Patru victorii în cinci runde pentru Phoenix și Cătălin Ghigea
Weekend-ul trecut s-a desfășurat cea de-a șasea etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop – Trofeul Teliu 2017. Așa cum ne-am obișnuit deja, duo-ul Cătălin Cedric Ghigea – Alfa Romeo Alfetta GTV cu numărul 227 a obținut victoria.
S-au scurs deja două treimi din calendarul Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop. Cu o absență motivată, la chiar prima etapă, Cătălin Cedric Ghigea, campionul național en titre, domină și stagiunea actuală. Cu excepția etapei desfășurate la Sinaia, unde un cumul de factori l-au privat de victorie, Cătălin a câștigat toate rundele la care s-a înscris.
Ultima „ispravă” pentru bucureștean s-a consumat la Trofeul Teliu. Ceea ce a început șchiopătat, sâmbătă, după ce în urma unui exces de zel pe un viraj a lovit roțile de pe partea stângă, stricând două jante și compromițând o urcare de antrenamente libere, a continuat nesperat de liniștit. Obișnuit cu ceva mai multe mofturi din partea Alfei sale din 1975, Cătălin a avut un weekend nesperat de liniștit din punct de vedere tehnic.
Cu cele două jante și două anvelope distruse plătite tribut, Ghigea a avut un ritm excelent. Duminică, în ziua de concurs, manșele libere au decurs perfect. În prima urcare de concurs Alfetta Phoenix a fost rapidă, însă fără a se depăși măsura, deoarece anvelopele utilizate nu erau chiar la prima cursă, iar Cătălin nu a vrut să-și asume riscuri inutile.
Tot despre anvelope a fost vorba și după ploaia abundentă care a despărțit cele două urcări esențiale de duminică. Încălțat corespunzător, Ghigea a reușit să treacă peste „handicapul” unui automobil cu propulsie și fără sisteme de asistare și a avut un parcurs rapid și eficient. De altfel, toate automobilele „istorice” s-au comportat excelent pe traseul parțial inundat de șiroaie, ceea ce demonstrează că prezența lor în campionat este mult mai mult decât o pată frumoasă de culoare.
„Îmi intrase deja în reflex, oarecum, să fiu pregătit pentru probleme tehnice. De data asta am scăpat, chiar dacă „fierul” a cerut ceva tribut după hazardul meu soldat cu pagube minore, până la urmă. Totul a decurs lin, pe un traseu foarte frumos și într-o companie agreabilă. Doar ploaia de pe „ultima sută de metri” a părut că mai poate da calcule peste cap, dar atât noi, istoricii, cât mai ales Horațiu Ionescu Cristea și Simone Tempestini (piloții vehiculelor Radical) am demonstrat că arta pilotajului nu ține cont de mofturile norilor de pe cer. Încă o dată trebuie să mă înclin în fața echipei tehnice și vreau să le mulțumesc și spectatorilor care nu au putut fi speriați nici măcar de „dușul” serios de vară. Ne vedem la Câmpulung, la fel de veseli și relaxați”, a concluzionat Cătălin Cedric Ghigea.
Cu două etape înainte de finalul sezonului, Alfa Romeo Alfetta GTV stă cocoțată pe un binemeritat loc 1 în clasamentul automobilelor trecute bine de prima tinerețe, simțind deja mirosul unui al treilea titlu național. Următoarea etapă în care perechea Ghigea-Phoenix va putea fi admirată este cea de la Câmpulung Muscel, ce se va desfășura în zilele de 23 și 24 septembrie 2017.
Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în anul 2017 sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, YACCO, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.
Foto: Rally Cow