Debut dificil pentru Alex Cascatau la bordul unui prototip de clasa LMP3 la Paul Ricard

Alex Cascatau nu a avut parte de o prima cursa facila intr-o masina de categorie LMP3, fostul campion RES si GT & Prototype Challenge trecand peste mai multe situatii dificile in prima etapa a Endurance Prototype Challenge, la Paul Ricard.
Prima etapa a campionatului de prototipuri aflat sub umbrela Ultimate Cup Series a fost una cu multe complexitati pentru Alex Cascatau, care a concurat in cursa de patru ore de weekend-ul trecut alaturi de BHK Motorsport. Pe hartie, lucrurile pareau accesibile, Alex cunoscand deja si echipa, si masina, dar si circuitul, pe care mersese la finele anului trecut.
In practica, lucrurile n-au stat chiar asa. Inca din antrenamente, echipa a dat semne ca nu se poate lupta in fata, echipajul #35 din care a facut parte si Alex acuzand o diferenta de peste 2 secunde de cele mai rapide modele LMP3. De parca asta n-ar fi fost de ajuns, unul dintre coechipierii lui Alex a avariat masina la iesirea din Signes ceea ce a limitat timpul petrecut pe circuit si disponibil pentru a imbunatat setarile masinii.
In mod neasteptat, Alex nu s-a simtit confortabil al bordul Ligier-ului JS P320, masina cu care testase in trecut, si a avut parte de o rasucire in calificari. In partea sa din calificari, Alex a reusit al patrulea timp la categoria LMP3, cu 0,88 secunde mai lent decat cel mai bun tur, dar pilotul constantean fusese mai rapid in turul anterior in care pierduse controlul. In cele din urma, masina BHK Motorsport s-a calificat cu al 13-lea timp, desi Sperandio a reusit sa fie mai rapid decat Cascatau, realizand al noualea timp in a treia parte a calificarilor.
Cursa a fost, asemeni sesiunilor premergatoare, dificila. Conform regulamentului Ultimate Cup Series, fiecare echipaj era obligat sa efectueze patru opriri la boxe pe parcursul celor patru ore de cursa, fiecare oprire fiind guvernata de existenta unui perioade minime de petrecut pe linia boxelor. Din pacate, echipa si-a facut gresit calculele, iar opririle 2 si 3 au fost prea scurte, echipajul #35 fiind obligat sa mai treaca de doua ori pe la standuri.
In plus, echipa a pierdut si un tur dupa a doua oprire, desi echipajul #27 cu care era in lupta directa inaintea trecerii pe la boxe a reusit sa ramana in tur cu liderii si chiar sa se lupte pentru podium. In cele din urma, sub lumina reflectoarelor, Alex a fost implicat intr-un incident cand incerca sa-si croiasca drum prin pluton. O rasucire ca rezultat al unui contact in sicana de pe Mistral n-a avariat masina, dar BHK Motorsport a incheiat cursa pe pozitia a 15-a la general, respectiv pe 10 la clasa LMP3.
Desi acesta nu este rezultatul pe care Alex si l-ar fi dorit, reprezinta totusi incununarea unui efort de ani de zile de a concura cu o masina de acest fel. Acum, Alex pune la punct urmatoarele sale curse din acest sezon.
Alex Cascatau: „Cursa de la Paul Ricard a fost una dintre cele mai frustrante din ultima perioada. Pur si simplu n-am reusit sa capat increderea necesara pentru a forta de data asta, desi cunosteam masina si circuitul. Cred ca n-am fi avut, oricum, ritmul necesar pentru a ne bate pentru victorie, chiar si fara greselile de la boxe, dar am fi putut incheia in primii cinci. Oricum, este frustrant ca am avut un incident similar si anul trecut, se pare ca lucrurile nu se aliniaza pentru mine la Paul Ricard. Totusi vreau sa multumesc echipei pentru oportunitatea oferita. Urmeaza acum o perioada de evaluare pentru a vedea ce este posibil pentru restul sezonului 2023, bugetul pentru o campanie completa la LMP3 nefiind inca asigurat.”