Leclerc castiga Marele Premiu al Italiei la Monza cu o performanta impecabila

Charles Leclerc castiga Marele Premiu al Italiei de la Monza pentru Ferrari, intr-o zi in care Mercedes au aruncat absolut tot ce au avut la bataie, cu o performanta absolut impecabila.

Charles Leclerc a reusit sa se impuna atat impotriva lui Lewis Hamilton cat si in fata lui Valtteri Bottas, adjudecandu-si o a doua victorie la rand in Formula 1 in cadrul Marelui Premiu al Italiei, incheind o perioada de 9 ani fara victorie pentru echipa italiana acasa la Monza.

Pole sitter-ul a iesit victorios dintr-un duel absolut crancen impotriva lui Lewis Hamilton, un duel care a durat mai bine de jumatate de cursa si in care i-am vazut pe ambii piloti facand greseli. Bottas i-a luat locul colegului sau de la Mercedes la punctul in care pneurile Medium ale lui Hamilton deja dadusera tot ce aveau.

Dar, nici Bottas nu a reusit sa treaca de Leclerc, iar pilotul monegasc a reusit sa castige pentru a doua oara intr-un interval de doar sapte zile cu fanii Ferrari in extaz la Monza.

Leclerc a fost singurul pilot Ferrari care s-a batut la primele pozitii, Sebastian Vettel facand o greseala pe care am putea-o numi in mod normal iesita din comun. dar, deja de la o vreme astfel de greseli par sa fie norma pentru pilotul german. Vettel a pierdut controlul masinii in turul sase in virajul Ascari intr-o incercare de a se apropia de Bottas. Masina sa a ajuns in afara pistei iar pilotul german nu s-a asigurat corespunzator si a incercat sa se reintegreze lovindul pe Lance Stroll si a primit ulterior o penalizare Stop and Go de 10 secunde, cursa sa fiind efectiv terminata de la acel punct.

Cu Vettel eliminat, Leclerc a ramas singur intr-o situatie dificila contra celor doi piloti Mercedes pe pista. Ambii piloti ai echipei germane rulau la doar doua secunde in spatele lui Leclerc iar acest lucru a oferit echipei oportunitatea de a imparti strategia.

Hamilton a intrat primul la boxe, in turul 19, iesind pe pneuri Medium. Ferrari la acel punct au fost fortati sa faca acelasi lucru iar Charles Leclerc a intrat la boxe un tur mai tarziu schimband pe pneuri Hard care la final s-au dovedit a fi decizia corecta.

Bottas a ramas lider in acest moment cu Charles Leclerc si Lewis Hamilton intrand in faza initiala a duelului cursei. Pilotul britanic a avut o prima oportunitate dupa ce Leclerc l-a depasit pe Hulkenberg si a atacat in Curva Grande in turul 23.

Hamilton a luat exteriorul la intrarea in Sicana Roggia, dar Leclerc s-a aparat tare si l-a fortat pe Hamilton sa intre pe drumul de degajare. Hamilton a fost nemultumit de felul in care Leclerc si-a aparat pozitia, considerand manevra pilotului Monegasc ca fiind murdara, iar stewarzii au fost de acord. Acestia i-au aratat steagul alb-negru lui Leclerc, steagul acesta este echivalentul unui cartonas galben in fotbal, un avertisment impotriva unei repetari a manevrei.

In turul 27 a intrat la boxe si Bottas, iesind tot pe pneuri Medium. Hamilton, de la acest punct deja, avea dificultati din ce in ce mai mari in incercarea sa de a ramane aproape si de a pune presiune pe Charles Leclerc.

Ferrari-ul avea avantajul clar pe trasele drepte de la Monza, dar Hamilton a primit o a doua sansa de a-l depasi pe Leclerc dupa ce acesta a blocat roata stanga fata la intrarea in primul viraj. Englezul a incercat din nou sa depaseasca in Curva Grande, dar Leclerc s-a aparat inca o data vitejeste reusind sa isi apere pozitia. Odata cu greseala din primul viraj, Leclerc a ratat apex-ul si a parasit pista, dar stewarzii au decis ca incidentul nu merita o investigare mai amanuntita.

Cei de la Ferrari l-au avertizat pe Charles sa nu se mai miste in perioada de franare pentru ca risca sa fie penalizat. De la acest punct pneurile lui Hamilton deja incepusera sa cedeze, Bottas se apropia din ce in ce mai tare de colegul sau, iar orice dificultate in a face schimbul intre piloti s-a rezolvat singura pentru Mercedes. Hamilton a blocat rotile la intrarea in primul viraj si a trebuit sa treaca pe drumul de degajare, iar Bottas a preluat pozitia a doua si a inceput sa alerge dupa Leclerc.

Cu toate ca Bottas avea pneuri mai noi si mai moi, nu a reusit sa se foloseasca corespunzator de avantajul pe care il avea. Nu a reusit sa ii puna probleme lui Leclerc si a terminat cursa pe doi.

Asadar un podium Ferrari, Mercedes, Mercedes la Monza spre bucuria enorma a tuturor Tifosi din tribune. Leclerc urca pe locul patru in campionatul pilotilor, la trei puncte in spatele lui Max Verstappen, dar mai important, la 13 puncte in fata colegului sau de la Ferrari, Sebastian Vettel, care a avut o cursa de cosmar.

Hamilton a luat punctul pentru cel mai rapid tur, intrand la boxe spre finalul cursei pentru un nou set de pneuri Soft, avand locul trei pe podium deja asigurat.

Cei doi piloti Renault, Daniel Ricciardo si Nico Hulkenberg au avut o cursa foarte buna, curata, si au terminat pe patru si pe cinci respectiv, cel mai bun rezultat al sezonului de pana acum pentru echipa Franceza.

Alexander Albon a terminat pe sase pentru Red Bull, pierzand timp pretios in urma unui duel impotriva lui Carlos Sainz, care l-a fortat in pietris si a primit ulterior o penalizare de 5 secunde. Penalizarea s-a dovedit inutila la final pentru ca Sainz a avut o problema la boxe, una dintre roti nefiind atasata corespunzator si a fost fortat sa se retraga.

Pe sapte a terminat Sergio Perez, un rezultat foarte bun pentru pilotul Racing Point care a reusit sa se apere vitejeste la finalul cursei impotriva unui Max Verstappen care a reusit sa faca o cursa de recuperare buna pentru Red Bull terminand pe opt.

Antonio Giovinazzi a luat azi cel mai bun rezultat al carierei sale terminand pe 9 pentru Alfa Romeo cu Lando Norris completand top 10-ul pentru McLaren.

Pierre Gasly a terminat la 2 secunde in spatele lui Norris in P11 urmat de Stroll si Vettel, ambii terminand cursa la un tur in urma din cauza penalizarilor.

George Russell a terminat pe 14 pentru Williams urmat de Kimi Raikkonen, Romaion Grosjean si cu Robert Kubica pe 17 ca ultim pilot clasat.

Pe langa Kevin Magnussen si Sainz, Daniil Kvyat a fost si el fortat sa se retraga cu o problema in turul 30.

O victorie istorica asadar pentru Charles Leclerc acasa la Monza, intr-o cursa in care colegul sau, care are nu mai putin de patru titluri de campion mondial in palmares, a dat-o grav in bara. Ar trebui sa apara din ce in ce mai multe semne de intrebare asupra lui Sebastian Vettel iar principala intrebare ar trebui sa fie daca Charles Leclerc ar trebui sau nu sa fie considerat deja pilotul numarul 1 al echipei Italiene.

Formula 1 revine peste doua saptamani cu Marele Premiu de la Singapore.

Foto-credit: Scuderia Ferrari F1; Mercedes AMG Petronas Motorsport F1; Formula 1; Renault Sport F1; McLaren F1;

sursa: gp24.ro

Recomandari pentru tine!