Așteptarea lunga a lui Lappi s-a incheiat odata cu victoria din WRC Suedia.
Lappi astepta de mult timp aceasta victorie si in cele din urma a reusit sa o obtina in Suedia. Esapekka Lappi a demonstrat control si viteza pe gheata si zapada la volanul Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, castigand astfel un nou raliu in Campionatul Mondial de Raliuri FIA.
Dupa sase ani, sase luni si 19 zile de la prima sa victorie in WRC la Rally-ul Finlandei din 2017, Lappi si copilotul sau finlandez Janne Ferm au reusit sa se impuna in Suedia. La varsta de 33 de ani, Lappi a stabilit un nou record pentru cea mai lunga pauza intre victoriile din WRC, depasind performantele lui Shekhar Mehta si Jean-Luc Therier, care detineau acest record.
Lappi este al cincilea pilot Hyundai care castiga o runda WRC, aducand producatorului sau a 29-a victorie in campionatul mondial. Toyota si M-Sport Ford au ocupat, de asemenea, pozitii de top pe podium.
„Ma simt foarte bine. Am visat la aceasta a doua victorie de mult timp. As vrea sa spun multe, dar probabil ca voi uita multe dintre ele. Vreau sa multumesc lui Cyril Abiteboul, presedintele si directorul echipei Hyundai Motorsport, care m-a sustinut in echipa dupa un sezon foarte dificil anul trecut. Este o diferenta uriasa fata de atunci. Asadar, multumesc echipei si familiei mele.” a spus Lappi.
Lappi a inceput etapa finala a Raliului Suediei cu trei probe speciale in aceasta dimineata (duminica), avand un avans de 1 minut si 6,3 secunde si acumuland 18 puncte WRC pentru va a ocupat primul loc la finalul zilei de sambata. In timp ce ceilalti concurenti au adoptat o abordare agresiva, Lappi a ramas calm si concentrat pentru a ajunge la linia de sosire fara probleme si cu avansul sau intact.
In spatele lui Lappi, Elfyn Evans de la Toyota a reusit sa obtina locul doi in fata lui Adrien Fourmaux, dupa ce francezul a pierdut timp lovind un banc de zapada in prima proba de duminica. Cu toate acestea, pilotul Fordului Puma al echipei M-Sport nu s-a lasat afectat de acest incident si a reusit sa urce pe podiumul WRC pentru prima data, ocupand locul trei.
„Este cu adevarat minunat sa fim pe podium, dupa ce ne-am intors in Rally1. Au fost doi ani foarte dificili, dar nu ne-am dat niciodata batuti si sa fiu pe podium in Suedia este cu adevarat special. Sincer, nu am cuvinte, este atat de frumos.” a precizat Adrien Fourmaux la finalul raliului.
Desi a iesit cu masina sa Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid intr-o zona plina de zapada, la viteza mare pe SS17, Evans a reusit sa ocupe primul loc in clasamentul zilei si sa obtina sapte puncte in clasament, adaugandu-le celor 13 puncte obtinute sambata conform noilor reguli pentru 2024. Pilotul galez, care a obtinut si patru puncte in cadrul Wolf Power Stage, incheie evenimentul cu un total de 24 de puncte si se afla acum la trei puncte in spatele lui Thierry Neuville in lupta pentru castigarea titlului WRC din 2024.
Neuville, castigatorul Rallye Monte-Carlo din luna trecuta, s-a luptat cu problemele de presiune a combustibilului si cateva plangeri legate de setarile masinii pentru a termina pe locul patru, dar partea din spate a Hyundai-ului sau prezentand daune cosmetice semnificative dupa o aterizare grea in proba Wolf Power. In timp ce avansul la titlu al belgianului a fost redus de la sase la trei puncte, eforturile sale au ajutat Hyundai sa ajunga la egalitate cu Toyota in fruntea Campionatului Mondial de Raliuri al FIA pentru Producatori.
Kalle Rovanpera, campionul mondial, a reusit sa obtina cinci puncte stabilind ritmul in proba speciala Wolf Power Stage, care a decis raliul, dupa repornirea sa de sambata dimineata. Takamoto Katsuta, liderul de la inceputul raliului, a incercat sa-si salveze punctele dupa iesirea sa in afara traseului in prima proba speciala de sambata, dar a esuat cand a derapat la viteza mare apropiindu-se de finalul SS17. Pilotul japonez de la Toyota a obtinut trei puncte.
Campionatul Mondial de Raliuri se indreapta acum catre Africa pentru Raliul Safari Kenya, etapa a treia a sezonului, care va avea loc in perioada 27 – 31 martie.