Alex Cascatau revine la bordul unui prototip de clasa LMP3

Constanteanul Alex Cascatau va avea din nou ocazia sa piloteze un prototip Ligier JS P320 de categorie LMP3 in cadrul unei sesiuni private de teste ce va avea loc saptamana aceasta pe circuitul Tazio Nuvolari din Italia.

Alex Cascatau, campionul din 2020 al GT & Prototype Challenge, isi reafirma interesul pentru emergenta categorie LMP3 cu ocazia unui nou test ce va avea loc joi, 7 octombrie, pe circuitul Tazio Nuvolari din Cervesina. Cascatau va fi la a doua experienta de acest gen dupa ce a mai rulat si anul trecut cu un prototip Ligier identic in cadrul unui test ce a avut loc in Spania, pe Circuit de Barcelona-Catalunya.

Dupa un sezon 2021 dificil, in care nu si-a putut reconfirma statutul de campion al GT & Prototype Challenge, Alex se pregateste sa isi recalibreze simturile pentru a face trecerea de la Norma M20 FC a Baticonsult Racing, la Ligier-ul italienilor de la BHK Motorsport. Diferentele dintre cele doua prototipuri sunt mari, dar kilometri parcursi anul trecut la bordul sasiului detinut de Team Virage pe circuitul de Grand Prix al Spaniei vor ajuta cu siguranta.

Intelegerea dintre BHK Motorsport si Cascatau ii permite acestuia sa piloteze timp de o jumatate de zi, un alt pilot folosind masina in cealalta parte a zilei. Circuitul Tazio Nuvolari este unul nou pentru Cascatau, dar acesta si-a dovedit in trecut abilitatea de a invata repede un traseu nou, element-cheie in conditiile in care Ligier-ul de LMP3 pune pe asfalt 455 de cai putere si cantareste doar 900 de kilograme.

Alex continua sa analizeze optiunile pe care le are pentru sezonul viitor, iar acest test va fi folositor si in vederea unor potentiale participari la clasa LMP3, seria Michelin Le Mans Cup fiind vizata, ea continand si etapa de prestigiu „Road To Le Mans” care se desfasoara in acelasi weekend si pe acelasi circuit ca si celebra cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Despre BHK Motorsport

BHK Motorsport este o formatie italiana care activeaza in actuala stagiune in Seria Europeana Le Mans (ELMS) cu un prototip inscris la categoria LMP2. Prototipul in cauza, un ORECA 07 LMP2, este pilotat de trei piloti cu state mai vechi in motorsport, anume Sergio Campana, Francesco Dracone si Markus Pommer. Italienii Campana si Dracone s-au evidentiat in diverse competitii de monoposturi, Campana trecand Formula Renault 2.0 si Formula 3 Italiana, in timp ce Dracone are la activ mai multe starturi in Indycar in 2010 si in 2015.

Pana in prezent, cel mai bun rezultat al echipei este un loc noua la categoria LMP2 reusit chiar la Spa-Francorchamps, gazda Grand Prix-ului Belgiei. Rezultatul a fost obtinut in probabil cea mai competitiva categorie a ELMS, una in care regasim etapa de etapa cel putin 12 modele inscrise. Pe langa prototipul ORECA de clasa LMP2, BHK Motorsport mai detine si un Ligier JS P320 de clasa LMP3, aceasta fiind masina pe care Cascatau o va pilota.

Despre LMP3

Categoria LMP3 (de la Le Mans Prototype 3) este, dupa cum sugereaza si numele, a treia clasa din cadrul structurii guvernate de Automobile Club de l’Ouest (ACO) din punctul de vedere al performantei. Clasa in sine a fost introdusa in urma cu sase ani, in 2015, si se bucura de un succes raspandit in prezent, doar continentul european gazduind mai mult de cinci campionate ce primesc si prototipuri de clasa LMP3.

Argumentul cel mai puternic in favoarea clasei LMP3 este prerezentat de costul de utilizare, aceasta platforma fiind proiectata pentru a fi sustenabila, fiecare masina avand un pret fixat de 240,000 Eur. In aceste conditii, indiferent de marca aleasa, mai multe componente importante sunt identice. De pilda, toate modelele de clasa LMP3 sunt propulsate de agregate Nissan VK56 V8 de 5.6 litri. Cei 455 de cai ajung la roti printr-o cutie XTrac secventiala cu sase rapoarte care este, la randul ei, o componenta standardizata.

Despre Circuitul Tazio Nuvolari

Circuitul Tazio Nuvolari este un traseu italian care si-a deschis portile in 2014 si care a fost numit in onoarea celebrului pilot de curse din perioada interbelica. Complexul sportiv include o pista de karting pe langa circuitul dedicat intrecerilor auto si moto, circuit care include varianta lunga si pe cea scurta. Varianta lunga masoara 2.8 kilometri (11 viraje), iar cea scurta 1.7 kilometri (9 viraje). Circuitul este construit dupa cele mai noi standarde in materie de siguranta si se alatura celorlalte circuite denumite in onoarea unor mari piloti din trecut precum Autodromo Carlos Pace (Brazilia) sau Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexic).

Alex Cascatau: „Sunt foarte entuziasmat de faptul ca voi avea din nou ocazia sa pilotez un prototip de clasa LMP3. Am reusit sa ma pun de acord cu echipa BHK Motorsport in ultimul moment, dar sunt pregatit pentru sesiunile ce vor avea loc joi, chiar daca circuitul este unul nou pentru mine. Tinta ramane in continuare aceeasi, si anume evaluarea unui program intreg sau partial la clasa LMP3 pentru 2022.”

Recomandari pentru tine!