Comunicat FRAS – decizii amanare etape

Marian

Intrunit in sedinta in data de 12 martie, Biroul Executiv FRAS a decis urmatoarele, avand in vedere masurile dispuse de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta:

– amanarea tuturor competitiilor automobilistice de pe teritoriul Romaniei pana la 31 martie, desi exista etape care, la acest moment, au toate avizele necesare desfasurarii, asa cum este cazul Promo Rally, a primei etape din CNVC2, a primelor doua etape din CN de Time Attack si a doua evenimente restrictionate de off-road. Un calendar cu noile date de desfasurare va fi prezentat in urma consultarii cu organizatorii.

In aceste conditii, avand in vedere situatia actuala din Romania, BEX a mai decis:

– prima etapa din CNVC, de la Rasnov, programata pentru 28-29 martie, se amana cu o saptamana, pentru 4-5 aprilie.
– etapa de Super Rally de la Galati, programata pe 3-4 aprilie, se amana pentru o data care va fi anuntata ulterior.
– se amana, pentru o data care va fi anuntata ulterior, si prima etapa din cadrul CN de Drift, programata initial pe 25-26 aprilie, pe Aeroportul Baneasa.
– etapa joker din CNR, Raliul Bucovinei, programata pe 24-25 aprilie, va fi reprogramata in perioada 5-6 iunie, sub rezerva reanalizarii situatiei la finalul lunii aprilie.

Federatia stabileste urmatoarele masuri obligatorii, care se adauga la cerintele Caietului de sarcini pentru organizatorii de competitii din 2020:

– sa stabileasca legaturi directe cu autoritatile de sanatate publica locale si nationale, precum si cu furnizorul local de servicii de sanatate pentru eveniment.
– evitarea aglomerarii de persoane si respectarea numarului maxim permis la eveniment (esalonarea sosirilor, devierea plecarilor, minimizarea adunarii la instalatiile sanitare, ariile de distributie de alimente si apa, pastrarea de locuri libere intre participanti/spectatori).
– in locatia evenimentului, trebuie sa existe suficiente provizii pentru personalul si participantii la eveniment, cum ar fi produse de dezinfectare a mainilor, care contin cel putin 60% alcool, prosoape si servetele de hartie, cosuri de gunoi.
– stabilirea unor zone de izolare la fata locului pentru a proteja ceilalti participanti in cazul persoanelor care prezinta febra si alte simptome tipice ale infectiei cu COVID-19 in timpul evenimentului.
– sa cunoasca unitatea medicala unde poate fi tratat orice participant al evenimentului care manifesta simptome asemanatoare COVID-19 si cum va fi transportat.
– sa solicite participantilor inscrisi la eveniment sa nu participe daca au simptome tipice ale infectiei cu COVID-19.
– sa fie in legatura cu directiile de sanatate publica si sa faciliteze schimbul de informatii despre toti participantii simptomati.

De asemenea, Regulamentul Campionatului National de Viteza in Coasta 2020 va fi completat cu amendamentele stabilite in cadrul intalnirii cu reprezentantii sportivilor si organizatorilor din cadrul CNVC, care a avut loc la sediul FRAS. S-au punctat, printre altele, urmatoarele:

-La PF, la capitolul Turatie, se va stabili un minim acceptat care va fi cel din fisa de omologare sau din varianta de productie din care provine masina
-Toleranta la capitolul aero va fi de 20%
-Cantarirea masinii se va face cu pilot si echipament in interior
-Tot la PF, motorul va fi considerat „custom”, daca nu a fost montat pe modelul respectiv in varianta de serie
-Este obligatorie depunere fiselor PF pana la data de 20 martie
-Fisele PF vor fi publice, Federatia le va arhiva, verifica si publica, prin intermediul Comisiei Tehnice
-Subansamblele care sunt greu verificabile pot fi sigilate
-Rollbar minim type 2 in regulament
-In 2020, echipele se pot licentia si pot puncta si fara a avea un debutant
-In 2020, in baza propunerii primite la Secretariatul federatiei, se va constitui o cupa a masinilor GT, Cupa Sparco Shop, sustinuta si sponsorizata de catre compania Bucur Tuning, importator oficial Sparco.

In atentia cluburilor afiliate: Procesul de licentiere pentru acest sezon, precum si celelalte activitati din cadrul Comisiilor sportive isi continua cursul normal.

BEX a hotarat instituirea unui grup de lucru insarcinat ca in cel mai scurt timp sa implementeze si sa demareze Campionatul National de Digital Motorsport, dedicat in primul rand, sportivilor inscrisi si licentiati in campionatele FRAS.