Vettel victorios intr-o cursa a strategiilor in Singapore

Sebastian Vettel si-a inregistrat prima sa victorie a sezonului si prima victorie de mai bine de un an intr-o cursa in care deciziile strategice ale celor de la Ferrari l-au costat pe Charles Leclerc cu pilotul monegasc fiind cel putin nemultumit.

O a cincea victorie la Marina Bay pentru Vettel care a reusit sa preia conducerea cursei in urma unei decizii de a intra la boxe mai repede decat cei din jur. Tensiunea dintre cei doi piloti Ferrari pare sa se intetesca runda de runda.

Hamilton si-a marit avantajul in campionatul pilotilor, dar doar cu inca doua puncte, terminand cursa pe patru in urma unei decizii chestionabile a echipei sale de a il chema la boxe tarziu, decizie care l-a costat doua pozitii.

La start, Leclerc a reusit sa isi mentina prima pozitie si chiar sa isi creeze un mic avantaj cu Hamilton luptandu-se cu cea de-a doua masina Ferrari a lui Sebastian Vettel pentru locul 2.

Avand in vedere faptul ca o strategie cu o singura oprire parea singura optiune viabila in SIngapore, Leclerc s-a pus pe treaba in incercarea de a isi prezerva pneurile mentinand un ritm lent. Hamilton la acel punct a raportat pe statie ca nu ar putea sa mearga mai lent de atat fara sa apara probleme iar pilotii din midfield erau cu mai bine de o secunda pe tur mai rapizi decat liderii.

Leclerc a continuat sa controleze ritmul pana la punctul o fereastra potrivita s-a ivit pentru intrarea la boxe. Vettel si Verstappen de pe locurile trei si patru respectiv au fost primii care au intrat la boxe, mai precis in turul 19 si trecand pe pneurile Hard.

Simtind oportunitatea de a incerca un undercut Hamilton a inceput sa il atace pe Leclerc si s-a apropiat la mai putin de jumatate de secunda, dar, primind instructiunea de a folosi strategia inversa fata de Leclerc, Hamilton a fost fortat sa ramana pe circuit cand pilotul Monegasc a intrat la boxe pentru Ferrari in turul 20.

La iesirea de la boxe Leclerc s-a trezit in spatele colegului sau. La acest moment Leclerc s-a plans fiind clar nemultumit de decizia strategica a echipei sale. Ulterior atat Alexander Albon cat si Valtteri Bottas au intrat la boxe dar cei de la Mercedes au decis sa il lase pe Hamilton pe pista sperand probabil la un safety car.

Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly, Lance Stroll si Daniel Ricciardo erau pe strategii alternative, iar la acest moment s-au trezit la sefia cursei cu cei 6 piloti ai echipelor mari luptau din greu pentru a ii depasi fara sa piarda prea mult timp.

Vettel a facut o treaba foarte buna revenind in frunte, castigand timp pretios si detasandu-se la mai bine de 5 secunde in fata lui Leclerc.

Avantajul pilotului german a disparut insa in turul 36 cand un Safety Car a fost trimis pe circuit in urma unui incident dintre Romain Grosjean si George Russell. Cei doi au avut o coliziune in virajul 8 iar masina lui Russell a ramas blocata in perete.

Aceasta situatie i-a oferit lui Leclerc sansa de a incerca sa revina in prima pozitie, dar pana ca acesta sa apuce sa atace pozitia lui Vettel, un al doilea safety car a racorit situatia inca o data cu masina lui Sergio Perez avand o problema tehnica si fiind parcata pe pista.

Leclerc a cerut echipei sa i se dea tot ce se poate pentru a ataca pozitia lui Vettel, dar din nou un al treilea safety car a aparut dupa ce Kvyat si Kimi Raikkonen s-au lovit in primul viraj iar masina lui Raikkonen a trebuit sa fie recuperata de la marginea pistei.

Ultimul restart a venit in turul 52, Vettel a plecat bine si s-a detasat in fata lui Leclerc care la randul sau s-a detasat de Max Verstappen care era sub presiune din partea lui Lewis Hamilton.

Pozitiile nu s-au mai schimbat, Vettel a luat victoria sub reflectoarele din Marina Bay, un 1-2 pentru Ferrari, iar Verstappen a luat ultima pozitie pe podium.

Lewis Hamilton si Valtteri Bottas au terminat pe patru si pe cinci intr-o cursa dezamagitoare pentru Mercedes, iar Alexander Albon a terminat pe sase in cea de-a doua masina Red Bull.

Lando Norris a terminat best of the rest pentru McLaren, un rezultat foarte bun pentru tanarul englez care a avut o cursa impecabila.

Pierre Gasly P8 pentru Toro Rosso, urmat de Nico Hulkenberg si cu Antonio Giovinazzi completand top 10-ul.

Romain Grosjean a terminat pe 11 pentru Haas urmat de al doilea Mclaren condus ce Carlos Sainz. Lance Stroll P13 pentru Racing Point urmat de Daniel Ricciardo pentru Renault. Daniil Kvyat a avut o cursa slaba cu multe greseli si a terminat pe 15 pentru Toro Rosso.

Robert Kubica a terminat pe 16 pentru Williams, urmat de Kevin Magnussen care a terminat cursa stabilind cel mai rapid timp, dar fiind in afara punctelor nu va primi punctul extra.

Foto-credit: Scuderia Ferrari F1

Sursa articol: www.gp24.ro

Subiecte asemanatoare:

Noutati
Vezi mai multe