Raliul Japoniei a publicat lista de inscriere ultima etapa din sezon, unde se joaca si titlul la constructori in Campionatul Mondial de Raliuri.
Toyota va concura pentru coroana producatorilor in Campionatul Mondial de Raliuri la Raliul Japoniei, insa fara Kalle Rovanpera.
Raliul Japoniei a publicat lista de inscriere pentru ultima etapa din actualul sezon competitional, eveniment ce are loc kntre 21-24 noiembrie, confirmand ca Toyota va alinia trei masini GR Yaris Rally1.
Efortul Toyota de a depasi Hyundai si de a obtine a patra coroana consecutiva in WRC va fi condus de pilotii permanenti Elfyn Evans si Takamoto Katsuta, eroul local, in timp ce a treia masina va fi condusa de campionul mondial de opt ori, Sebastien Ogier.
Campionul mondial de doua ori, Rovanpera, nu va face parte din echipa in Japonia, deoarece finlandezul a incheiat sezonul de jumatate de an pentru care a fost contractat sa participe in acest an.
Dupa ce a castigat doua titluri mondiale consecutive, ultimul fiind anul trecut, Rovanpera a decis sa reduca programul competitional la o campanie partiala in acest an, inainte de a reveni cu norma intreaga in 2025. El a participat la sapte din cele 13 evenimente din acest sezon, obtinand patru victorii in Kenya, Polonia, Letonia si Chile, ceea ce a contribuit la sperantele Toyota in campionat.
Toyota se va indrepta spre Japonia avand un deficit de 15 puncte fata de rivalii de la Hyundai, care isi propun sa obtina primele titluri de constructori din 2020.
Hyundai va participa cu cele trei masini i20 N Rally1, conduse de Thierry Neuville si Ott Tanak, care vor lupta pentru titlul de campion, Neuville avand un avans de 25 de puncte. Cea de-a treia masina va fi condusa de Andreas Mikkelsen, acesta urmand sa participe la al cincilea sau eveniment din sezon.
M-Sport-Ford va alinia doua masini Puma Rally1 cu Adrien Fourmaux si Gregoire Munster la bord.
Un total de 44 de masini vor lua startul in competitie, care va decide si titlul WRC2. Sami Pajari de la Toyota trebuie sa termine pe prima sau a doua pozitie pentru a-l depasi pe liderul actual, Oliver Solberg, in clasamentul general WRC2.
Didier Auriol revine in mondial, va concura intr-un eveniment WRC pentru prima data de la Raliul Monte Carlo din 2005.
Auriol va conduce o Toyota GR Yaris modificata, pregatita de echipa japoneza Fit-Easy Racing si va concura in clasa nationala, alaturi de vechiul sau copilot, Denis Giraudet. Revenirea francezului in WRC are loc la 30 de ani dupa ce a condus o Toyota Celica GT-Four ST205 catre titlul WRC din 1994, impreuna cu copilotul sau Bernard Occelli.