68 de echipaje la startul TESS Rally Brasov – Ediția 53
• TESS Rally Brasov, etapa cu cea mai indelungata si bogata istorie in competitiile automobilistice din tara noastra, se va desfasura in acest week-end, sarbatorind a 53-a editie. Purtand in acest an denumirea de ‘raliul celor trei judete’ datorita probelor ce strabat judetele Brasov, Prahova si Covasna, etapa organizata de Club Auto Blic Brasov va fi decisiva pentru majoritatea echipajelor in stabilirea ierarhiei finalului de an
• Spectacolul cursei de la sfarsitul acestei saptamani va fi asigurat de cele 68 de echipaje inscrise in competitie, dintre care 56 vor puncta in principalul esalon al nationalului de raliuri, respectiv celelalte 12 se vor intrece in matematica Trofeului Rally Start
Surprinzator, pentru etapa in care doar trebuie sa ia startul pentru a deveni in mod oficial campion national absolut pentru a 9-a oara, Simone Tempestini a decis sa se alinieze la start cu un model de grupa N, mai precis un Mitsubishi Lancer Evo X. Secondat de acelasi Sergiu Itu, pilotul NRA va stabili astfel un nou record, depasindu-l pe Titi Aur la numarul de titluri absolute. Schimbarea materialului de concurs pentru perechea campioana nu face decat sa dea o noua forma bataliei la varf, care, cu siguranta va fi mult mai interesanta. Dupa ce-au cucerit cea mai inalta treapta a Junior WRC in Raliul Acropolelor si au devenit vicecampioni mondiali la primul lor sezon in competitia dedicata juniorilor, fratii Norbert si Francesca Maior se vor lupta pentru o pozitie in varful ierarhiei absolute, cu atat mai mult cu cat la editia precedenta au absentat. Faptul ca Tempestini nu va alinia la start un model de ultima generatie le poate intari increderea brasovenilor Andrei Girtofan si Doru Vraja de a-si trece in cont prima victorie absoluta, chiar la ei acasa. Totusi, trecutul nu foarte indepartat ne-a aratat ca, in pofida faptului ca nu realizeaza sezon complet, Bogdan Marisca si Sebastian Itu isi pastreaza un ritm rapid pe probele speciale, iar prezenta celor doi in TESS Rally Brasov – Editia 53 este ca ‘cireasa de pe tort’. Desigur, raliul este lung si ca orice sport, poate deveni imprevizibil, astfel ca primele pozitii nu sunt asigurate niciunui echipaj amintit anterior. Din acest motiv, vrem sa credem ca si veteranul Dan Girtofan – impreuna cu Andrei Toderas – se vor infrunta pentru un loc pe podiumul absolut, acolo unde, cu siguranta isi doreste o clasare atat Bogdan Gheorghiu, care a excelat la etapa sa de casa si care, pentru ‘raliul celor trei judete’, a decis sa-l aduca in dreapta sa pe organizatorul etapei iesene, Dan Codreanu, precum si timisoreanul Bogdan Cuzma, secondat de Florin Dorca.
Ecuatia clasei RC2N se schimba odata cu prezenta perechii Tempestini-Itu cu o masina din fosta grupa N, astfel Vali Porcisteanu si Dan Dobre nu mai pornesc neaparat cu prima sansa la victorie. Totusi, acestia vor avea de dus o lupta cu sotii Razvan si Manuela Trisnevschi pentru pozitia secunda, in vreme ce Bogdan Talasman & Vlad Colceriu sau Razvan Nechifor & Dorin Pulpea pot produce surprize cu o clasare in zona podiumului RC2N. La startul etapei de la sfarsitul acestei saptamani vor fi prezente numai doua modele Rally3, la bordul unuia avandu-i pe cei amintiti in inceputul acestui material [n.r. fratii Maior], in vreme ce al doilea model de specificatie Rally3 va fi pilotat de Emil Vincze, alaturi de Sorin Colceriu.
Predictiile in ceea ce priveste victoria categoriei ‘Doua roti motrice’ a devenit un subiect complicat in acest sezon, si asta dupa ce nu mai putin de 4 echipaje s-au aflat intr-o continua lupta de-a lungul etapelor. Lideri la zi in acest clasament, Danut cu Lucian Budai nu au un trecut neaparat ‘roz’ in TESS Rally Brasov din cauza problemelor tehnice, insa sunt gata sa puna punct sirului de ghinioane cu o noua victorie. Cert este ca au concurenta serioasa, intrucat italianul Tommaso Sandrin alaturi de Andrea Dal Maso – pe pozitia secunda in clasamentul anual provizoriu – raman in carti pentru titlul national, in vreme ce atat Sebastian Scirlet cu Levente Csegzy cat si Elliot Delecour alaturi de mama sa Priscille Delecour, vor sa dea uitarii episodul din etapa anterioara si sa se termine cat mai sus in clasament. Tinerele talente pot fi luate prin surprindere, caci la start va fi prezent si austriacul Manfred Stohl, un sportiv cu bogata experienta: peste 125 de starturi in Campionatul Mondial de Raliuri si peste 240 de starturi. Si pentru ca in aproape toate cazurile – mai putin familia Delecour – vorbim despre masini de specificatie R2/Rally4, podiumul clasei RC4 este putin probabil sa nu fie identic cu cel al categoriei masinilor cu tractiune fata.
Lupta juniorilor va fi si ea spectaculoasa, intrucat angrenati pentru victorie se numara atat Sebastian Scirlet, cat si Tommaso Sandrin sau Eliott Delecour – acestia din urma fiind favoriti si la batalia debutantilor. Mai mult decat atat, pentru tanarul Delecour, prezenta la Brasov se poate incheia nu doar cu victoria Clio Rally5 Challenge ci si cu titlul de campion, aceeasi titulatura putandu-i fi atribuita si lui Sandrin, in cazul 208 R2 Cup. Si pentru ca am deschis paranteza cupelor monomarca, nu putem sa nu vorbim despre Cupa Dacia – cea mai longeviva cupa de acest gen din nationalul de raliuri – unde Daniel Militon si Bogdan Giol, brasoveni la origini, pornesc cu prima sansa la victorie dar si la titlul national. Titlul se poate decide la TESS Rally Brasov – Editia 53 si in cazul competitiei Swift Cup, care cel mai probabil va da si castigatorul clasei RC5N. Sotii Emanuel si Denisa Resiga au preluat conducerea dupa victoria din etapa anterioara, insa au o misiune mai complicata odata cu revenirea principalilor favoriti la titlul national, fratii Mihnea si Natalie Hanea. Dupa ultima etapa este greu de prezis cine ar putea completa podiumul Swift Cup, insa cert este ca avem angrenate in lupta nu mai putin de trei perechi: Sorin Lungu & Ionut Lazar, Eduard Crintoiu & Andrei Padure respectiv Niculae Sorodoc & George Marcu. Tot cu un model Suzuki Swift Sport, dar fara sa participe sub rigorile Swift Cup, va fi prezent si vloggerul Andrei Verestiuc, a carui pasiune de a prezenta automobile pe canalul sau de YouTube a ajuns in punctul debutantiei in motorsport.
La editia din acest an a TESS Rally Brasov, clasamentul ierarhiei NAT11 va fi disputat de trei echipaje, pe deoparte brasovenii Catalin Ienasel si Adrian Diaconescu vor sa puna punct sirului de abandonuri succesive, in vreme ce Marcel Cioltan si Ionut Popa vin la start cu o masina diferita pentru ei dar cunoscuta de ceilalti doi amintiti. Cel de-al treilea echipaj participant in cadrul clasei NAT11 vine tocmai din Slovenia si este format din Mitja Bozic si Boris Tonejc, pilotul fiind la a doua prezenta in raliul de la poalele Tampei. Sub rigorilor grupei H se inscriu si modelele de tip Side-by-Side, mai exact bine-cunoscutele SSV-uri. Brasoveanul Antal Biro revine alaturi de navigatorul sau Tamas Sprencz cu care tinteste victoria clasei SSV, victorie ce nu va fi usor de obtinut in fata lui Adi Baciu si a lui Bogdan Iancu, respectiv in fata lui Claudiu Erhan secondat de Vlad Terzi. Si pentru ca raliurile sunt usor asemanatoare cu rally-raid-ul, Matei Negulescu alaturi de Orlando Barboi a zis sa mai faca o vizita in nationalul de raliuri, cu modelul Can-Am pilotat si in nationalul de rally-raid.
Editia 53 a TESS Rally Brasov va fi cu adevarat spectaculoasa, si asta pentru ca, pana si lista de participanti ai Trofeului Rally Start este una cel putin interesanta. Fotograful profesionist Flavius Croitoriu isi face debutul si in Campionatul National de Raliuri, urmand s-o aiba in dreapta sa pe prietena sa, Sabrina Camarda. Pentru tanarul talent, debutul va fi cu atat mai special cu cat editia din acest an a TESS Rally Brasov trece inclusiv prin orasul sau natal – Intorsura Buzaului – iar performantele sale din nationalul de slalom paralel si debutul foarte bun de la viteza in coasta, il califica cu brio printre favoritii la victorie. Sotii Flaviu si Andreea Stanciu pornesc cu prima sansa la reusita ‘raliului celor trei judete’, insa de luat in calcul sunt atat perechea tata-fiica Lucian si Andreea Tugulea, cat si targmureseanul Lorand Laszlo cu odorheianul Hunor Sipos.
Vezi aici lista tuturor echipajelor inscrise la TESS Rally Brasov – Editia 53
TESS Rally Brasov – Editia 53 powered by Pro-X – este cea de-a opta etapa a Campionatului National de Raliuri BETANO, fiind un proiect cofinantat de Primaria Municipiului Brasov si de Consiliul Judetean Brasov. Competitia este organizata de Asociatia Club Sportiv Auto Blic Brasov si se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
Lista de inscrieri s epoate vedea aici
Parteneri oficiali: TESS Brasov – reprezentant autorizat Audi si Volkswagen, Mobil 1 – prin reprezentantul Lubexpert, Pro-X – Cosmetica si Intretinere Auto, Coresi Business Campus
Partener de mobilitate: Toyota Brasov
Parteneri principali: TELL Security Systems Romania, Comprest, Net Bet, Zizin, Medecon, Turbo-car, Team First Software
Parteneri logistici: Cricova, Cyclon Motorsport, Konvekta, Tehno Sting, PrintInk
TESS Rally Brasov – Editia 53 powered by Pro-X, este organizat cu sprijinul Consiliului Local Rasnov, Consiliului Local Bran, Consiliului Local Sacele, Consiliului Local Tarlungeni, Consiliului Local Dobarlau si se desfasoara sub supravegherea si sprijinul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta ”Tara Barsei” Brasov, Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta ”Serban Cantacuzino” Prahova si Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta ”Mihai Viteazul” Covasna, Inspectoratului de Jandarmi Judetean Brasov, Gruparii de Jandarmi Mobila Brasov, Inspectoratului Judetean de Politie Brasov – Serviciul de Politie Rutiera, Politia Locala Brasov
Parteneri media: Zile si Nopti, RockFM, Autorally.ro, BizBrasov, NewsBv.ro, Brasovstiri.ro