Katsuta a reusit sa revina mai puternic dupa ce a fost lasat pe banca
Takamoto Katsuta a explicat cum a reusit sa revina mai puternic in Campionatul Mondial de Raliuri la Raliul Central European, dupa ce a fost lasat pe banca. Pilotul japonez s-a alaturat din nou echipei Toyota pentru penultima etapa a sezonului, desfasurata weekendul trecut, dupa o decizie surprinzatoare a echipei de a-l exclude pe pilotul sau principal in urma calatoriei din America de Sud de luna trecuta.
Aceasta decizie a fost luata dupa Raliul Acropolis, care a marcat a sasea cursa consecutiva in care Katsuta nu a reusit sa se claseze in primele cinci locuri.
Sportivul de 31 de ani afirma ca absenta de la competitia din Chile a fost unul dintre cele mai dificile momente din cariera sa, insa a reusit rapid sa depaseasca acest obstacol la Raliul Central European, obtinand o performanta remarcabila, terminand pe locul patru si castigand doua probe speciale.
De cinci ori pe podiumul in WRC, japonezul a realizat o revenire impresionanta chiar daca a fost sub presiune, acumuland cele 12 puncte maxime in Super Sunday, dupa ce a terminat pe primul loc in clasamentul de duminica si a castigat Power Stage. Aceste puncte ar putea fi esentiale pentru Toyota in competitia cu Hyundai pentru titlul de constructori.
Katsuta considera ca nu ar fi reusit sa atinga acest rezultat fara sprijinul echipei si al tuturor celor din jurul sau.
Unul dintre aspectele pe care Katsuta le-a imbunatatit pentru a-si perfectiona stilul de condus sunt notele de ritm, prin eliminarea detaliilor inutile care pot fi mai greu de procesat la viteza mare.
„A fost o presiune enorma inainte de acest raliu. A fost un moment foarte dificil pe care l-am trait in ultimele luni si, poate, la inceputul sezonului, iar luna trecuta a fost cu siguranta cea mai grea perioada,” a declarat el.
„Dar am avut un sprijin foarte puternic din partea echipei si a tuturor celor din jurul meu. Acesta este unul dintre motivele pentru care am reusit sa revin mai puternic. Exista un sprijin considerabil din partea inginerilor mei si a colegilor de echipa, precum Kalle [Rovanpera], Seb [Ogier] si Elfyn [Evans], care m-au sunat si mi-au trimis mesaje, a fost un sprijin semnificativ.” a adaugat Katsuta.
„Desigur, este usor sa spunem asta dupa ce s-a intamplat. Este dificil de evaluat [daca decizia de a rata Chile a fost corecta], deoarece a fost un moment cu adevarat greu. Am avut timp sa reflectez mult si am reusit sa ma concentrez si sa imi fac treaba” a mai adaugat.
Principalul echipei Toyota, Jari-Matti Latvala, a descris prestatia lui Katsuta de la Raliul Central European ca fiind „superba”, deoarece punctele obtinute duminica au ajutat la candidatura Toyota pentru titlul de constructori, dupa ce Sebastien Ogier a iesit din lupta pentru victorie.
„Trebuie sa-i multumesc enorm lui Taka. A avut o performanta excelenta, iar Elfyn [Evans, care a terminat pe locul trei] a avut de asemenea o prestatie foarte buna; amandoi ne-au salvat in aceasta situatie si suntem inca in cursa pentru campionatul constructorilor”, a declarat Latvala
Taka a avut o performanta excelenta si joi, chiar daca s-a confruntat cu o presiune considerabila, fiind destul de nervos la intoarcerea in masina dupa o pauza de o luna.
„Se putea observa ca era putin precaut, apoi a inceput sa creasca viteza si a reusit sa obtina cel mai bun timp, dar atunci cand conditiile au devenit dificile, a abordat situatia cu calm. A evoluat si aceasta este exact directia pe care ne dorim sa o urmeze, deoarece stim de ce este capabil in ceea ce priveste viteza. Problema anterioara era ca Taka incerca sa accelereze prea repede, iar acum a inceput sa isi construiasca progresiv viteza. A inceput sa vina natural.a mai adaugat Latvala.