, Michelin (prin dealerul APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România), vinul.ro, și 100% Sport. Foto: AB Images. Mirachi – Cabernet Sauvignon rosé 2017 a fost vinul ales de Crama Histria pentru a recompensa piloții la prima etapă RES din acest sezon.

Subiecte asemanatoare: