Eduard Anton, victorie si loc 2 in mansele de pe Red Bull Ring

Marian

După două runde de acomodare la Misano (Italia) și Brands Hatch (Marea Britanie) în care Eduard Anton își arătase adesea viteza de care este capabil, totul a funcționat perfect în etapa a treia, pe circuitul unde Formula 1, MotoGP și DTM vizitează anual Austria.

Antrenamentele oficiale au avut loc vineri, pe o pistă uscată. În ambele sesiuni de o oră, Eduard nu a avut rival la categoria Am, stabilind de fiecare dată reperul clasei și al cincilea timp în ierarhia cumulată ce număra 31 de echipaje. Românul a parcurs mai bine de 200 de kilometri în prima zi, însă situația s-a complicat odată cu venirea ploii peste noapte. Sâmbătă dimineața, sesiunile de calificări au avut loc pe o pistă în uscare, Anton reușind al șaptelea timp la clasă în Q1 în condiții de trafic intens. El s-a revanșat după doar câteva minute printr-un nou pole-position la clasă pentru Sofia Car Motorsport by BADI, având șansa ca o problemă tehnică să-l afecteze abia după completarea turului lansat.

Într-un weekend în care mai erau în program și seriile de top ale Germaniei în ceea ce privește monoposturile (Formula 4), turismele (TCR) și modelele GT3 (ADAC GT Masters), evoluția pistei a fost notabilă, uscându-se foarte rapid. Mașina a fost reparată, iar la startul prime manșe Eduard a fost aproape să fie victimă a unui acroșaj colectiv petrecut în fața sa. Cu avarii ușoare, el a putut continua și a intrat într-un ritm bun, ajungând la jumătatea întrecerii cu 10 locuri mai sus decât poziția de pe grilă.

Eduard a efectuat oprirea obligatorie la boxe și a revenit pe podiumul provizoriu al clasei, apoi a stabilit cel mai bun timp de la categoria Am în turul al 15-lea. A mai surclasat un adversar direct și a întrat în top 10 la general, obținând astfel un loc secund binemeritat la categoria sa după o evoluție calculată.

Manșa a doua l-a adus pe pilotul român în avanposturi încă de pe grilă, acesta reușind să mai urce o poziție imediat după start. Anton nu s-a mulțumit să ruleze în spatele unei perechi de modele KTM de clasă superioară și a încercat un atac pe exterior, fără mari șanse de izbândă. Eduard s-a repliat și rezistat ulterior tentației de a se angrena în dueluri cu piloții Silver, deși miza a crescut odată cu promovarea pe 4 la general. Victoria la clasa Am era însă principalul obiectiv, unul ce nu a fost niciodată pus sub semnul întrebării de-a lungul celor 50 de minute ale manșei.

În palmaresul lui Eduard Anton este astfel trecut primul succes românesc la nivelul competițiilor internaționale GT4, tânărul în vârstă de doar 16 ani având 4 prezențe pe podiumul categoriei din 8 starturi. La jumătatea sezonului, după 3 etape consumate din totalul de 6, el se află pe poziția a patra la general în clasa Am, reducând ecartul față de primii doi în urma rezultatelor de pe Red Bull Ring.

Clasament piloți: G.Ghezzi 93p, M.Mengozzi 78p, M.Gostner 78p, E.Anton 73p.
Următoarea etapă are loc peste cinci săptămâni, pe traseul Slovakia Ring de lângă Bratislava.