Victorie si record pentru Sebastien Ogier la Monte Carlo

Marian

Sebastien Ogier a castigat editia 2023 a Raliului Monte-Carlo, invingandu-l pe colegul sau de echipa, Kalle Rovanpera, cu 18, 5 secunde. Thierry Neuville termina cu modelul Hyundai pe locul al treilea cu un handicap de +44,6 secunde fata de lider.

Ogier va alerga alaturi de Toyota Gazoo Racing, insa va fi un pilot cu jumatate de norma, pornind aventura in Alpii francezi in care reuseste sa obtina recordul cu aceasta victorie, fiind singurul care reuseste sa isi treaca in cont noua victorii la acest legendar raliu. 

Cele noua victorii ale sale se intind pe trei decenii si au fost obtinute cu cinci producatori diferiti. Weekendul a fost perfect pentru Ogier, copilotul Vincent Landais si-a sarbatorit prima victorie la nivel mondial.

Este urias. Imi place acest raliu, este cel care mi-a dat visul chiar de la inceput si sunt atat de fericit pentru Vincent: pentru mine este frumos, dar pentru el este un vis prima victorie. Mai trebuie sa obtinem, bucura-te de aceste momente ca de aceea suntem inca aici in WRC, pentru a obtine victorii ca aceasta. Sa castigi o etapa celebra precum Monte nu are pret de comparatie.” a precizat Ogier la finalul ultimei probe.

VictoriiPiloti (11) Ani in care au castigat 
9France Sébastien Ogier2009, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021, 2023
8France Sébastien Loeb2003, 2004, 2005, 2007, 2008, 2012, 2013, 2022
4France Jean Trévoux1934193919491951
Italy Sandro Munari1972, 1975, 1976, 1977
Germany Walter Röhrl1980, 1982, 1983, 1984
Finland Tommi Mäkinen1999, 2000, 2001, 2002
3France Didier Auriol1990, 1992, 1993
Spain Carlos Sainz1991, 1995, 1998
2Sweden Björn Waldegård19691970
Sweden Erik Carlsson19621963
Italy Miki Biasion1987, 1989

Sursa tabel: https://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo_Rally

Ziua de Duminica a una decisiva, Rovanpera fiind la doar 16 secunde in spatele lui Ogier inaintea ultimelor patru probe speciale, dar francezul a inceput ziua puternic castigand prima proba a zilei, astfel marind avantajul la 18,7 secunde.

Urmatoarea proba a fost a lui Rovanpera, care recupereze 1,5 secunde, dar nu a fost suficient de semnificativa victoria pentru a face o schimbare la conducere, cu doar doua probe speciale ramase.

Ogier reuseste o noua victorie de proba, invingandu-si colegul de echipa cu 6,3 secunde, Takamoto Katsuta, care termina proba pe doi, Rovanpera pe trei si Neuville pe patru, astfel ca, tot ceea ce trebuia sa faca Ogier a fost sa piloteze pe Wolf Power Stage fara probleme si sa isi conserve avantajul.

Exact asta a realizat veteranul mai sus amintit, Rovanpera castiga Power Stage-ul, Ott Tanak incheie pe doi, urmat de Evans, iar Ogier incheie pe pozitia cinci la 4,7 sec. fata de primul timp, insemnand ca Ogier a castiga o noua victorie record la Rallye Monte-Carlo.

Rovanpera a fost multumit cu al doilea loc la general si victoria de pe power stage. „ A fost un raliu bun. Cred ca putem fi destul de multumiti cu locul doi. A fost mult mai curat traseul decat ma asteptam joi si vineri, se pare ca atunci cand avem aceleasi conditii ca toata lumea, aveam acelasi ritm ca toti ceilalti.

Dupa cum am amintit in primele randuri, Ogier are un program cu jumatate de norma, acest lucru inseamna efectiv ca Rovanpera conduce la general, acesta avand un program cu norma intreaga in clasamentul general.

Neuville a terminat pe locul trei, dar s-a plans de lipsa de putere a masinii in aceasta etapa si de uzura prea rapida a anvelopelor. Elfyn Evans a terminat pe locul al patrulea, acesta avand un inceput cat se poate de bun, insa o pana de cauciuc pe PS5 la costat 3 locuri, coborand pana pe pozitia a cincea, reusind sa recupereze si sa urce pe patru la final.

Tanak a terminat pe locul cinci in primul raliu pentru el intr-un Ford Puma Rally 1. Diversele probleme tehnice de la inceputul raliului au facut ca acesta sa nu aibe sanse la victorie.

Coechipierul lui Tanak, Pierre-Louis Loubet, a fost singurul pilot de Rally1 care nu a terminat prima etapa a sezonului, Duminica acesta a avut probleme cu frana, urmand ca apoi, o problema tehnica inainte de penultima proba a raliului la fortat sa se retraga, fiind un raliu de uitat pentru noul pilot cu norma intreaga a M-Sport.

Takamoto Katsuta si-a adus masina pe locul sase, in ciuda faptului ca a fost aproape de a-l invinge pe Tanak cu o proba ramasa in joc, insa pilotul japonez a avut parte de o problema pe power stage. Dani Sordo a incheiat raliul pe pozitia a saptea, iar Esapekka Lappi a fost ultimul pilot de Rally1 care incheie pe 8.

Urmatoarea etapa din campionatul mondial de raliuri va avea loc in Suedia in perioada 9-12 Februarie 2023.