Septuplul campion national absolut Simone Tempestini a castigat Raliul Argesului pentru a patra oara in cariera, in timp ce noul lider provizoriu al campionatului este, in premiera, Norbert Maior.
La capatul celor 116 kilometri de concurs, Tempestini si copilotul Sergiu Itu (Porsche 997 RGT) au fost cronometrati cu un timp total de 01:04:45,2, clujenii castigand 6 din cele 9 probe speciale. Pe locul secund s-a clasat echipajul bulgar Martin Surilov/Zdravko Zdravkov (Citroen C2 Rally2), care s-a impus in doua probe si a venit la 15,7 secunde de castigator, iar podiumul a fost completat de Andrei Girtofan/Doru Vraja (Skoda Fabia Rally2), la 01:20,9 in spatele lui Tempestini. Ultima proba a zilei, super speciala din jurul stadionului Nicolae Dobrin a fost castigata de echipajul Mihai Manole si Marc Banca (Skoda Fabia Rally2)
„A fost un weekend incredibil, cu multe situatii imprevizibile, o vreme care s-a jucat in permanenta cu noi, dar pana la urma am facut alegerile corecte si am castigat. Deja ne este gandul la urmatoarea etapa”, a spus Tempestini, care s-a mai impus la editiile din 2019, 2020 si 2021, iar anul trecut a abandonat chiar in primii kilometri din Arges.

Invingator in prima etapa, Sebastian Barbu, a abandonat chiar pe prima proba speciala dupa o iesire in decor, iar de aceasta situatie in clasament a profitat juniorul Norbert Maior, care, desi a pilotat un model inferior, Peugeot 208 Rally4, a fost al patrulea in Arges si a ajuns la un total de 58 de puncte dupa doua runde, astfel ca devine primul lider provizoriu al campionatului in era moderna a raliurilor cu un model cu tractiune fata.
Dupa Raliul Argesului, podiumul provizoriu este completat de Simone Tempestini, cu 49 de puncte, care a abandonat in Harghita, si de Mihai Manole, cu 46. Sebastian Barbu este al patrulea cu 45 de puncte. „Suntem onorati sa fim pe primul loc, stim ca este misiune imposibila sa ramanem aici, dar conteaza mult pentru moralul si increderea noastra in viitor”, a spus, la final, Maior, care in urma cu numai o saptamana termina pe 2 in topul juniorilor la etapa europeana din Polonia.
Simone Tempestini, secondat de copilotul Sergiu Itu, si-a adaugat si victoria in campionatul dedicat exclusiv probelor de asfalt, in timp ce, alaturi de sora sa Francesca din postura de copilot, Maior si-a adaugat si victoria la 2 Roti Motrice, dar si la RC4. La juniori, dar si la cupa monomarca 208 R2, victoria i-a revenit lui Cristian Sugar, care alaturi de Vlad Colceriu, a obtinut un spectaculos loc 7 la general cu un model Peugeot 208 R2.
La RC2N, favoritul local Valentin Porcisteanu, in echipaj cu Dan Dobre, pe Mitsubishi Lancer Evo 9, a avut o victoria categorica, iar la RC5, Sebastian Scirlet, cu experimentatul Sebastian Itu in dreapta, a avut un avans considerabil la final, impunandu-se inclusiv la Cupa Clio Rally5 Challenge.
O traditie deja in Campionatul National de Raliuri Betano, Cupa Dacia a fost castigata acasa in Arges de echipajul format din Ioan Teodor Danila si Gheorghe Dumitru. La Swift Cup s-a impus echipajul campion din 2022, David Tarta si Mihail Sandu.
Dupa ce in Harghita a abandonat dupa un accident, echipajul Reis Suliman/Rares Badea a castigat de aceasta data competitia dedicata debutantilor la Raliul Argesului.
Pe o Toyota Yaris, George Ienasel si Adrian Diaconescu au castigat Grupa NAT11, iar Ionut Simon si Mihai Verdes (Seat Ibiza TDI) s-au impus la NAT12.
In Campionatul National De Raliuri Istorice victoria i-a revenit echipajului format din Dorin Alexandrescu si Andrei Motescu pe modelul VW Golf 1 GTI.
La Rally2, echipajul Florian Niturad/Mihai Popa (Seat Ibiza Cupra) a castigat din nou, repetand performanta de la Raliul Harghitei.
In total, 80 de echipaje, maximum admis de regulament, inclusiv 4 din Bulgaria, au luat startul la Raliul Argesului. Urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri Betano va avea loc in perioada 24-25 iunie in Maramures.
sursa articol si foto: https://fras.ro