Lancia isi anunta revenirea in raliuri cu modelul Ypsilon Rally4

Cea mai de succes marca din istoria Campionatului Mondial de Raliuri se va intoarce in motorsport anul viitor, insa pentru inceput in Campionatul Italian de Raliuri.

Lancia a lansat oficial modelul Ypsilon Rally4, care va marca intoarcerea celui mai de succes producator din Campionatul Mondial de Raliuri in motorsportul competitiv.

Producatorul italian, castigator a unui record de 10 titluri de constructori WRC (1974-1976, 1983, 1987-1992), a creat un nou model Rally4 care va concura in Campionatul European de Raliuri si intr-o competitie nou infiintata, Lancia Rally Trophy, in Italia, anul viitor.

Revenirea Lancia in raliuri are loc la 50 de ani dupa ce a castigat primul sau titlu WRC cu legendarul Stratos in 1974. Marca a obtinut al patrulea titlu in 1983 cu modelul sau din Grupul B, 037, inainte de a domina Grupul A cu Delta.

Ypsilon Rally4 se bazeaza pe modelul electric de inalta performanta Ypsilon HF, insa versiunea Rally4 va fi echipata cu un motor pe benzina turbo de 1,2 litri in trei cilindri, capabil sa dezvolte 212 cai putere. Aceasta va include o transmisie mecanica cu cinci trepte si un diferential mecanic cu alunecare limitata.

Anul 2025 va marca revenirea Lancia in motorsport, avand ca obiectiv reintregirea prezentei noastre in competitiile contemporane de motorsport”, a declarat CEO-ul Lancia, Luca Napolitano.

Cu un amestec de traditie si inovatie, Lancia priveste spre viitor cu pasiune si ambitie. Anul 2026 va fi dedicat modelului de varf Gamma, care va fi produs in fabrica Stellantis din Melfi, iar 2025 va fi anul revenirii numelui emblematic HF, care va aparea mai intai pe Ypsilon si ulterior pe Gamma si noul Delta cu eticheta „HF Integrale. De fiecare data cand se mentioneaza HF, nu putem sa nu ne amintim de legendarul Stratos, 037 si Delta, care au dominat raliurile timp de 20 de ani, castigand un total de 15 Campionate Mondiale in competitiile pentru Piloti si Constructori – un record care nu a fost inca doborat.” a mai spus Napolitano.

Producatorul auto s-a indreptat spre cel mai de succes pilot WRC, de doua ori campion mondial, Miki Biasion (1988-1989), pentru a perfectiona cea mai recenta masina de raliu.

„Am fost intotdeauna lideri in motorsport, dar acum, cu eleganta si simplitatea care ne definesc, ne intoarcem cu modelul Rally 4, categoria de dezvoltare pentru pilotii profesionisti de maine, cautand sa ne imbunatatim trecutul cu pasiune si mandrie. Noua masina de raliu a Lancia este destinata tinerilor piloti, avand un preț de 74.500 € și primele modele urmand sa ajunga la clienti la sfarsitul lunii ianuarie. Daca visai la circuit in copilarie, visai la rosul unei Ferrari. Totusi, daca visai sa devii pilot de raliu, atunci visai la Lancia, este o onoare pentru mine sa colaborez cu echipele Lancia si Stellantis Motorsport pentru a perfectiona Ypsilon HF si Ypsilon Rally 4

Sper sa inspir toti tinerii piloti care pornesc pe drum cu Lancia Ypsilon Rally 4 HF sa devina profesionisti si viitori campioni. Mostenirea Lancia, plina de victorii si competitii, revine, iar eu sunt incantat sa fac parte din acest proiect. ” a precizat Biasion.

Masina va debuta in cupa monomarca Lancia Rally Trophy, care va face parte din Campionatul Italian de Raliuri, avand un fond de premii de 300.000 de euro.

Castigatorul va avea ocazia sa conduca masina oficiala Ypsilon Rally4 HF a echipei Lancia Corse HF in Campionatul European de Raliuri din 2026.

Recomandari pentru tine!