Iuțeală maximă pentru Phoenix la Reșița
Locomotiva cu pedigree a automobilelor istorice din CNVCD 2017, Phoenix – Alfa Romeo Alfetta GTV, a atins iuțeala maximă pe Valea Domanului, în patria locomotivelor cu abur, în semn de tribut adus Reșiței, frumosul oraș de altădată.
După câțiva ani de nedreaptă absență din Campionatul Național de Viteză în Coastă, etapa de la Reșița s-a întors, punând un strop de strălucire într-un oraș pe care soarta l-a tratat nedrept. Mai mult, organizatorii concursului merită aplauze la scenă deschisă pentru că au ales să-i aducă un frumos omagiu unuia dintre cei mai mari automobiliști sportivi ai locului, numind întrecerea „Memorialul Werner Hirschvogel”. În condițiile date, Cătălin Cedric Ghigea, unul dintre admiratorii Reșiței de altădată, s-a prezentat la start cu o Alfa Romeo, tot simbolic, ținând cont că maestrul Werner Hirschvogel a concurat, printre altele, și cu o Alfa Romeo Alfasud.
Din punct de vedere organizatoric, Cătălin Ghigea are doar cuvinte de laudă pentru inimoșii care au făcut tot posibilul ca Valea Domanului să revină acolo unde îi este locul, adică în calendarul traseelor care pun la încercare anvelopele chinuite de miile de cai din caravana CNVCD. Și nu degeaba, pentru că desenul acestei probe speciale, mai ales în configurația lungă, este minunat.
„Am învățat secretele acestui traseu în 2014, de la bunul meu prieten Horațiu Ionescu-Cristea. Eram convins că știu finețuri, dar o întâlnire fericită cu „tăticul” modern al Văii Domanului, Lucien Hora, mi-a demostrat că încă mai sunt chichițe care fac diferența. Am fost ochi și urechi, iar sfaturile primite și-au adus din plin aportul la evoluția mea. Este un traseu de finețe, pe care dacă reușești să duci viteza cu tine poți obține timpi senzaționali”, a declarat Cătălin Ghigea.
Deși nu au fost la fel de multe automobile ca la alte etape, poziționarea geografică nefiind, din păcate, un atu pentru concursul de la Reșița, lupta cu timpul și timpii adversarilor a fost la fel de animată ca și la competițiile precedente din 2017. Cătălin Ghigea a dominat autoritar întrecerea automobilelor istorice, unde a avut deosebita plăcere de a se intersecta din nou pe traseu cu Opel-ul Ascona pe care concura până nu demult regretatul Cristian Stoian. Mașina a fost readusă acolo unde îi este locul de un alt inimos al campionatului, Petru Constantinescu, de la Alba Iulia, iar aceasta a fost una dintre cele mai frumoase imagini ale week-end-ului. Automobilistic.
În ierarhia Open, Ghigea a terminat Memorialul Werner Hirschvogel pe locul 29, din 58 de automobile care au punctat la final, demonstrând, a câta oară, oare, că în ciuda celor peste 40 de ani de când a ieșit pe porțile fabricii din Italia, Alfetta GTV este încă tânără și capabilă de surprize frumoase. Iar rezultatul ar fi putut fi chiar mai bun, dacă din cauza temperaturii foarte mari, anvelopele de compoziție medie utilizate de Cătălin nu ar fi dat semne de slăbiciune în urcările de concurs.
Pentru perechea Cătălin-Phoenix urmează etapa stradală de la Sinaia, una dintre cele mai apreciate din campionat, unde așteptările în privința rezultatului sunt destul de mari. Sinaia este locul în care competiția „istoricelor” a luat naștere, așa că echipajul Oldtimer Studio Racing va încerca să facă o figură memorabilă.
„M-am simțit minunat, din punct de vedere sportiv, la Reșița. Ca român, însă, mă simt umilit de modul în care au fost în stare unii să neglijeze acest oraș frumos. Felicit organizatorii și autoritățile locale pentru efortul depus în bunul mers al acestei etape, mă înclin în fața publicului care a primit înapoi ceea ce merita, cu care era obișnuit de eroii auto locali. Phoenix s-a simțit în largul ei pe Valea Domanului și speră că a reușit să readucă, măcar fugitiv, imaginea cu o Alfasud care mergea tare, tare prin părțile locului. Ne vedem la Sinaia, în alt loc special pentru automobilismul sportiv din România”, a concluzionat Cătălin Cedric Ghigea după etapa de viteză în coastă de la Reșița.
Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în anul 2017 sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, YACCO, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.
Credit Foto: Rally Cow