Alex Filip si Gabi Lazar au luat startul in acest weekend la Rally di Roma Capitale, etapa a sasea din Campionatul European de Raliuri, la categoria ERC4 cu un Renault Clio Rally5
Dupa ce in 2021 au concurat in seria europeana de raliuri TER, anul acesta Alex Filip si Gabi Lazar si au propus sa participe la 3 etape din Campionatul European de Raliuri. Astfel, dupa o pauza de aproape 8 luni, de la participarea in Rallye d’Antibes, Alex Filip si Gabi Lazar au revenit in masina de curse si au luat startul la Rally di Roma Capitale, etapa a sasea din Campionatul European de Raliuri, cu un Renault Clio Rally5 la categoria ERC4.
“Am asteptat cu nerabdarea revenirea pe probele speciale si mai ales sa parcurg primii kilometri cu modelul Renault Clio Rally5. Desi pe afara arata aproape la fel ca masina cu care am obtinut cele doua titluri in Tour European Rally la categoria 2WD, acest model are cu totul alte specificatii. Am sperat ca in cei 15 kilometri de teste de dinaintea etapei din Italia sa gasesc setup-ul optim, dar in mod normal am fi avut nevoie de o sesiune de teste de minimum 100 de kilometri”, a spus Alex Filip, inaintea startului in Rally di Roma Capitale
Etapa a sasea din Campionatul European de Raliuri s-a desfasurat vineri, sambata si duminica pe specialele de asfalt din jurul capitalei Italiei, Roma. In total au fost programate 13 probe speciale, cu o lungime de aproape 200 de kilometri.
Vineri, in prima zi a raliului, s-a desfasurat super speciala chiar in Roma, iar sambata si duminica restul de 12 probe speciale.
“Mi-am dorit sa incepem aceasta cursa cu un rezultat bun pe super speciala din Roma, dar in ultimul viraj, dinaintea celului de sosire, nu mi-a reusit glisarea cu frana de mana si am fost nevoit sa fac mai multe manevre pentru a putea termina proba. Am pierdut foarte mult timp, dar am realizat ca timpul petrecut la volanul acestei masini nu a fost suficient pentru a fi competitivi asa ca am schimbat abordarea pentru urmatoarele doua zile”, a spus Alex Filip, dupa prima zi din Rally di Roma Capitale
In urmatoarele doua zile, Alex Filip si Gabi Lazar au avut o abordare mai prudenta, obiectivul fiind de a parcurge cat mai multi kilometri si de a se acomoda cu noua masina cu care vor concura si in finalul acestui sezon din Campionatul European de Raliuri. Intr-o categorie extrem de competitiva, ERC4, cu peste 20 de masini la start, Alex Filip si Gabi Lazar s-au clasat in final pe pozitia a 14-a.
“Au fost doua zile extrem de utile si pe masura ce parcurgeam kilometri reuseam sa ma acomodez cu faptul ca trebuie sa am alta abordare pe franari si viraje. Din pacate, din cauza unor accidente, mai multe probe speciale au fost anulate pentru noi, dar la final sunt bucuros ca am avut ocazia sa concurez cu o “masina-scoala” cu care trebuie sa fii extrem de fin si exact. Cu siguranta informatiile adunate aici ne vor ajuta sa ne pregatim mai bine pentru urmatoarea etapa din Campionatul European de Raliuri”, a mai adaugat Alex Filip
Urmatoarea provocare pentru Alex Filip va fi participarea la Transylvania Classic, o competitie de regularitate dedicata masinilor clasice si electrice, unde va concura cu noul model Renault Megane E Tech, complet electric. Alex Filip a castigat de doua ori competitia “electricelor”, in 2019 si 2020, cand a concurat cu un Renault Zoe.
Multumiri speciale partenerilor principali – Orange, Renault, Michelin, ALD Automotive si partenerilor tehnici – Isostar, Polar, Coffeelicious.ro, Hotel Hilton Sibiu si ACR.