Sezonul 2025 al Campionatului Mondial de Raliuri se apropie, iar cateva locuri pentru piloti sunt inca disponibile. Iata candidatii pentru ultimele locuri.
Toyota a finalizat deja echipa pentru sezonul urmator in cadrul echipelor WRC. Aceasta va avea patru piloti care vor concura pe parcursul intregului sezon: Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta si Sami Pajari. De asemenea, Sebastien Ogier va participa la anumite evenimente WRC, conducand masina Rally1 a Toyota.
Hyundai a confirmat trei piloti pentru anul viitor. Thierry Neuville si Ott Tanak vor fi colegi cu Adrien Fourmaux, care, la fel ca si pilotii principali ai echipei, va lua parte la toate competitiile din sezonul urmator.
Hyundai nu a exclus posibilitatea de a alinia un al patrulea model in anul viitor. In prezent, este foarte probabil ca Hyundai sa participe cu patru masini Rally1 la anumite evenimente.
Candidatii pentru al patrulea automobil al Hyundai sunt aceiasi piloti care au impartit responsabilitatea in cadrul celui de-al treilea automobil al echipei in acest an: Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen si Dani Sordo.
Veteranul spaniol Dani Sordo a declarat ca ar dori sa concureze din nou la Rally de Portugal, pe care il considera un eveniment de acasa. De asemenea, programul lui Sordo ar putea include si noul eveniment WRC, Rally Islas Canarias, care va avea loc la sfarsitul lunii aprilie pe drumurile asfaltate din Gran Canaria.
Lappi a demonstrat ca stie da mearha tare intr-o masina Hyundai in sezonul trecut, castigand Rally Sweden, dar anul sau a fost marcat si de greseli. Lappi nu a anuntat oficial retragerea, ceea ce face foarte probabil ca el sa fi purtat discutii cu Hyundai.
Sezonul lui Mikkelsen cu Hyundai a fost unul plin de provocari. Pilotul norvegian a reusit sa gaseasca un ritm bun doar in etapele de macadam de la Raliul Poloniei, in timp ce performantele sale in cele patru raliuri pe asfalt au fost dezamagitoare. Dupa finalul sezonului, Mikkelsen a recunoscut ca nu are claritate in privinta viitorului sau.
In ceea ce priveste echipele din WRC, M-Sport Ford nu a confirmat inca niciun pilot pentru echipa sa. In acest moment, se pare ca Gregoire Munster va continua ca pilot pe intreaga durata a sezonului in masina Ford Puma Rally1.
Pilotul leton Martins Sesks, care a participat la trei evenimente WRC in categoria de varf sezonul trecut, a fost de asemenea asociat cu M-Sport. Informatiile sugereaza ca Sesks a discutat despre posibilitatea unui program pe intreaga durata a sezonului, dar este probabil sa aiba cel putin o campanie partiala in Puma Rally1.
Alti piloti despre care se zvoneste ca ar putea fi contractati la M-Sport , ii includ pe Yohan Rossel, Nikolay Gryazin si Josh McErlean, printre altii. Rossel a declarat deschis ca obiectivul sau este sa conduca o masina Rally1, dar rapoartele recente indica faptul ca francezul este probabil sa continue parteneriatul cu PH Sport si Citroen in WRC2.
De asemenea, avansul lui Gryazin in categoria de varf pare putin probabil. Speculatiile recente l-au asociat cu Skoda de la Toksport, masina pe care a condus-o ultima data in sezonul 2023.
M-Sport Ford ar putea sa alinieze pana la trei masini in anumite etape WRC in sezonul urmator. Realitatea este ca M-Sport dispune de masini Rally1, cu conditia ca un pilot sa aduca finantare suficienta. De exemplu, pilotul turc Ali Turkkan intentioneaza sa participe la doua etape WRC anul viitor cu o masina Ford Puma Rally1.
In plus, promotorul WRC a promis sa continue sprijinul pentru tinerii talentati in sezonul urmator. Aceasta ar putea crea noi oportunitati pentru M-Sport, dar si pentru Hyundai si Toyota. Anul acesta, Sesks si Pajari au beneficiat de sustinerea promotorului WRC pentru debuturile lor in Rally1.
Componenta echipei M-Sport ar putea fi anuntata abia la inceputul anului viitor. Formularele de inscriere pentru deschiderea sezonului, Rally Monte-Carlo, trebuie trimise pana pe 20 decembrie, insa lista participantilor nu va fi publicata pana pe 3 ianuarie.
Soarta celei de-a patra masini Hyundai ar putea fi dezvaluita chiar mai tarziu, deoarece echipa este putin probabil sa alinieze o masina suplimentara in Monte Carlo. Pe de alta parte, Toyota va veni la deschiderea sezonului cu nu mai putin de cinci masini, avand in vedere ca evenimentul face parte din programul lui Ogier.