Penultimul raliu al sezonului a fost programat in week-endul 24-26 septembrie pe dealurile din apropierea Clujului, Raliul cu cea mai numeroasa prezenta , peste 85 de echipaje la start,a avut insa dificultati din cauza vremii nefavorabile , ploaia fiind un factor perturbator atat pentru organizatori cat si pentru piloti .
In a doua zi de competie doar doua din cele 5 probe s-au disputat restul fiind anulate ca urmare a unor evenimente de curse , iesiri in decor si accidente cu avarii serioase care nu au permis eliberarea in timp util a probelor speciale.
Tocmai din aceasta cauza a fost un val de nemultumire in randul pilotilor care au declarat ca au investit bugete considerabile pentru a veni la etapa si nu au apucat sa evolueze decat pe 5 din cele 8 probe programate .
In competitia monomarca “Cupa Dacia” , prezenta constanta la Transilvania Rally, Raul Badiu, pilotul DTO Rally Team a fost cel care a facut legea , castigand fara drept de apel toate probele speciale disputate .
Inaintea startului , pe primul loc in clasamentul general erau campionii en-titre Cristi Sugar/Vlad Colceriu care aveau un avans fragil de 3 puncte , fara a socoti regula N-1 etape care ii plasau totusi in fata pe rivalii Badiu/Fagetean. Nevoia de a marca puncte pentru pentru echipa DTO in clasamentul pe echipe, era un factor de presiune mult mai puternic pentru Raul Badiu.
.
Dublu campion la Cupa Dacia Raul Badiu, s-a adaptat cel mai bine la conditiile meteo si dupa fiecare proba a adaugat secunde importante ca si ecart intre el si urmaritori . Dupa prima zi, cu trei probe speciale parcurse , inclusiv cu o speciala de noapte Raul Badiu si Rares Fetean aveau fata de urmaritorii lor Cristi Sugar Vlad Colceriu nu mai putin de 1 minut si 46 avans .
Campionii en-titre Cristi Sugar /Vlad Colceriu au facut eforturi considerabile sa recupereze din ecartul de timp , au parcurs chiar si proba nocturna cu rampa de lumini cazuta, dar tot nu au reusit sa se apropie amenintator. La final au ramas pe treapta secunda a podiumului , la o distanta de 3 minute si 12 secunde fata de castigatori .
In cursa de urmarire a lui Raul Badiu au fost implicate si alte trei echipaje Horia Balea/Mihai Lucan , Victor Supuran /Mihai Supuran si Dragos Popa/Sorin Colceriu , doar ultimii reusind sa termine raliul si sa se plaseze in apropierea podiumului .
Pe pozitia a treia a Clasamentului Cupei a venit echipajul M.Dumitrescu/B.Nitescu care a beneficiat si de abandonul unor echipaje mai bine clasate . Cu o evolutie prudenta fara asumarea unor riscuri “bronzul” a fost trecut in dreptul lor , la o diferenta de 10 minute si 28 secunde fata de locul 1 .
Surprinde clasarea in afara podiumului a echipajului Dragos Popa /Sorin Colceriu care ocupau locul 3 , pina cand o pana de cauciuc i-a facut sa piarda timp pretios .
Din 10 echipaje inscrise la Cupa Dacia ,6 au terminat etapa , neinregistrandu-se nici un abandon tehnic , ceea ce arata inca odata fiabilitatea masinilor Dacia Sandero 0,9 Tce .
Clasamentul General in Cupa Dacia –Transilvania Rally
1. Raul Badiu/Rares Fetean – 01:13:04,7
2. Cristi Sugar/Vlad Colceriu – 01:16:17,0
3. Mihai Dumitrescu/Bogdan Nitescu 01:23:33,3
4. Dragos Popa/Sorin Colceriu 01:25:00,7
5. Florian Popescu /Dragos Badea 01:25:33,5
6. Paul Pirvan /Dan Mandrut 01:27:10,0
Promotorul Cupei Dacia, George Grigorescu , la volanul unei masini de teste Dacia Sandero 0,9 Tce, a fost din nou echipaj de deschidere “0” . In dreapta a avut co-pilot pe fiica sa Patricia Grigorescu ,revenita in motor sport , dar la prima experienta de co-pilot .
Toate echipajele care s-au aliniat la startul Cupei Dacia din Raliul Clujului l-au comemorat pe pilotul Silviu Procopiu, participant la ultimele trei editii , disparut in aceasta luna .
Clasamentul general anual in Cupa Dacia se prezinta astfel :
1. Raul Badiu 156 puncte
2. Cristian Sugar 152 puncte
3. Dragos Popa 113 puncte
4. Dan Albut 84 puncte
5. M. Dumitrescu 82 puncte
6. Victor Supuran 75 puncte
7. F. Popescu 68 puncte
8. Horia Balea 61 puncte
9. Radu Luca 58 puncte
10. Teodor Danila 50 puncte
11. Artur Luca 42 puncte
12. Cristiana Oprea 21 puncte
13. S.Procopiu 16 puncte
14. D. Rusciuta 15 puncte
15. Dan Mandrut 4 puncte
*Se acorda 4p bonus pentru participare
In configuratia actuala pentru podium trebuie tinut cont de algoritmul federal N-1 , prin care este declarat castigator cel care acumuleaza cele mai multe puncte in etapele de campionat parcurse, din care se scad punctele de la cea mai slaba clasare . Dintre toti concurentii doar echipajul Cristian Sugar/Vlad Colceriu urmeaza sa-si scada puncte .
Urmatoarea etapa , ultima a actualului Campionat este cea de la Bacau pe 24-25 octombrie, care inlocuieste Raliului Aradului in calendarul competitional.
Cupa DACIA 2020 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – constructii drumuri, Mival Class si Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marca de produse echipamente protectie sport auto. Pentru al treilea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competitie pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio Romania Actualitati, care dupa fiecare raliu le ofera ocazia pilotilor si copilotilor care alearga romaneste sa isi impartaseasca direct din studio experientele din masina de curse, in cadrul emisiunii “Intre Prieteni”.
Mai multe informatii despre evolutia echipajelor si noutatile competitiei monomarca puteti gasi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia si pe contul de instagram @cupadacia.