Esteban Ocon a declarat ca Haas i-a oferit un „cadou de Craciun intarziat” prin adaptarea volanului sau de Formula 1.
Ocon este familiarizat cu utilizarea unui sistem de ambreiaj cu doua padele pe volanul sau si a incercat sa se adapteze la un sistem cu o singura padela, cu care s-a confruntat la sosirea sa la Haas din partea Alpine.
Francezul a considerat ca nu era „sigur” sa continue si si-a exprimat surprinderea ca Haas a reusit sa faca modificarile rapid si sa-i ofere un sistem de ambreiaj adecvat pentru a-l testa pe Circuitul International din Bahrain.
„Exista multe lucruri la care trebuie sa te adaptezi si, daca nu poti sa te adaptezi la ceea ce ai, atunci trebuie sa schimbi lucrurile. Am decis sa imi schimb volanul, primind unul complet nou, dotat cu doua padele pentru ambreiaj. Am experimentat diferite metode, dar am intampinat dificultati considerabile. Echipa a reusit sa imi faca un cadou de Craciun intarziat, ceea ce a fost foarte benefic. Aceste modificari necesita, de obicei, mult timp, asa ca este excelent ca s-au realizat intr-un interval atat de scurt”, a declarat Ocon
Ocon isi explica preferintele pentru ambreiaj. Noul sau coleg de echipa, Oliver Bearman, a declarat miercuri ca este complet capabil sa foloseasca un sistem de ambreiaj cu o singura padela, mentionand: „Este ambreiajul meu special, la care am lucrat din greu cu baietii pe timpul iernii, iar pana acum starturile mele au fost bune, asa ca sunt multumit de asta.”
Ocon, care a debutat in F1 in 2016 cu Manor, este obisnuit cu un sistem cu doua padele si a explicat de ce o schimbare acum nu ar fi o optiune viabila.
„In primul rand, cand iesi din garaj si ai doar o padela pe dreapta, cum procedezi? Trebuie sa tii volanul cu o mana, iar cealalta mana nu poate fi la locul potrivit, ceea ce este foarte problematic, doar in timpul unei opriri la boxe, cand virezi stanga sau dreapta, pentru mine se simtea nesigur. Modul in care am dorit sa fie proiectate padelele mele se potriveste mai bine cu cele doua padele pe care le am acum, iar pana acum functioneaza bine.” a explicat Ocon
In general, Ocon a fost impresionat de modul in care Haas a reactionat la schimbarile pe care a fost nevoit sa le faca. Volanele si padelele de ambreiaj sunt aspecte cu care un pilot trebuie sa fie confortabil, iar atunci cand schimba echipe, acestea pot fi cele mai importante lucruri de rezolvat rapid.
„Acestea sunt lucrurile vizibile, exista multe aspecte subiacente in pozitia mea pe care am reusit sa le corectam rapid, ceea ce a fost benefic, si multe aspecte tehnice legate de volan, de asemenea, pe care am reusit sa le plasam in acelasi punct pe care l-am folosit timp de aproape 10 ani, chiar si in perioada de la Force India.” a adaugat Ocon.