Pole position si dubla victorie pentru Alex Cascatau in etapa de deschidere a Supercar Challenge de la Assen

In ciuda vremii nu tocmai prietenoase si a faptului ca nu mai rulase niciodata la Assen, Alex Cascatau a venit, a vazut si a castigat ambele intreceri din prima etapa a campionatului olandez Supercar Challenge. Constanteanul si coechipierul sau luxemburghez, Alain Berg, au fost primii in clasamentul general si, respectiv, la categoria CN.

Alex Cascatau si-a inceput colaborarea cu BS Racing cu cel mai bun rezultat posibil la Assen, gazda primei etape a sezonului din Supercar Challenge. Inscrisi in cadrul GT & Prototype Challenge, Cascatau si Alain Berg s-au pregatit de o lupta apriga cu rivalii de la Deldiche Racing, dar si cu un unic prototip Ginetta G58 adus de EDEKA Aschoff Racing care are performante asemanatoare cu cele ale unei masinii de clasa LMP2 de la Le Mans.

Prima si, poate, cea mai importanta secventa a luptei s-a dat in calificari, Cascatau intrand in prima sesiune in care a rulat doar o parte din plutonul complet (adica prototipurile de clasa CN, Ginetta G58, un BMW Z4 GT3 inscris la clasa SGT si modelele de cupa). Cu doar o jumatate de ora stransa la volanul prototipului Norma M20 FC in a doua sesiune de antrenamente libere (unde a bifat un 1:35.977 cu care ar fi fost amenintator si in Belcar), Cascatau a reusit un 1:42.743 pe o pista destul de uda. Incaltata cu pneuri speciale pentru conditii alunecoase, masina BS Racing a fost la 1.370 secunde de exemplarul turbo pilotat de Sam Dejonghe, pilotul de teste si de rezerva al celor de la Mahindra Formula E inregistrand al doilea cel mai bun timp al sesiunii 1:44.113.

Acel tur in 1:42 i-a asigurat lui Cascatau pole position-ul in prima cursa a weekend-ului, in timp ce al doilea cel mai rapid timp a fost cel care a decis pozitia masinii cu numarul 614 de concurs pe grila cursei secunde. Din fericire, si al doilea cel mai rapid tur al lui Alex a fost la inaltime, un 1:44.042 care a fost fix patru zecimi sub al doilea cel mai rapid timp al aceluiasi Dejonghe, un 1:44.443. Mai mult decat atat, Ginetta echipei EDEKA Aschoff Racing nu s-a putut apropia de ritmul impus de Cascatau, germanul Max Aschoff ruland in 1:44-1:45.

Dupa sesiunea calificarilor, in care s-a reeditat lupta cu cronometrul dintre Dejonghe si Cascatau la care am asistat si anul trecut in cadrul cursei de 24 de ore de la Zolder, a urmat prima cursa care a avut loc sambata. Din pacate, intre calificari si cursa, Dejonghe a suferit un accident cu al sau prototip Norma in cadrul unei intreceri din Belcar, serie care si-a programat prima etapa tot la Assen in weekend-ul ce tocmai a trecut. Astfel, Cascatau si Berg au venit pe grila stiind ca au scapat de presiunea celui mai mare rival caci cealalta Norma a echipei Deldiche, anume cea cu numarul 621 a lui Luc De Cock, a fost mereu mai lenta.

La start, Max Aschoff a trecut pe accelerarea catre primul viraj pe un asfalt uscat. A urmat apoi o prima jumatate a cursei in care Alex a pastrat constanta diferenta dintre el si Aschoff. Cu 575 de cai putere din partea unui LS3 V8 de origine Chevrolet, G58-ul este un prototip care se bucura de 30% mai multa apasare decat varianta de LMP3 a celor de la Ginetta si, deci, este cu circa 10 secunde pe tur mai rapida ca o masina de clasa GT3.

Mergand in ritmul propriu, Cascatau s-a distantat la 40 de secunde de Luc De Cock pana la momentul trecerii pe la boxe care s-a petrecut in cadrul ferestrei de opriri de la jumatatea cursei de o ora. La scurt timp dupa ce a urcat Alain Berg in masina, Ginetta lui Aschoff a suferit o problema de ordin tehnic si a tras pe dreapta, deschizand drumul catre o prima victorie la general in Supercar Challenge. Berg nu a gresit pe parcursul schimbului sau, iar Cascatau s-a urcat astfel pe cea mai inalta treapta a podiumului la chiar primul sau start in acest campionat.

Cursa a doua a inceput in spatele safety car-ului caci pista era chiar mai uda decat la startul primei intreceri. Dupa cateva tururi in spatele Audi-ului R8 folosit ca safety car si la DTM – campionat care a fost capul de afis in weekend-ul de la Assen – Cascatau a reusit un restart impecabil si s-a desprins de Aschoff si De Cock. In ciuda avantajului prototipului Ginetta, Cascatau s-a mentinut in frunte aproape pe intreaga durata a schimbului sau, pierzand prima pozitie doar dupa ce a fost prins in urma unei masini mai lente la iesirea din ultima sicana.

Dupa o oprire la boxe ceva mai lenta cauzata de probleme la sistemul radio al echipei BS Racing care nu i-au permis lui Alex sa anunte momentul cand urmeaza sa treaca pe la standuri, Alain Berg a revenit pe traseu pe pozitia a doua la general, respectiv prima la clasa CN. Ritmul bun al luxemburghezului l-a facut sa greseasca pe Aschoff care a derapat in nisip. O noua perioada de neutralizare a urmat, dar Berg nu a fost depasit de singura Norma Deldiche Racing ramasa in cursa si s-a dus catre a doua victorie din tot atatea posibile.

Urmatoarea etapa a sezonului 2020 se va desfasura tot la Assen intre 25 si 27 septembrie. Cascatau si Berg vor reveni in „Catedrala” din postura de lideri ai clasei CN din cadrul GT & Prototype Challenge urmand ca apoi sa faca deplasarile la Zandvoort la inceput de octombrie si, respectiv, inapoi la Assen in weekend-ul 30 octombrie – 1 noiembrie pentru finala campionatului.

„Nu as fi putut visa la un debut mai bun cu BS Racing by Baticonsult. Primul weekend de cursa cu noua echipa a fost absolut remarcabil, si m-am simtit bine atat in masina, cat si in afara ei. Desi ziua de vineri nu a fost ideala pentru mine, fiind nevoit sa ratez prima sesiune de antrenamente libere din cauza unui steag rosu, am reusit sa-mi gasesc repede ritmul in cea de-a doua sesiune, fara sa fortez prea tare. Cu toate acestea, nu m-am asteptat sa obtine pole-ul sambata, mai ales in fata unui pilot cu foarte multa experienta, cum este Sam Dejonghe. Eu nu mai pilotasem Norma pe ploaie pana in acel moment. Din pacate nu ne-am putut duela si in cursa de sambata dupa ce masina lor a suferit un accident mare in Belcar. Cele doua curse au avut un caracter foarte diferit, iar pe ploaie am putut tine ritmul cu Ginetta de clasa LMP pana cand am prins un pilot intarziat intr-un loc nefavorabil. Am profitat apoi de problemele tehnice si de pilotaj pentru a bifa doua victorii la general. Vreau sa ii multumesc lui Alain, care a pilotat fara greseala dar si echipei care mi-a pus la dispozitie materialul tehnic ireprosabil. De asemenea le sunt recunoscator si celor de la Motul Romania si Baticonsult, care fac posibila participarea mea in acest sezon.” a declarat Alex Cascatau.

Noutati
Vezi mai multe