Julian Raduta, el este actorul principal de la Trofeul Straja 2024 care tocmai s-a incheiat.
Bucuresteanul a reusit sa obtina prima sa victorie la general in Campionatul National de Viteza in Coasta la bordul unui model Osella PA 2000, trofeul hunedorean contand ca si etapa a VII -a din acest sezon competitional si a avut loc intre 24-25 august 2024.
Locul secund a revenit mangaliotului Emil Ghinea, care a reusit totusi sa se impuna in prima mansa de concurs in fata lui Raduta cu jumatate de secunda, insa in mansa secunda nu a mai fortat, iar bucuresteanul a profitat si a reusit sa fie mai rapid cu putin peste 3 secunde fata de Norma M20G Evo a lui Emil, care este deja campion la Categoria II.
Singurul model electric care a participat la Straja a fost modelul Tesla Model S Plaid, pilotata de Dominic Marcu, alaturi de care a reusit sa obtina pozitia a treia la general.

In cadrul Categoriei I, Florian Alin Opritescu isi adjudeca victoria cu al sau model VW Scirocco, fiind mai rapid cu peste 4 secunde fata de tanarul Bogdan Duma ( Mitsubishi Lancer Evo) dupa cele doua manse de concurs. Cea de-a treia treapta a podiumului a fost ocupata de Bogdan Toma si al sau model Porsche 718 Clubsport GT4.
Acelasi Julian Raduta a reusit sa castige si Categoria II, acolo unde alearga prototipurile, moniposturile si biporturile, fiind urmat de Emil Ghinea pe doi care este deja campion national la Categoria II in sezonul 2024 dupa cum am mai precizat in randurile de mai sus.
Dominic Marcu este singurul pilot care a alergat in cadrul Categoriei III.
Bataliile pentru castigatea grupei au fost unele dintre cele mai incinse, asa ca haideti sa facem o trecere prin ce s-a intamplat la Trofeul Straja 2024.
Grupa 2 a fost castigata de Florian Alin Opritescu cu al sau VW Scirocco, fiind singurul pilot inscris la aceasta grupa, iar Bogdan Toma a reusit sa se impuna in cadrul Grupei 3 si este foarte aproape de a deveni campion al grupei.
Bogdan Toma aduce modelul Porsche 718 Clubsport GT4 pe pozitia secunda in Grupa 3, fiind urmat pe trei de Ovidiu Septimiu Dulacioiu care a alergat la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo X.
Victoria Grupei 4 ii revine lui Antonia Tanase si al sau model VW Golf IV, care reuseste sa il „bata” pe Florin Rosca ( VW Polo ) si sa duca lupta pentru suprematia grupei pana la ultima etapa a sezonului de la Baia Mare. Calin Lazar cu modelul Peugeot 206 reuseste sa termine etapa de la Lupeni pe pozitia a treia.

Un alt duel interesant este cel al Grupei 5, acolo unde Razvan Gosta si-a adjudecat victoria in fata colegului sau Darius Vilsan, dar si a lui Gheorghe Badea, astfel ca in ultima etapa a sezonului o sa aflat si campionul Grupei 5.
Costin Popescu reuseste victoria Grupei 6, in fata debutantilor Nicolas Benea ( Ford Fiesta ) si a lui Flavius Croitoriu ( Renault Clio Rally5).
Grupa 7 a fost adjudecata de Alexandru Andreoiu la bordul modelului Renault Clio, acesta preluand sefia grupei dupa ce timisoreanul Alexandru Krepelka a abandonat sambata dupa problemele la motorul Hondei Civic EK.
Locul secund a fost ocupat de Adrian Coteanu pe un Citroen Saxo, urmat de Cezar Barbu care incheie pe ultima treapta a podiumului grupei cu un model Renault Clio 2 RS.
La Juniori si Debutanti, Nicolas Benea s-a impus categoric in fata Flavius Croitoriu, care a luat startul pentru prima data in Campionatul National de Viteza in Coasta, dar si pe asfalt, acesta participand la bordul unui Renault Clio Rally5.
Andrei Duna ( Peugeot 208 R2 ) a ocupat pozitia a treia la Juniori, pe cand la Debutanti aceeasi pozitie a fost ocupata de Andrei Verestiuc pe un Peugeot 208 R2.
Urmatoarea etapa si ultima din Campionatul National de Viteza in Coasta va avea loc la Baia Mare, in perioada 7-8 Septembrie 2024, etapa comuna cu Trofeul National Masters de Viteza in Coasta.
Rezultatele se pot vedea aici