Echipele din WRC raspund la eliminarea hibridelor din 2025

Marian

Echipele din Campionatul Mondial de Raliuri au oferit reactii initiale la propunerea radicala a FIA pentru modelele Rally1, care va incepe anul viitor.

Corpul de conducere a dezvaluit saptamana aceasta un concept extins care include o serie de schimbari semnificative in regulamentele tehnice si sportive ale WRC, alaturi de un plan pentru a aborda promovarea campionatului. Viziunea are ca scop atragerea unei participari mai mari a producatorilor si cresterea campionatului.

Poate cea mai indrazneata decizie este eliminarea unitatilor hibride din masinile Rally1 pentru sezonul 2025. Puterea hibrida a constituit o parte semnificativa din noile regulamente Rally1 introduse in 2022, iar schimbarile inseamna ca masinile in forma lor actuala nu vor finaliza ciclul original de omologare de cinci ani.

Masinile Rally1 actuale, desi fara putere hibrida, vor continua sa concureze pana la sfarsitul anului 2026, cu o reducere a restrictorului de aer si a aerodinamicii. Detaliile exacte ale schimbarilor vor fi conturate si ratificate in luna iunie. Aceste masini vor ramane eligibile pentru a concura pana la sfarsitul anului 2026 si vor coincide cu introducerea suprapusa a noilor regulamente care vor forma baza clasei Rally1 incepand din 2027.

Richard Millener, directorul echipei M-Sport-Ford, a salutat directia indicata de FIA si sustine masurile luate pentru imbunatatirea formatelor evenimentelor.

Cu toate ca recunoaste ca acum este momentul ca toata lumea sa lucreze impreuna pentru a imbunatati campionatul, el are ingrijorari cu privire la termenele propuse pentru atingerea obiectivelor pana in 2025 si dupa aceea.

Multe dintre lucrurile pe care le-au mentionat despre evenimente, structurile parcursului de service cu surse locale, flexibilitatea formatului si promovarea sunt elemente pe care le-am discutat si cu care suntem de acord cu totii, asa ca va fi minunat„, a declarat Millener, directorul echipei M-Sport-Ford

Sunt fericit sa spun ca, cu regulile tehnice, exista o directie clara in care doresc sa mearga. Cred ca vor exista unele provocari pe parcursul modului in care integram ideile lor intr-un interval de timp atat de strans si asta va fi o provocare. Dar ne-am stabilit aceste obiective, asa ca trebuie sa lucram proactiv acum. Toti am strigat ca vrem sa se faca ceva si avem cateva puncte cheie in ceea ce priveste directia in care ar trebui sa ne indreptam, iar fiecare parte interesata si oricine a avut unele critici constructive acum trebuie sa lucreze impreuna pentru a incerca sa gaseasca un obiectiv comun inainte. S-ar putea sa nu putem livra tot ceea ce isi doresc, dar nu cred ca acesta este obiectivul. Obiectivul grupului de lucru a fost sa stimuleze unele idei si asta s-a intamplat. Nu putem continua sa fim negativi acum, trebuie sa fim proactivi.

In realitate, va fi destul de strans sa avem noi reguli aero pentru 2025. Echipele vor dori sa testeze, sa dezvolte si sa le inteleaga. Este mult de facut in 10 luni si, in mod realist, vor fi sase luni pana cand vom rezolva lucrurile si vom intelege ce inseamna reducerea aero si sa dezvoltam, sa construim, sa cream piese si sa testam. Exista niveluri destul de ridicate de aprobare pentru unele dintre acestea si asta va fi o provocare. Orice discutii vom avea in continuare, aceasta este partea pe care trebuie sa o analiza” a mai spus Millener

Abiteboul , directorul Huundai, a indemnat FIA sa nu faca schimbari radicale imediate si a exprimat dorinta ca regulamentele actuale sa fie respectate pe durata ciclului de omologare, avand in vedere ca Hyundai a facut o investitie semnificativa in tehnologia hibrida. FIA trebuie acum sa gaseasca o modalitate de a-si incheia contractul cu furnizorul de tehnologie hibrida Compact Dynamics, care a fost prelungit pana la sfarsitul anului 2026 anul trecut.

Avand in vedere natura lor extinsa, complexitatea si profunzimea, va dura ceva timp sa luam in considerare si sa reflectam asupra acestor propuneri ample din partea FIA. Asteptam cu nerabdare sa primim mai multe detalii de la FIA pentru a ne ajuta in acest proces. Pentru a lua in considerare aceste propuneri, vom efectua o analiza detaliata a planurilor noastre pe termen scurt si mediu: acest lucru va avea loc intre Hyundai Motorsport si Hyundai Motor Company. In cadrul acestui proces, asteptam cu nerabdare discutii suplimentare cu FIA, promotorul WRC si ceilalti competitori WRC.” a mai declarat Abiteboul

Campionii mondiali la echipe, Toyota, nu au comentat inca propunerile de schimbare.