Alex Cascatau devine campionul categoriei CN a Supercar Challenge la prima incercare dupa un nou podium la Zandvoort

Decizia echipei BS Racing by Baticonsult de a trece la clasa CN pentru acest an se dovedeste a  fi una inspirata caci, cu cinci victorii din sase posibile, echipajul format din Alex Cascatau si Alain Berg s-a dovedit a fi de neoprit, indiferent de masina sau de circuitul pe care au rulat cei doi. Un total de 138 de puncte, mai mult decat dublu fata de totalul vice-campionului face ca titlul sa fie o certitudine cu o etapa inainte de finele stagiunii.

In urma cu doar cateva luni, Alex Cascatau nu era nici macar sigur daca va avea unde sa concureze in 2020. Romanul, care bifase mai multe etape in Belcar anul trecut, atat cu un Saker cat si cu o Norma, lua in calcul trecerea la cel mai cunoscut campionat al Olandei, Supercar Challenge. Tinta era categoria prototipurilor CN din cadrul seriei circumscrise numite GT & Prototype Challenge, asta dupa ce unicul start la bordul unui astfel de prototip de specificatie CN din 2019, in cursa de 24 de ore de la Zolder, s-a incheiat cu un podium pentru Cascatau. Masini foarte joase cu o greutate de nici 600 de kilograme si echipate cu motoare fie turbo, fie aspirate ce se invart in jurul a 300 de cai putere, aceste CN-uri sunt cunoscute publicului autohton din cursele de viteza in coasta, campionul national al acestei discipline din acest an ruland chiar pe o Norma de categorie CN.

Cascatau, insa, a decis de la inceput ca vizeaza continuitatea pe circuit, participarile in aceasta ramura aducandu-i deja constanteanului un titlu, in Romanian Endurance Series la clasa A2 in 2019. Cautarea unui program viabil pentru 2020 s-a incheiat in momentul in care Cascatau a batut palma cu formatiunea BS Racing by Baticonsult care isi dorea sa urce la clasa CN din GT & Prototype Challenge dupa ce pilotul echipei, Alain Berg, devenise campionul absolut in 2019 pilotand un Radical SR3 RSX. Provocarea pentru Cascatau era reprezentata de pistele olandeze – Assen si Zandvoort – pe care nu mai rulase, dar si rivalii din Tarile de Jos care urmau sa se afle la categoria CN.

A venit, apoi, pandemia iar totul a fost suspendat, planand suspiciuni serioase asupra posibilitatii de a se organiza, in vreun fel, campionatul. S-a putut, in cele din urma, sa se revina pe circuite iar prototipurile au facut-o cu ocazia primei etape de la Assen, dupa ce etapa de deschidere de la Zandvoort nu a fost deschisa acestor modele. Vremea n-a fost perfecta nici atunci, nici cu ocazia celui de-al doilea set de intreceri de pe „Catedrala”, dar Cascatau si Berg au reusit sa-si treaca in cont trei victorii din patru posibile si patru pole position-uri din patru, lupta dandu-se intre BS Racing by Baticonsult pe de-o parte si, pe de-alta, Deldiche Racing si Aschoff Racing.

Weekend-ul trecut a avut loc etapa a treia pentru Cascatau care a fost sinonima cu debutul pe Circuit Park Zandvoort, viitoarea gazda a Marelui Premiu de Formula 1 a Olandei. Limita de zgomot impusa de organizatori de doar 98 de decibeli, cat si niste probleme legate de procurarea niste piese esentiale reconstruirii motorului Honda de pe Norma M20 FC a echipei au dus la decizia sa se mearga la Zandvoort cu o alta masina. A fost vorba chiar de Radical-ul SR3 RSX cu care Berg a devenit campion in 2019, dar nici revenirea pe acel model nu a fost lipsita de unele probleme.

Antrenamente libere si calificari

Etapa de la Zandvoort a inceput cu dificultati pentru BS Racing by Baticonsult. Berg a incercat sa iasa pe circuit in prima sesiune de antrenamente numa pentru a descoperi ca, asemeni Normei, exista o problema cu presiunea la ulei. Cum masina nu mai rulase de anul trecut de la ultimele curse in mainile aceluias Berg, mecanicii s-au grabit sa demonteze motorul pentru a gasi problema. Si prima si cea de-a doua sesiune de antrenamente s-au scurs fara ca masina sa revina pe traseu si, deci, fara ca Alex sa aiba ocazia sa se aclimatizeze cu traseul.

Primele tururi ale romanului pe circuitul de la malul Marii Nordului au fost stranse in calificari in care Cascatau a rulat conservator din cauza setup-ului nu tocmai potrivit si a pneurilor vechi de pe masina. Din fericire, ploaia s-a oprit inainte de calificari, dar ea avea sa revina mai tarziu pentru a face prima intrecere a weekend-ului cu atat mai dificila. Un 1:41.735 a fost maximul posibil pentru Alex care s-a clasat al doilea in urma lui Bob Herber si al sau Lamborghini Huracan Super Trofeo.

Cel mai rapid tur al lui Herber a fost, insa, sters caci olandezul taiase linia de la iesirea de pe pit lane ceea ce a insemnat ca Radical-ul cu numarul 614 al BS Racing by Baticonsult a plecat din pole position in prima cursa. In cea de-a doua, masina a fost pe trei caci cel de-al doilea cel mai rapid timp al lui Cascatau fiind mai lent decat timpul al treilea cel mai rapid al lui Herber (pole position in cursa a doua) si, respectiv, al doilea cel mai rapid timp al lui Koopman (pilot pe un BMW Z4 GT3).

Cursele

Prima cursa, de sambata dupa-amiaza, a pornit sub safety car din cauza conditiilor foarte dificile. Dupa cinci tururi in urma safety car-ului, s-a dat in fine restartul iar Alex a accelerat in ultimul moment posibil pentru a incerca sa reduca riscul unui atac al lui Herber la prima trecere in ritm de concurs prin Tarzan. Lamborghini-ul a aparut, asa cum era de asteptat, pe exteriorul prototipului lui Cascatau, dar n-a putut trece.

Dupa acel prim tur la viteza, Herber a gresit si a pierdut cateva pozitii fiind depasit de primele modele de categorie TCR. Apoi, dupa doar cateva bucle, Cascatau a derapat la iesirea din Tarzan, dar fara a ajunge in pietris. Romanul a continuat cu gandul la avansul de 28 de puncte pe care el si Berg il inregistrau in campionat, avans ce putea fi marit in conditiile in care Deldiche Racing si Aschoff Racing au absentat din cauza problemelor legate cu limita de zgomot. Practic, daca BS Racing by Baticonsult reusea sa termine ambele intreceri, Cascatau si Berg deveneau matematic campionii categoriei CN.

Titlul la o clasa destul de slab populata nu a fost, insa, singura tinta pentru Cascatau si ai sai, motiv pentru care el a inceput imediat, dupa ce s-a repus in miscare, sa-l atace pe Herber pentru a reveni pe o pozitie de podium la general. Herber a derapat chiar in fata lui Cascatau in virajul de stanga cunoscut in trecut ca virajul Vodafone (din partea a doua a turului) dupa nici trei tururi. Cum conditiile erau in continuare grele, Cascatau a derapat si el in acelasi viraj la scurt timp.

Din pacate, acest al doilea incident s-a incheiat cu o iesire partiala in nisip, indeajuns pentru ca Alex sa aiba nevoie sa fie tractat. S-au scurs circa cinci minute inainte ca Radical-ul sa se repuna in miscare ceea ce a insemnat ca Berg a preluat masina de pe ultimul loc, la un tur in urma liderilor.

Un schimb inspirat din partea luxemburghezului, in care a rulat sub timpii lui Cascatau, au permis echipei sa depaseasca trei masini inainte de final pentru a se clasa pe pozitia a 20-a la general.

Traseul era inca ud inainte de startul in cursa a doua, cea de duminica, dar nu se mai anuntau averse motiv pentru care unele echipaje au inceput pe slick-uri, in timp ce altele au ramas pe pneuri pentru asfalt ud. BS Racing by Baticonsult a facut parte din a doua categorie, aderenta in plus avuta in primele tururi permitandu-i lui Berg sa preia conducerea de la Herber fara prea mare dificultate.

Ulterior, insa, odata cu uscarea circuitului, Herber a revenit asupra lui Berg si l-a depasit. Masina #614 a intrat la boxe de pe pozitia a doua, dar schimbul lent de pneuri (s-a trecut pe niste slick-uri de compozitie medie) au aruncat echipajul pana pe pozitia a noua in ierarhia generala. Cascatau si-a croit drum prin pluton pana ce a ajuns in urma lui Koopman al carui BMW era mai rapid pe liniile drepte, dar cu mult mai lent pe viraje.

In ciuda unor tentative de depasire, Alex a ramas pe pozitia a treia pana la final pentru a se impune inca o data la CN, victorie ce le-a adus, lui Alex si Alain, titlul la aceasta categorie. Cu cinci victorii din sase posibile si tot atatea pole position-uri, dominanta echipei BS Racing by Baticonsult a fost evidenta iar acum tot ce mai ramane de stabilit este ierarhia generala caci sunt sanse ca cei doi sa fi strans indeajuns de multe puncte pentru a deveni si campionii absoluti ai stagiunii 2020. Asta desi mai avem o etapa de disputat, la Assen intre 30 octombrie si 1 noiembrie.

Recomandari pentru tine!