Sistemul de punctaj controversat al Campionatului Mondial de Raliuri este probabil sa fie supus unei modificari in cadrul votului FIA pentru anul urmator.
FIA este increzatoare ca are o optiune pe care o poate prezenta Consiliului Mondial al Sportului cu Motor pentru a imbunatati si „simplifica” sistemul radical de punctaj al Campionatului Mondial de Raliuri pentru anul urmator. Noua structura de punctaj din acest an a generat discutii intense in randul concurentilor si fanilor, datorita complexitatii sale si a ponderarii care, conform multora, a devalorizat victoria generala in raliu.
In 2024, punctele vor fi impartite intre sambata si duminica, iar pilotii vor putea obtine puncte provizorii pentru pozitia lor generala la finalul zilei de sambata, care vor fi pastrate daca ajung la finalul raliului.
Un sistem de punctaj variabil de 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 va fi acordat primelor 10 echipaje la finalul zilei de sambata, dar doar echipajelor care finalizeaza evenimentul de duminica.
In plus, duminicile ofera o alocare distincta de puncte [7-6-5-4-3-2-1] pentru cele mai rapide sapte echipaje din etapele de duminica, pe langa sistemul 5-4-3-2-1 destinat primelor cinci timpi pe etapa finala a raliului, Power Stage.
Desi noul sistem a fost conceput pentru a imbunatati actiunea de duminica si s-a dovedit a fi foarte eficient in generarea entuziasmului, pilotii si echipele au criticat sever ponderarea punctelor din acest sistem, care a fost contestata de mai multe ori.

Nemultumirea pare sa provina din faptul ca un castigator de raliu poate termina raliul fara a acumula cele mai multe puncte. Acest lucru s-a intamplat din nou weekendul trecut, cand Elfyn Evans, care a terminat pe locul doi Raliul Central European, a obtinut cu doua puncte mai multe decat castigatorul evenimentului, Ott Tanak.
FIA a evaluat, conform raportarilor anterioare, patru propuneri noi pentru a aduce imbunatatiri sistemului in anul urmator. In cadrul Raliului Central European de weekendul trecut, FIA a confirmat ca are o propunere pe care o va prezenta Consiliului Mondial al Sportului cu Motor, care ar putea fi implementata anul viitor, iar o ajustare a punctajului pentru a recompensa mai bine castigatorul raliului face parte din propunere.
„Avem diferite optiuni, am discutat despre acest subiect pe parcursul intregului sezon. La fiecare doua saptamani avem grupuri de lucru sportive si diferite optiuni pe masa, venind atat din partea reprezentantului pilotilor, Scott [Martin], cat si din partea producatorilor si a Promotorului WRC. Va fi supusa votului in cadrul Consiliului Mondial al Sportului cu Motor si poate ca vom avea un nou sistem de punctaj pentru anul viitor. In cele din urma, consideram ca avem o optiune care va fi prezentata urmatoarei comisii si cu care mai mult sau mai putin toata lumea este de acord. Dupa ce am analizat diferitele optiuni prezentate, am simulat pe fisiere Excel ce s-ar intampla folosind aceste optiuni si ne-am gandit care ar fi cea mai buna pentru campionat. Toti simtim ca aceasta este, mai mult sau mai putin, o varianta mai corecta.” a declarat Marina Dunach, managerul categoriei FIA WRC.
Directorul sportiv al FIA, Andrew Wheatley, a adaugat: „Prioritatea principala pentru modificarea [originala] a regulii a fost sa ne asiguram ca avem mai putine discutii despre ziua de duminica, ceea ce a generat alte discutii, ceea ce este normal, iar acum propunerea este de a incerca sa simplificam[sistemul de punctaj„